Avrupa'nın beklediği patlama, bu sabah gerçekleşti.
3/21
İtalya'nın Cenova kentinde, geçen yıl kısmen çökmesi sonucu 43 kişinin öldüğü Morandi otoyol köprüsünden geriye kalanlar yok edildi.
4/21
Köprünün 4500 ton beton ve çelikten oluşan iki büyük kulesi, uzmanlar tarafından patlayıcılarla havaya uçuruldu.
5/21
Operasyondan önce patlama sonrası toz yayılmasını önlemek için kulelerin etrafına su tankları konuldu.
6/21
Patlama yerinin 300 metre çapındaki yollar da kapatıldı.
7/21
Uzmanlar, kulelerin ve köprünün ayakta kalan kısımların ayaklarına patlayıcılar yerleştirdi.
8/21
Aralarında hamile kadınların ve küçük çocukların da bulunduğu toplam 3 bin 400 kişi tahliye edildi.
9/21
Beklenen an geldiğinde düğmeye basıldı, altı saniyede her şey oldu bitti.
10/21
İnce tozun yayılmasını önlemek için 50 metre yüksekliğindeki bir su duvarı oluşturulsa da, gökyüzüne dev bir beyaz toz bulutu yayıldı.
11/21
İtalyan Rai televizyonu yıkımı canlı yayınladı.
12/21
Başbakan Matteo Salvini ve Başbakan Yardımcısı Luigi di Maio patlamayı yerinde izledi.
13/21
14 Ağustos 2018'deki yoğun yağışta, Morandi köprüsünün 200 metrelik bir kısmı ve üç destek kulesinden biri, üzerinde yoğun trafik varken çökmüştü.
14/21
Araçlar varken gerçekleşen çökmenin derinliği, 45 metreyi buldu.
15/21
Alttaki demiryolu hattına, nehire ve bir depoya enkaz düşerken, toplam 43 kişi hayatını kaybetti.
16/21
Çökmeyle, İtalya'daki altyapı güvenliği tartışmaya açılmıştı.
17/21
Trajedinin ardından, 1,2 kilometre uzunluğundaki köprüye destek veren çelik çubukların, yıllar içinde yavaş yavaş çürüdüğü ve deniz havasından zarar gördüğü saptanmıştı.
18/21
Ricardo Morandi'nin tasarladığı köprü 1967'de tamamlanmış ancak 2016'da ve 1990'lı yıllarda büyük bir tamirattan geçirilmişti.
19/21
Morandi otoyol köprüsü, Cenova'da hayati önemde bir yapıydı ve İtalyan Rivierası ile, ülkenin kuzeyi ve Fransa arasındaki A10 otoyol sisteminde bulunuyordu.