• $8,1165
  • €9,6939
  • 455.009
  • 1378.37
02 Nisan 2021 Cuma 22:13 | Son Güncelleme:

Sırada beklerken alışveriş! Kasa önünde en çok çikolata alıyoruz

Sırada beklerken alışveriş! Kasa önünde en çok çikolata alıyoruz

Kasa önüne dizilen ürünler, sıra bekleyen tüketicinin ilgisini çekiyor. Kasa önünde bakkalda sakız-şeker, markette çikolata kaplı ürünler öne çıkıyor.

Her ay 'Esnaf Barometresi'yle geleneksel kanalın nabzını tutan REM People, şimdi de Türkiye'de ilk kez kasa önünde bulunan kategorileri yani 'sıcak alan'ı araştırdı. Bakkal, orta market ve kuruyemişçilerden oluşan 1000'e yakın noktada yapılan araştırmaya göre kasa önü, yüzde 45 ile en fazla sakız ve şekerden oluşuyor.

MARKALARIN GÖZDESİ

804 bakkal, 124 orta market ve 57 kuruyemişçiyle toplam 985 nokta ziyaret edilerek, sıcak alanda bulunan ürünlere ait ön yüz bilgileri analiz edildi. Türkiye'de sıcak alan hakkında ilk araştırmayı hazırladıklarını belirten REM People Müşteri Başarı Direktörü Ali Dedei, "Esnafın en değerli alanının röntgenini çekmiş olduk. Markaların daha çok bulunmak istediği bu alanlar tüketicilere de kolaylık sağlıyor. Tüketiciler kasa önünde beklerken en çok ilgisini çeken ürünleri bu noktalardan seçiyor" dedi. Türkiye'nin farklı bölgelerinde yapılan araştırmaya göre, coğrafi bölgelerdeki raf payları da değişkenlik gösteriyor. REM People'ın 'Sıcak Alan Araştırması'ndan çıkan ilgi çekici sonuçlar şöyle sıralandı:

* En çok sakız-şeker yüzde 49 ile Ege Bölgesi'ndeki esnafın sıcak alanında bulunurken en yüksek çikolata kaplamalı ürün payı yüzde 14 ile Doğu Anadolu'da bulunuyor.

* Sakız ve şeker kategorisi bakkal kanalını domine ederken, kahve ve çikolata kaplı ürünler orta marketlerde daha çok alan kaplıyor.

%75'İ ALIŞVERİŞİ SPONTANE YAPIYOR

Araştırmaya göre, tüketiciler alışverişin yüzde 75'ini spontane yapmayı seviyor. Bu durumda en çok sıcak noktalar öne çıkıyor.

Sıcak alanda ortalama 68 ürün bulunuyor. 38 sakız-şeker, 13 tablet çikolata, 9 çikolata kaplamalı, 5 hazır kahve, 1 kuruyemiş-kahvaltılık bar ve 2 sürpriz yumurta yer alıyor.

'SICAK ALAN'DA 68 ÜRÜN YER ALIYOR

Orta marketlerde sıcak alanda ortalama 68 ürün yer alıyor. Kuruyemişçilerde 67 ürün bulunurken, bakkallar da ortalama 65 ürüne yer verebiliyor.

* Sıcak alan dağılımında en fazla alan yüzde 45 ile sakız ve şeker kategorisine ait. En az önyüz ise yüzde 1 ile sürpriz yumurta ve kuruyemiş-kahvaltılık barlarda.

* Esnafın sıcak alanında tablet çikolatalar ve çikolata kaplamalı ürünler birlikte yer alıyor. Ancak tablet çikolata ve kahveler çoğunlukla birlikte sergilenmiyor.

<p>Spor Toto Süper Lig'de Fenerbahçe konuk ettiği Gaziantep FK'yi 3-1 mağlup ederek şampiyonluk yarı

Fenerbahçe-Gaziantep FK Maç Yorumu

Güvenliğin dikkati, hayatını kurtardı

Polisin ikna çalışması sonucu teslim olan terörist ailesiyle buluşturuldu

Osmanlı döneminde padişahların iftar sofralarını süsleyen yemekler