İstanbul'da toplu ulaşımın miladı sayılan atlı tramvayların hizmete giriş töreni, Tophane, aynı zamanda İETT'nin kuruluş tarihi (31 Temmuz 1871)
Hanımlarla erkeklerin ayrı seyahat ettiği, ortadan perdeyle ikiye bölünmüş atlı tramvay, Dolmabahçe (1890)
İstanbullularca coşkuyla karşılanan ve resmi törenlerle kutlanan İETT'nin millileşmesi, Taksim Meydanı (16 Haziran 1939)
Türkiye'nin ilk psikoteknik laboratuarı İETT bünyesinde, dönemin Vali ve Belediye Reisi Ord. Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay'ın eğitim için Fransa'ya gönderdiği ekip tarafından kuruldu (1951)
Halk arasında 'dev otobüs' olarak adlandırılan ve Sarıyer sahil hattında çalışan İETT'nin ilk üç kapılı otobüsleri şoförlerin de ilgisini çekiyor (1959).
Bayan biletçiler, uygulamanın fikir babası Genel Müdür Sedat Erkoğlu'nun katıldığı törenle göreve başladı (1959).
Şişli garajı karoser atölyesi kaporta bölümünde otobüsü karınca gibi saran İETT'li ustalar, maharetli elleriyle aracı baştan başa yeniliyor, (1960'lı yıllar).
İETT, hizmeti vatandaşın ayağına götürüyor, Büssing marka otobüs elektrik tahsilatı için kullanılıyor (1960'lı yıllar).