• $13,5292
  • €15,331
  • 772.246
  • 1809.65
31 Ekim 2021 Pazar 08:41 | Son Güncelleme:

Yerli kozmetik ürünlerle ABD pazarını fethedecek

Yerli kozmetik ürünlerle ABD pazarını fethedecek
- ÖZGÜL ÖZTÜRK

Pandemide artan cilt bakımı talebini karşılamak için Dr. Clinic markasını kuran Yıldırım Hacıabdullahoğlu ABD'ye açılıyor. Genç girişimci doğrudan pazarlama sistemiyle yerli kozmetik ürünleri dünyaya satacak.

Pandemi nedeniyle sürekli takmak zorunda kaldığımız maskeler cilt problemlerini beraberinde getirdi. Bu durum tüm dünyada cilt bakım ve makyaj ürünlerine olan talebi katladı. Pandemide artan bu kozmetik talebine yanıt vermek için geçen yıl Dr. Clinic markasını kuran Makyaj Kozmetik Şirketler Grubu, iç pazarda ciddi bir pazar hacmine ulaştı. Firma, bu ürünleri önümüzdeki dönemde network marketing (doğrudan pazarlama) metoduyla ABD pazarına ihraç etmeyi planlıyor. Halihazırda bu ürünlerle 67 ülkeye ihracat yaptıklarını anlatan Makyaj Kozmetik Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yıldırım Hacıabdullahoğlu, şunları kaydetti:

TAHTAKALE'DEN ÇIKTI

"Babam Aydın Hacıabdullahoğlu tarafından 1984'te Tahtakale'de toptancılıkla başladığımız kozmetik işinde bugün Türkiye'nin en büyük 5 üreticisinden biri haline geldik. Grubumuz yerli, yabancı büyük markalara private label üretim yapmanın yanı sıra New Well markasıyla yurtiçi ve yurtdışında 6 mağazada kendi ürünlerinin satışını gerçekleştiriyor. Hadımköy'de bulunan 25 bin metrekare kapalı alan üzerine kurulu fabrikamızda üretim yapıp 67 ülkeye ihracat yapıyoruz. Pandemi döneminde cilt bakım ürünlerine olan talepten yola çıkarak Dr. Clinic'i kurduk. Kozmetiğin her dalında yerli bir oyuncu olarak yabancılarla rekabet etmeye başladık. Şimdi iç piyasadaki bu gücümüzü 25 bin üyemizle tüm dünyaya yaymayı hedefliyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içinde Dr. Clinic, ABD başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde uluslararası kozmetik markalarıyla birlikte bir dünya markası olacak."

ÇİN'İN EN BÜYÜK RAKİBİ TÜRKİYE

Pandemi sonrasında dünya tedarik zincirinin yönünün Çin'den gelişmekte olan ülkelere kaymaya başladığına dikkat çeken Yıldırım Hacıabdullahoğlu, "Bu süreç kozmetik sektöründe de görüldü. Türk üreticiler çok hızlı ve kaliteli ürün üretttikleri için tedarikin yönü Çin'den Türkiye'ye dönüyor. Çinliler bu dönemde Avrupalı alıcılara 90 gün sonraya gün veriyor. Türkiye ise en uzak noktaya 1 ay içinde ürün gönderebiliyor. Dövizdeki dalgalanmalar da yabancı markalarda fiyat artışına sebep olurken, Ar-Ge odaklı faaliyetleriyle sektöre yeni ürünler kazandıran yerli markalar, kalite ve fiyat avantajıyla ithal markalara karşı rekabette güç kazandı. Göreceksiniz çok yakında İtalya ve Fransa'nın yanı sıra Türkiye de kozmetik sektörünün önemli merkezlerinden biri olarak görülecek" diye konuştu.

15 MİLYAR DOLARLIK PAZAR

Pandemide tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de kozmetik sektörü büyüme rekoru kırdı. 2020'de 15 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan kozmetik sektörünün en çok satanlar listesinde göz makyajı ürünleri başı çekti. Kadınlar maske takmak zorunda kalınca göz makyajına yöneldi. Bu dönemde, ihracat da yüzde 1.7 artış göstererek 1 milyar dolar sınırını zorladı.

AK Parti'de kritik toplantı... Masada sıcak başlıklar var
AK Parti'de kritik toplantı... Masada sıcak başlıklar var

AK Parti'de kritik toplantı... Masada sıcak başlıklar var

TCMB ile Türkmenistan Merkez Bankası arasında imzalar atıldı
TCMB ile Türkmenistan Merkez Bankası arasında imzalar atıldı

TCMB ile Türkmenistan Merkez Bankası arasında imzalar atıldı

Macron'un aramaları reddedildi! Kriz Türkiye'ye yaradı
Macron'un aramaları reddedildi! Kriz Türkiye'ye yaradı

Macron'un aramaları reddedildi! Kriz Türkiye'ye yaradı

<p>Peki, Omicron varyantından korkmalı mıyız? Yeni varyantın özellikleri neler? Omicron varyantı aşı

Omicron varyatından korkmalı mıyız?

Yunus polislerinin zorlu eğitiminden kareler

Misafirlerini kendi tasarladığı 'dönen ev'de ağırlıyor

Çöpe gidecek malzemeleri dönüştürüp dünyaya pazarlıyor