SAAT&SAAT, ürün gamını lüks saat kategorisinde yer alan markalarla güçlendirmek için İsviçreli LPI şirketinin Türkiye temsilciliğini satın aldı. Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, bu satın almayla dünyaca ünlü İsviçre saat markaları Tag Hauer ve Maurice Lacroix'i portföyüne eklediklerini belirterek, Saat&Saat olarak 2012 yılı sonuna kadar en az 2 yeni İsviçreli saat markasını daha bünyelerine katmayı hedeflediklerini söyledi. Ramazan Kaya, satın alma bedeli konusunda bir açıklama yapmazken, 'Türkiye'de saat sektöründe ilk kez böyle bir satın alma gerçekleşiyor. Bizim için bu satın alma paha biçilmez bir değerde. Sektörde kimse böyle bir satın almanın gerçekleşeceğine inanamadı. Sektörün bir numaralı oyuncusu olarak, Türkiye'de saat sektörünün ikinci oyuncusunu satın alarak sektör için çok farklı bir anlaşmaya imza attık' diye konuştu.
800 milyon dolarlık pazar
TÜRKİYE'NİN dünyanın 22'nci büyük saat pazarı olduğuna dikkat çeken Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, 'Türk tüketicisi saate yılda 800 milyon dolar harcıyor. Özellikle son dönemde gelişmekte olan pazarlar arasında öne çıkan Türkiye'de, lüks kategorisinde yer alan mekanik ve el yapımı İsviçre menşeili saatlere olan talep ise her geçen gün artıyor' dedi.
2011'de tam 14.4 milyon saat satın aldık
TÜRKİYE'DE tüketicilerin 2011 yılında saate 800 milyon dolar harcadığını ifade eden Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, Saat&Saat'in, yüzde 70 pazar payı ile markalı saat grubunda B ve B+ kategorilerinde pazar lideri olduğunu LPI'nin Türkiye bölümünün satın alınmasıyla da A grubuna da hizmet vereceklerini kaydetti. 2011 yılında Türkiye pazarında 14.4 milyon adet satış gerçekleştiğini belirten Kaya, saat sektörünün ülkede 10 bin kişiye istihdam sağladığını sözlerine ekledi.