Türkiye'de yıllarca proje halinde bekleyen ve adım atılmayan bir çok proje 2002 yılından sonra hayata geçti. Bu projelerin yanında ise bir çok projenin de yapımı hala devam etmekte. Bu yapılan tünellerin bir çoğu dünya sıralamasında bulunuyor.
Rize'de, İkizdere ile Erzurum'un İspir ilçeleri arasındaki Ovit Dağı Geçidi'nde yapılan, 14,3 kilometre ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın da 2'nci uzun 'çift tüplü' karayolu.
2/39
ILGAZ TÜNELİ (2016)
Giriş ve çıkışları "köpek balığı ağzı" şeklinde projelendirilen, biri 5 bin 370, diğeri ise 5 bin 391 metrelik iki tüpten oluşan tünelle, özellikle kış aylarında trafik kazalarıyla gündeme gelen Ilgaz Dağı sürücülerin korkulu rüyası olmaktan çıktı.
3/39
SABUNCUBELİ TÜNELİ (2018)
İzmir-Manisa yolunun 580 rakımından geçen Sabuncubeli Geçidi'nde yürütülen Sabuncubeli Tüneli ve Bağlantı Yolları Projesi'nin temeli 9 Eylül 2011'de atıldı.
Yapım çalışmalarına yap-işlet-devret modeliyle başlanan, 2015'ten itibaren ise kamu olanaklarıyla devam eden projede her biri 4 bin 65 metre, toplamda 8 bin 130 metre uzunluğunda iki tünel inşa edildi.
Ayrıca 2 bin 530 metrelik Bağlantı Yolları tamamlandı. Sabuncubeli geçidinde yüzde 9,5 olan eğim, tüneller sayesinde yüzde 1,5'e düşürüldü, 14 viraj ortadan kaldırıldı. Manisa - İzmir arası 15 dakikaya düştü.
4/39
AVRASYA TÜNELİ (2016)
İstanbul Kazlıçeşme ve Göztepe güzergâhına yapılmıştır. Marmaray'ın yaklaşık olarak 1,8 kilometre kadar güneyinde yer almaktadır.
Toplam uzunluğu tünel ve bağlantı yolları ile birlikte 1460 metredir. (14,6 kilometredir). Fakat sadece tünel olarak uzunluğu 5,4 kilometredir. Deniz altında geçen tünelin toplam uzunluğu ise 3,34 kilometredir.
Normal şartlarda Göztepe ve Kazlıçeşme arası 1 saat 40 dakika sürerken bu tünel sayesinde 15 dakikaya inmiştir.
Proje olarak 2016 yılının en iyi projesi seçilmiştir.
5/39
CANKURTARAN TÜNELİ (2018)
ARTVİN’in Hopa ve Borçka ilçeleri arasında yapımı tamamlanan, 5 bin 228 metre uzunluğu ile Türkiye’nin en uzun ikinci çift tüplü tüneli.
6/39
ORHANGAZİ TÜNELİ (2014)
Altınova-Gemlik arasını 4,5 kilometre kısaltan ve sürücüler tarafından "Samanlı Tüneli" olarak da bilinen tünel, hem zamandan hem de bölgedeki araç yoğunluğu dikkate alındığında ciddi anlamda yakıttan tasarruf sağlıyor.
Delme ve diğer çalışmalarla 2 yıl gibi rekor sayılabilecek bir zaman diliminde tamamlanarak hizmete açılan Orhangazi Tüneli, 3 bin 590 metreyle bugün itibarıyla işletmede bulunan Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli unvanını elinde bulunduruyor.
7/39
OSMANGAZİ TÜNELİ (2010)
Eski adı Kocatepe Tüneli olan Osmangazi Tüneli, batıda Vezirhan, Bilecik'den başlayıp Adapazarı-Bilecik arasında rotasında bulunan Karayolları Genel Müdürlüğü'nce işletilen karayolu tüneli. Ertuğrulgazi Tüneli'nin kuzeydoğusunda bulunan ve bir gidiş ile bir gelişten oluşan tünelin uzunluğu 2,465 ve 2,474 m'dir.
8/39
BOLU DAĞI TÜNELİ (2007)
Toplam 25,5 kilometre uzunluğundaki Bolu Dağı geçişinde, 4,6 kilometre uzunluğunda 4 adet viyadük, yaklaşık 900 metre uzunluğunda 3 adet köprü, yaklaşık 2 bin 900 metre uzunluğundadır. Bolu Dağı Tüneli 3 geliş, 3 gidiş şeritli olmak üzere, çift tüp olarak inşa edilmiştir. 1990'da başlayan projede ilk adım 1993'te açılışı ise 23 Ocak 2007 tarihinde Türkiye Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan ve İtalya Başbakanı Romano Prodi'nin katıldığı bir törenle hizmete açılmıştır.
9/39
BOMONTİ-DOLMABAHÇE TÜNELİ (2010)
Dolmabahçe’yi Kağıthane’ye bağlayan 7.212 mt uzunluğunda çift tüp tünel projesidir.
Proje; 1.506 mt ve 1.517 mt uzunluklarındaki çift tüp Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli ve 2.340 mt ve 2.350 mt uzunluklarındaki çift tüp Bomonti-Dolmabahçe Tüneli’nden oluşmaktadır. Tünelin kesit alanı 108 m2’dir.
10/39
ZİGANA TÜNELİ (2019)
Trabzon ile Gümüşhane illeri arasında yapımı süren ve tamamlandığında dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise 14,5 kilometre ile en uzun karayolu tüneli olacak Zigana Tüneli inşaatında yarıya gelindi.
11/39
ILGAR TÜNELİ (2019)
Ardahan'ı Gürcistan'a bağlayacak 29 Ekim 2019'da hizmete girmesi planlanan 5 kilometre uzunluğundaki tünel için çalışmalar devam ediyor.
12/39
ORDU NEFİSE AKÇELİK TÜNELİ (2007)
Ordu'da 3 bin 800 metrelik uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun ikinci kara tüneli olan Ordu Nefise Akçelik Tüneli Önceleri yaklaşık 4 saat olan Samsun-Giresun yolu, bu tünel vasıtasıyla 2 -2,5 saat arasına düşmüştür.
13/39
KUSKUNKIRAN TÜNELİ (2012)
2 bin 176 metre uzunluğundaki Kuskunkıran Tüneli Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgesinin en büyük tünelidir.
14/39
BELKAHVE TÜNELİ (2017)
Belkahve Tüneli, İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu kapsamında, İzmir ili'nin Bornova ve Kemalpaşa ilçeleri arasında inşa edilen tüneldir. Uzunluğu 1,747 metredir.
15/39
KONAK TÜNELİ (2015)
Konak Tüneli, İzmir'in Konak ilçesindeki Konak Meydanı ile Yeşildere Caddesi'ni birbirine bağlayan 1674 metre uzunluğundaki karayolu tünelidir. İzmir'de trafiğin rahatlatılması amacıyla yapılan Konak Tüneli, akaryakıt ve yakıt işletme giderlerinde yıllık yaklaşık 30 milyon lira tasarruf sağladı.
16/39
KARAHAN TÜNELİ (2016)
Çift tüplü ve bin 600 metre uzunluğundaki Karahan Tüneli Doğu Anadolu’daki 12 ili batıya bağlıyor.
17/39
BOĞSAK TÜNELİ (2014)
Akdeniz Sahil Yolu Projesi ile
Mersin - Antalya arasındaki mesafe 5 saate indi. Proje kapsamında, sahil yolu boyunca toplam 22 adet tünel bulunuyor.
Uzunluğu 1570 m olan Boğsak Tüneli, çift tüplü olarak inşa edildi. 8 m platform genişliğine sahip tünel, toplam 65 milyon TL’ye mal oldu. 3,7 km’lik kısalma sağlanan yolda, seyahat süresi 30 dakika azaldı.
18/39
SELÇUKGAZİ TÜNELİ (2016)
Tünelin uzunluğu sağ tüp 1303,27 ve sol tüp 1192,04 metredir
19/39
Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasında yeni dönemde hayata geçmesi planlanan 146 proje hakkında bûgiler verdi. İşte Erdoğan'ın “Yaparsa AK Parti yapar” diye tanıttığı başkanlık projelerinden bazılan:
20/39
İstanbul başta olmak üzere merkezi bölgelerde eski stadyumlar millet bahçelerine dönüştürülecek. Bunların en önemlisi Atatürk Havalimanı’mn taşınmasından sonra Yeşilköy’de kurulacak. Bahçe, Ne w York’taki Central Park’m üç katı büyüklüğünde olacak. Başakşehir, Maslak, Pendik ve Bakırköy’de de bunlara ilaveten millet bahçesi kurulacak. İstanbul’da 30 tane yeşil alan tesis edilecek. İzmir, Eskişehir, Bursa, Trabzon, Gaziantep, Adana, Mersin, Samsun ve Malatya’da eski stadyum alanlan millet bahçesine dönüştürülecek.
21/39
Ankara hipodrom alanında ülkemizin her köşesinden eserlerin yer alacağı Türkiye Uygarlıklar Müzesi kurulacak.
22/39
Dijital Kültür Arşivi oluşturulacak.
23/39
Sağlıkta millî aşı ve yerli plazma üretimi gibi stratejik öneme haiz projeler uygulanacak.
24/39
Savunma sanayinde yerlilik oranı artırılacak.
25/39
Yerli otomobil ile ilgili süreç ilerliyor. Yerli otomobilimizi yapacağız.
26/39
İstanbul-İzmir Otoyolu ve Kuzey Marmara Otoyolu önümüzdeki yıl açılacak.
27/39
29 Ekim’de İstanbul’da üçüncü havalimanı hizmete girecek.
28/39
Rize Artvin, Bayburt Gümüşhane, Yozgat, Karaman, Çeşme Alaçatı, Batı Antalya Havalimanları birkaç yıl içinde bitecek.
29/39
İçinde Çanakkale 1915 Köprüsünün de bulunduğu Tekirdağ-Balıkesir Otoyolu’nun tamamı 2022’ye kadar tamamlanacak.
30/39
Ovit Tüneli bu yıl, Zigana önümüzdeki sene hizmete girecek. Cudi ve Kop tünelinde ışığı yakında göreceğiz.
31/39
İstanbul’da üç katlı büyük tünel dünyada bir ilk olacak.
32/39
Karadeniz ve Marmara'yı 45 km’lik kanalla bağlayacak Kanalistanbul, yeni dönemde start alacak.
33/39
Ankara, İstanbul, Eskişehir ve Konya’ya ilave olarak İzmir, Mersin, Sivas, Kayseri, Bursa da hızlı trenle tanıştmlacak.
34/39
Filyoz, Mersin ve Çandarlı limanlan deniz ticaretine yeni nefesler aldıracak.
35/39
İstanbul’daki raylı sistemlerin uzunluğu bin küometreyi geçecek.
36/39
Silvan Barajı ile 200 bin kişiye istihdam sağlanacak. 9 milyar liralık Ilısu Baraji bu yıl su tutmaya başlayacak. Yusufeli Barajı 2020’de su tutacak.
37/39
TANAP’ın açılışım 12 Haziran’da yapılacak.
38/39
Türk Akım Doğalgaz projesinde önümüzdeki yıl gaz akışı sağlanacak.
39/39
Mersin Akkuyu’da ilk nükleer santralin inşaatı sürüyor.