• $ 6,7676
  • € 7,3831
  • 360.503
  • 92513.3
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
Reklamı Kapat

Türkiye'nin ilk sivil havacılık amaçlı yaklaşım radar sistemi Milli Gözetim Radarı'nda sona gelindi

Türkiye'nin ilk sivil havacılık amaçlı yaklaşım radar sistemi Milli Gözetim Radarı'nda (MGR) sona yaklaşıldı. Gaziantep Havalimanı'nda kule ve radar binası inşaatı biterken, MGR, test aşamasının ardından hizmete girecek. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Varank, "Milli Gözetim Radarımız ile sivil uçaklarımız daha güvenli iniş-kalkış yapacak." dedi.

Türkiye'nin ilk sivil havacılık amaçlı yaklaşım radar sistemi Milli Gözetim Radarı'nda (MGR) sona yaklaşıldı. Gaziantep Havalimanı'nda kule ve radar binası inşaatı bitti.

DHA'nın haberine göre, konuyla ilgili açıklama yapan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, "Milli Gözetim Radarımız ile sivil uçaklarımız daha güvenli iniş-kalkış yapacak." dedi.

MGR'NİN ÖZELLİKLERİ NELER?

MGR, tam yedekleme özelliğine sahip birincil gözetleme radarı PSR ve ikincil gözlem radarı SSR'den oluşuyor. PSR radarı, S- bantta çalışarak 112 kilometre menzile ve 8,5 kilometre azimut kapsama alanına sahip. SSR radarı da MODE-S desteği sağlıyor. Bu sayede, uçağın tescil işareti, mevkisi, irtifası ve hızı gibi bilgiler iletilebiliyor. Hareketli hedef takibi yapabilen algoritmaya sahip olan MGR, yağış konumu ve yoğunluğunu da ölçebiliyor. PSR sisteminin tam yedeklilik testleri ve fabrika kabul testleri tamamlandı.

Sistemin saha kabul test süreci ise 24 Şubat'ta başlayacak.

"AKTİF OLARAK KULLANILACAK"

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, konuyla ilgili yazılı açıklamasında, MGR'nin TÜBİTAK Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi (BİLGEM) ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ) iş birliğinde yerli ve milli olarak geliştirildiğinin altını çizdi.

Bakan Varank, şunları kaydetti:

"MGR, milli imkânlarla hayata geçirdiğimiz Türkiye'nin ilk sivil havacılık amaçlı havaalanı yaklaşım radar sistemi olacak. MGR Gaziantep Havalimanı'nda kuruldu. Test aşamaları tamamladıktan sonra tam fonksiyonlu olarak DHMİ'ye teslim edilecek. Ardından da hava trafik kontrol hizmetlerinde aktif olarak kullanılacak."

BİLGEM'in Türkiye'nin kendi özgün teknolojilerini geliştirmede çok önemli bir fonksiyona sahip olduğunu belirten Varank, "Elbette TÜBİTAK enstitülerinin temel görevi kritik Ar-Ge çalışmaları yürütmek. Bu geliştirdiğimiz teknolojileri ticarileştirmek, seri üretimini yapmak isteyen firmalarla iş birliğine, onlara bu teknolojiyi lisanslamaya da hazırız." ifadelerini kullandı.


Bakan Koca Açıkladı! Koronavirüsün Türkiye ve Avrupa'daki seyri...

Bakan Koca Açıkladı! Koronavirüsün Türkiye ve Avrupa'daki seyri...

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Türk bilim insanları havayı ultraviyoleyle temizleyen solunum cihazı geliştirdi

Bilim insanları corona virüsün zayıf noktasını buldu