• $8,3852
  • €9,7752
  • 507.314
  • 1112.37
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
12 Ekim 2020 Pazartesi 14:21 | Son Güncelleme:

Yeni Zigana Tüneli için geri sayım başladı: Projedeki sistem Türkiye ve Avrupa'da ilk olacak

Yeni Zigana Tüneli için geri sayım başladı: Projedeki sistem Türkiye ve Avrupa'da ilk olacak
AA

Doğu Karadeniz'i Orta Doğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu'nda Gümüşhane yönünde Nisan 2016'da, Trabzon yönünde ise Ağustos 2016'da yapımına başlanan Yeni Zigana Tüneli projesinde geri sayım başladı. Dev projenin havalandırma sistemi Türkiye ce Avrupa'da ilk olacak

Doğu Karadeniz'i Orta Doğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu'nda Gümüşhane yönünde Nisan 2016'da, Trabzon yönünde ise Ağustos 2016'da yapımına başlanan Yeni Zigana Tüneli projesinde geri sayım başladı.

ULAŞIM SÜRESİ 40 DAKİKAYA DÜŞECEK

AA'da yer alan habere göre mevcut güzergahı 8 kilometre kısaltması ve Trabzon ile Gümüşhane arasındaki ulaşım süresini 40 dakikaya düşürmesi beklenen tünelin, ulusal ve uluslararası ticaretin daha hızlı ve güvenilir yapılmasına büyük katkı sağlayacağı öngörülüyor.

HAVALANDIRMA SİSTEMİ AVRUPA'DA İLK OLACAK

Tamamlandığında çift tüp 29 kilometre uzunluğunda olacak ve bölgede yatırım yapacak girişimciler açısından da lojistik maliyetlerini azaltacak yeni Zigana Tüneli'nde uygulanacak havalandırma sistemi de arazi koşullarına göre tasarlandı.

Tünelin havalandırma sistemleri, kara yolları tünellerinde Türkiye'de ve Avrupa'da ilk defa uygulanacak dikey şaft yapılarıyla oluşturulacak. Coğrafi yapıya göre tasarlanan sistem ile güzergah boyunca üç farklı lokasyonda kirli ve temiz hava olmak üzere, 6 dikey havalandırma şaftı yapılacak.

Tasarlanan üç havalandırma istasyonu ile tünel dört eşit parçaya bölünecek ve işletme maliyetleri açısından da daha faydalı bir havalandırma sisteminin hayata geçirilmesi sağlanacak.

Hava değişim istasyonları için yüzeydeki arazi koşullarının ve mevcut kara yolu ulaşımının en uygun olduğu bölgeleri belirleyen yetkililer, klasik delme ve patlatma yönteminin zor ve zaman alıcı olmasından dolayı yapım hızı ve iş güvenliği daha üst düzeyde olan yükselerek delen şaft makinesinin RBM (Raise Boring Machine) kullanılmasını kararlaştırdı.

Uygulanacak bu yöntemle Gümüşhane ve Trabzon yönünden yapılacak havalandırma istasyonları kirli hava şaftları için 513 metre şaft kazısı gerçekleştirildi.

Editör: Eda Cabul <a href='#0' class=''>eda.cabul@turkmedya.com.tr</a>

ABD'de seçimleri Trump mı kazanacak, Biden mı?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Cumhuriyetin 97. yıldönümüne özel Akdeniz'de 97 dalgıçla su altı ışık gösterisi

Tekneyle gidilen kayalığa artı yürüyerek gidiliyor