• $7,4627
  • €9,024
  • 437.81
  • 1524.49
10 Temmuz 2020 Cuma 08:01 | Son Güncelleme:

Virüs sonrası mücevherde ‘intikam alışverişi' başladı

Virüs sonrası mücevherde ‘intikam alışverişi' başladı

Mücevher sektörü koronavirüs sonrası dönemde ‘intikam alışverişleri'yle canlandı.

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE 

Atasay Mücevherat CEO’su Atasay Kamer, pandemiyle birlikte Türkiye’de mücevherat sektöründe perakendede yüzde 60, toptanda ise yüzde 40’lık daralma yaşandığını belirterek, “Normalleşme başladığında ise insanlar, ‘intikam alışverişi’ne yöneldi” dedi.

%35 İNDİRİME GİTTİ

Düğünlerin başlamasıyla birlikte grafiğin yukarı yönde devam ettiğini söyleyen Kamer, “Ancak yatırım için yapılan satışlar arttı, nitelikli takı satışı ise azaldı. Sepet ortalama verisi, yılın ilk iki ayında 2 bin 600 TL, pandemi döneminde 2 bin 700 TL, haziran ayı itibarıyla 2 bin 800 TL seviyelerinde” dedi. Bu dönemde Atasay’ın da yeni bir fiyat ve pazarlama stratejisine geçtiğini vurgulayan Kamer, “Kendimizi artık geçmişle kıyaslamıyoruz” diye konuştu. Kamer, “Pandemi döneminde müşterilerimizi ‘yeni normal/kalıcı indirimli fiyatlarla’ tanıştırdık. Yüzde 15 ila 35 arası oranlarda kalıcı fiyat indirimine gittik” değerlendirmesinde bulundu.

<p>Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla, koronavirüs aşısına dai

Bakan Koca paylaştı: Aşı uygulaması hakkında pratik bilgiler

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Balıkçıların buz tutan nehirdeki zorlu mücadelesi

Türkiye'nin ''en yüksek ayaklı viyadüğü'' Eğiste Viyadüğü'nde yüzde 22'si tamamlandı