Nevşehir'in Ürgüp ilçesinde torna atölyesi işleten Durmuş Yiğit, bölgenin coğrafi koşullarını göz önünde bulundurarak profil demirden 3 şanzımanlı ve LPG ile çalışan arazi aracı üretti.
2/11
Nevşehir'in Ürgüp ilçesinde torna atölyesi işleten Durmuş Yiğit, bölgenin coğrafi koşullarını göz önünde bulundurarak profil demirden 3 şanzımanlı ve LPG ile çalışan arazi aracı üretti.
3/11
Yeni Sanayi Sitesi'ndeki iş yerinde, hurdaya ayrılan bir otomobilin motorunu modifiye ederek 16 vitesli aksama dönüştüren 45 yaşındaki Yiğit, bu motoru arazi aracına monte etti.
4/11
Kapadokya bölgesindeki engebeli arazi ve vadilerde deneme sürüşü yapan Yiğit'in imal ettiği arazi aracına diğer esnaf da ilgi gösteriyor.
5/11
Yiğit, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aracın yapım projesi üzerinde yaklaşık 2 yıl çalıştığını, parçaları tamamladıktan sonra ise 45 günlük süreçte hazır hale getirdiğini anlattı.
6/11
25 bin liraya mal oldu
Arazi aracını LPG'li olarak tasarlayıp yapan Yiğit, "Araçta güçlendirilmiş 3 şanzıman var, 16 vites ile saatte 160 kilometre hız yapabilme kapasitesine sahip. Aracımızın hem arazi koşullarında, hem de yolda gitme özelliği var." dedi.
7/11
Yiğit, arazi sürüşlerinde aracın devrilme riskini göz önünde bulundurarak şoför ve yolcu kısmının çevresine çelik bariyerle güçlendirildiğini belirterek şöyle devam etti:
8/11
"Çift çeker arazi aracı hidrolik direksiyona sahip. 850 kilogram ağırlığında, hazır hale getirmek bana yaklaşık 25 bin liraya mal oldu.
9/11
Çevresi çelik bariyer ve güçlendirilmiş borularla desteklediği için takla atsa bile içindeki insana hiçbir zarar vermemesini sağlayacaktır."