Mobilya, metal, inşaat ve elektrik-elektronik teknolojileri gibi bölümlerde eğitim gören Muş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin 100 öğrencisi, döner sermaye kapsamında okulun atölyelerinde öğretmenleriyle çalışmaya devam ediyor.
Bu sayede hem kendilerini geliştirme imkanı bulan hem de gelir ede eden öğrenciler, zaman zaman köylere de giderek mobilyaların montajını yapıyor.
"Okulumuz fabrika gibi çalışıyor"
İl Milli Eğitim Müdürü Enver Kıvanç, AA muhabirine, okulun 1952'de kurulduğunu, döner sermaye ile Muş'a ve ülkeye hizmet vermeye devam ettiğini söyledi.
Yaz tatilinde de okulda üretimin sürdüğünü, öğretmenler ve öğrencilerin atölyelerde çalıştığını anlatan Kıvanç, şöyle konuştu:
"Bu yıl temmuz itibarıyla okulumuzun cirosu 3 milyon 52 bin liraya ulaştı. Öğrencilerimize döner sermaye kapsamında 368 bin lira ödeme yaptık. Öğrencilerimizin katkılarıyla özel sektör ve kurumlardan verilen siparişler zamanında üretilerek hem ilimizdeki okullarımıza hem de diğer illere gönderiliyor. Geçen hafta Adıyaman, Sivas, Kayseri ve Şanlıurfa'ya öğrencilerimizin yaptığı sıra ve masaları gönderdik. Bundan sonra da sevkiyat devam edecek. Okulumuz fabrika gibi çalışıyor."
Kıvanç, hedeflerini sürekli büyüttüklerini ve daha çok yere ürün göndermek istediklerini belirterek, "Böylece hem ilimizin hem de ülkemizin ekonomisine büyük katkı sağlayacağız. Meslek lisesi öğrencilerimiz büyük özveri gösteriyor. Diğer öğrencilerimiz tatil yaparken meslek lisesi öğrencileri çalışarak ailelerine maddi anlamda katkıda bulunuyor. Burada donanımlı bireyler yetiştirmeye çalışıyoruz." dedi.
Tam yıl üretim yaptıklarını dile getiren Subaşı, "Okulumuzdaki döner sermaye işletmesinde tüm bölümlerimiz aktif olarak üretim yapıyor. Bu yıl hedefimiz 6 milyon lira ciroya ulaşmak. Okulumuzda 100'ün üzerinde öğrenci döner sermaye işletmesinde çalışıyor. Verilen siparişler doğrultusunda üretim yapılıyor. Kent merkezi ve köylerdeki okullara giderek ürünlerimizin montajını yapıyoruz. Birçok firma okulumuza gelip, öğrencileri stajyer olarak almak istiyor." diye konuştu.