• $13,7194
  • €15,5684
  • 786.53
  • 1910.41
21 Kasım 2021 Pazar 07:00 | Son Güncelleme:

Plazadan köye

Plazadan köye
- ÖZGÜL ÖZTÜRK

Plazadan köye e-ticaret göçü. Büyükşehirlerde çalışan köyün gençleri pandemide memleketlerine dönüp e-ticarete başlayınca 300 haneli Öveçli Köyü'nün kaderi değişti. Kavunuyla meşhur Kırkağaç, girişimcileriyle anılmaya başlandı.

Pandemi nedeniyle Türkiye'de e-ticaret yapan işletme sayısı 1 yılda yüzde 275 artarak 257 bine çıktı. Çiftçisinden, üreticiye, ev hanımından beyaz yakalıya kadar her kesimden insan bu dönemde online ticarete atılarak hayatının seyrini değiştirdi. Bunlardan ikisi, Taha Mertcan Ok ve Cahit Uslu.

MARKALAŞMA BAŞLADI

İstanbul ve İzmir'de bankacılık ve gıda mühendisliği yaparken, profesyonel mesleklerini bırakıp baba toprağı Öveçli Köyü'ne dönen iki genç girişimci, kendileriyle birlikte 300 nüfuslu köyün kaderini değiştirdi. Ailecek yaklaşık 100 yıldır Türkiye'nin büyük markalarına zeytin ve zeytinyağı üretimi yaptıklarını anlatan Taha Mertcan Ok, "Pandemi başlayana kadar kendi yağımızda kavruluyorduk. Pandemi döneminde işler bıçak gibi kesildi. Tam bir çıkış yolu ararken online ticarete açılmak aklıma geldi. Organik Teyze diye bir marka kurarak, zeytin, zeytinyağı, pekmez, tahin gibi ürünleri satmaya başladık. Trendyol'da bir mağaza açtık. Eskiden 1 ayda sattığım ürün miktarını bir haftada satar oldum. Şu anda sadece Trendyol'da ayda 30 bin TL'lik satış yapıyorum" dedi.

CAZİBE MERKEZİ OLDU

İki kuzenin köyde başlattığı gastronomi temelli kalkınma hareketi Öveçli Köyü'nü bölgede cazibe merkezi haline getirdi. Köyde tersine göç başladı.

KAVUNDAN REÇEL ALIÇTAN MARMELAT

Cahit Uslu da pandemi döneminde profesyonel işini bırakıp eşiyle birlikte memleketine geri dönüyor. Öveçli Köyü'nde dedesinden kalma tarihi evi restore edip, üretim merkezine çeviren Uslu ve ailesi, kavundan reçel, marmelat ve pekmez gibi katma değeri yüksek ürünler geliştirip, hem köy hem de aile ekonomisine katkıda bulunuyor. Karşı Köyden markasıyla bu ürünleri online kanaldan Türkiye'nin dört bir yanına ulaştırdıklarını anlatan Cahit Uslu: "Bugün salça, kahvaltılık sos, sebze, meyve kurusu, erişte, reçel ve marmelat grubundan oluşan 120 ürün grubunu tüketicilerle buluşturuyoruz. Üretim tesisimizde sezonda 15-20 kişiye istihdam sağlıyoruz. Şu anda sadece Trendyol'dan ayda 20 bin TL satış yapıyoruz. Gelen siparişe yetişmek için kapasite artırma çalışmalarımız var " dedi.

TÜRK ÜRETİCİLERİNİ DÜNYAYA TAŞIYOR

Geçen ağustos ayında aldığı 1.5 milyar dolarlık yatırımla 16.5 milyar dolar değerlemeye ulaşan Trendyol, Türk üreticilerin ürünlerini müşteriyle buluşturabildiği en büyük satış platformlarından biri. Şu anda 200 binin üzerindeki satıcıyı 30 milyon müşteriyle buluşturduklarını anlatan Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin şunları kaydetti: "KOBİ, esnaf ve üreticileri alıcılarla buluşturmak için önümüzdeki dönemde yatırımlarımızı hızlandırıyoruz. Yurt dışına kuracağımız lojistik merkez ve depolarla Türk üreticisi ürünlerini artık dünyanın dört bir yanına kolaylıkla ulaştırabilecek."

İngilizler Türkiye'nin sistemine hayran kaldı! 'Bize de öğretin'
İngilizler Türkiye'nin sistemine hayran kaldı! 'Bize de öğretin'

İngilizler Türkiye'nin sistemine hayran kaldı! "Bize de öğretin"

Tüm zamanların en yükseği... Tarım sektöründen ihracat rekoru
Tüm zamanların en yükseği... Tarım sektöründen ihracat rekoru

Tüm zamanların en yükseği... Tarım sektöründen ihracat rekoru

Türkiye'den savunma ve havacılık sanayisi atağı... İhracat rekoru tazelendi
Türkiye'den savunma ve havacılık sanayisi atağı... İhracat rekoru tazelendi

Türkiye'den savunma ve havacılık sanayisi atağı... İhracat rekoru tazelendi

<p> </p>

Parasosyal etkileşimi çocuklarımıza neden anlatmalıyız?

UNESCO'nun geçici listesindeki Yesemek'te 15 heykel gün yüzüne çıkarıldı

Cumhurbaşkanı Erdoğan Siirt'te toplu açılış törenine katıldı

Ürdün'ün Salt kentindeki müze dünyanın en küçük Kuran-ı Kerim'ine ev sahipliği yapıyor