Yerli otomobili kim üretecek? Yerli oto ne zaman üretilecek?
Yerli otomobili üretecek konsorsiyumda 5 firma bulunuyor. Peki yerli otomobili yapacak babayiğitler kimler ve Türkiye’nin Otomobili Projesi Ortak Girişim Grubu'nda hangi şirketler var? Türkiye'nin merakla beklediği babayiğitleri Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan açıkladı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan bugün yerli otomobili üretecek 'babayiğitler'i açıkladı.. Erdoğan düzenlenen törenle Ortak Girişim Grubu’nda yer alan kuruluşların isimlerini duyurdu.
2/21
Yerli otomobili üretecek konsorsiyum bugün belli oldu. Anadolu Grubu (Isuzu), BMC, Kıraça Holding (Karsan Otomotiv), Turkcell ve Zorlu Holding (Vestel),
3/21
Beştepe'deki Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde "Türkiye’nin Otomobili Projesi Ortak Girişim Grubu İşbirliği Protokolü İmza Töreni" düzenlendi.
4/21
Yerli otomobil sürecine nasıl gelindiğini anlatan bir video gösterildi. Ardından kürsüye çıkan Cumhurbaşkanı Erdoğan, babayiğitleri canlı yayında açıkladı. İşte Erdoğan'ın konuşmasından öne çıkan satır başları:
5/21
BEKLENTİMİZ 2021'DE TİCARİ SATIŞINA BAŞLAMASIDIR
"Bu projede emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Merhum Muhammed Ali hayal gücü olmayanın kanatları yoktur diyor. Markası Türk, tasarımı Türk, mühendisliği Türk, teknolojisi Türk, üretimi Türk, pazarlaması Türk bir otomobile sahip olma hayalimiz vardı.
6/21
TARİHİ BİR ADIM ATIYORUZ
Geçtiğimiz yıl itibarıyla yılda 757 bin otomobil satışına ulaşmış bir Türkiye'de bu konuda hala adım atılmıyor olması artık ülkemizin bir ayıbı haline gelmişti. Bugün, işte bu ayıptan kurtulma yolunda tarihi bir adım atıyoruz.
7/21
2021'DE SATIŞA BAŞLAMASINI İSTEDİ
Biraz sonra isimlerini tek tek açıklayacağım ortak girişim grubumuzdan beklentimiz, hazırlık sürecini hızla tamamlayarak en geç 2019’da otomobilimizin prototipini tamamlaması, 2021’de de ticari satışına başlamasıdır. Türkiye’nin 2023 hedefleri arasında özel bir yere sahip olduğuna inandığım bu projede en küçük bir gecikme istemiyoruz. Karşınıza çıkacak sorunların çözümü, engellerin aşılması noktasında cumhurbaşkanı olarak bizzat yanınızda yer alacağımı belirtmek isterim.
8/21
ERDOĞAN İLK OTOMOBİLE TALİP OLDU
Hatta gerekiyorsa sırf bu projenin takibi ve sıkıntıların bertaraf edilmesi için cumhurbaşkanlığında da şöyle bir ekibi görevlendireceğimi bilmenizi istiyorum. Artık zaman kaybına tahammülümüz bulunmuyor. Madem ki bu babayiğit arkadaşlarımız ellerini taşın altına soktular, bize de onlara gereken her yerde destek vermek düşer. Şimdiden açıklıyorum, piyasaya süreceğiniz ilk otomobilin bedelini ödemek şartıyla taliplisi de benim.
9/21
HER TÜRLÜ DESTEĞİ VERECEĞİZ
Halen TÜBİTAK bünyesinde çalışmalar yapılan platform, girişim grubumuzun emrine amadedir. Bunun yerine doğrudan hibrit ve elektrikli otomobile yönelmek isterlerse daha da memnun oluruz. Kararları ne olursa olsun, biz kendilerine her türlü desteği vereceğiz. Yeter ki Türk milletini, bu büyük hayaliyle buluştursunlar.
10/21
İŞTE BABAYİĞİTLER
İlki Anadolu Grubu. İkinci babayiğidimiz BMC grubudur. Üçüncü babayiğit Kıraca Holding ( Karsan otomotiv) Dördüncü babayiğimiz Turkcell. Beşinci babayiğidimiz Zorlu Holding'tir.
11/21
Erdoğan'dan önce söz alan Başbakan Binali Yıldırım yerli otomobil projesine dair açıklamalarda bulundu. İşte Yıldırım'ın konuşmasından öne çıkan satır başları:
12/21
BİNALİ YILDIRIM: "5 BABAYİĞİDE DE TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM"
Türkiye’nin geleceği için projenin ilk adımını attığımız bugün de, cumhurbaşkanımız ve bilim sanayi teknoloji bakanımıza teşekkür ediyorum. Ayrıca ‘yok mu babayiğit’ çağrısına cevap veren 5 babayiğide de teşekkürlerimi sunuyorum. Bugün imzaları atacaklar.
13/21
Bu önemli projenin otomotiv sektörüne ve iş dünyamıza da yeni bir heyecan getireceğinden endişem yok. Bu proje büyüyen kalkınan geleceğe kararlılıkla yürüyen Türkiye’nin başarılarına yeni bir başarı daha ilave edecektir.
14/21
Son 10 yılda ihracatımız içerisinde otomotiv sanayi payı yüzde 17 seviyelerine ulaştı. İhracat kalemlerimiz için bir numara. Dün ihracat rakamları açıklandı, otomotiv endüstrisi 2 milyar 632 milyon 111 bin dolarla yine başı çekti. Bu gayet sevindirici bir durumdur. Hal böyleyken Türkiye otomobilde bu kadar yetkin hale gelmişken, ihracatta bir numara olmuşken, Türkiye’nin yerli ve milli otomobil yapamaması söz konusu olamaz.
15/21
Ancak neden gecikti derseniz, tabi bu iş otomobil yapıp yapmama meselesi değil. Bu iş ekonomi ölçeği bulma meselesidir. Bütün çalışmalar bunu temin etme yönünde ince ve detaylı bir şekilde yapıldı. Başından beri bir şeyi söylüyoruz, biz devlet olarak bu imalatın içinde olmayız.
16/21
Bu sürdürülebilir bir yol değil. Ama biz destek veririz, engelleri kaldırırız, ürünü geliştirmek ve dünya çapında markaya dönüştürmek sizin işiniz. Çünkü siz bu işi biliyorsunuz, sahadasınız. Böylece bu projeye resmen bugün sayın cumhurbaşkanımızın direktifleriyle başlamış oluyoruz.
17/21
Türkiye’de ARGE merkezleri içerisinde 83 ARGE merkezi var. bu ne demek? Otomotivle ilgili ARGE merkezleri sayısı toplam içerisinde 1 numaraya oturuyor. Dolayısıyla otomotiv sanayi üretiminin imalat sanayi üretiminde payı da oldukça iyi konumda. Toplam istihdamın da yaklaşık yüzde 6’sı otomotiv sektöründen geliyor.
18/21
Ülkemizin ekonomik sıçramayı gerçekleştirmesi için önemli gördüğümüz yerli otomobil projesinin resmen başlangıcını yapmış oluyoruz. Çıktığımız bu yol, Türk mühendisliği ve sermayesi açısından da önemli bir dönüm noktasıdır. Teknik elemanlarımızın, tasarımcılarımızın diğerlerinden eksiği yok fazlası vardır. Milli tankı, gemiyi, uçağı, İHA’yı, teknolojik projeler, köprüler, tüp geçitler yapan elbette yerli otomobili de haydi haydi yapar.