• $7,4185
  • €9,0116
  • 445.625
  • 1569.35
10 Ocak 2021 Pazar 07:00 | Son Güncelleme:

Pandemi yılında 32 bin 'online mağaza' açıldı

Pandemi yılında 32 bin 'online mağaza' açıldı
- ÖZGÜL ÖZTÜRK

Pandemi nedeniyle fiziki alışveriş neredeyse durma noktasına gelince, birçok işletme mağazasını sanal ortama taşıdı. Bir yılda 32 binin üzerinde işletme e-ticaret sitesi kurarken, binlercesi de ortak pazaryerlerinde mağaza açıp, gelir elde etmeye başladı.

Pandemi nedeniyle eve kapanan tüketiciyi hedefleyen işletmeler, geleneksel mağazaların yanı sıra e-ticaretin kapısını araladı. 2019’da 68 bin 457 olan e-ticaret faaliyeti gösteren işletme sayısının pandeminin etkisiyle bu yıl 100 binlere çıktığı tahmin ediliyor. Yani pandemi yılında yaklaşık 32 bin yeni sanal mağaza açıldı. Firmaların pandemi döneminde online yatırımlarını hızlandırmak zorunda kaldığını belirten Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, “Mağazaların kapanmasıyla tüketiciye ulaşmak için dijitalleşmek zorunda kalan KOBİ ve esnaflarla rakamın 100 bini geçmesini bekliyoruz” dedi.

İŞ HACMİ İKİ KAT ARTTI

İşletmelere altyapı hizmeti sunan İdeasoft’un CEO’su Seyhun Özkara da, “Bu dönemde işini e-ticarete taşımayan işletmelerin ayakta kalma şansı yok” diye konuştu. Pandemiye kadar ağırlıklı olarak kurumsal şirketlerin e-ticaret sitesi açtığına dikkat çeken Özkara, şunları kaydetti: “Pandemiyle KOBİ de esnaf da e-ticarete başladı. Bu da iş hacmimize yansıdı. İdeasoft olarak her yıl yüzde 40 olan büyüme oranımız bu yıl yüzde 80’e çıktı. İşletmelerden gelen site kurma talebine yetişmek için bu yıl 30 kişiyi daha işe aldık.”

TL İLE ÜRETİP DÖVİZLE SATAN İÇİN CİDDİ FIRSAT

Pandemi döneminde açılan e-ticaret sitelerinin dağılımına ilişkin de bilgiler paylaşan Seyhun Özkara, “Pandeminin ilk döneminde, maske, kolonya, hijyen ürünlerine yönelik e-ticaret siteleri kuruldu. Daha sonra puzzle firmaları, oyuncak, spor gereçleri, küçük ev aletleri ve market kategorisi çok hızlandı” diye konuştu.

%50 VERGİ MUAFİYETİ

1 Ocak tarihi itibarıyla internet üzerinden yurtdışına satış yapan mikro ihracatçılara yüzde 50 vergi muafiyeti getirildiğini hatırlatan Özkara, “Bu karar, TL’yle aldığı hammaddeyle ürün geliştirip bu ürünleri dövizle yurtdışına satan kesimler için büyük fırsat. Türk üreticiler bugün havludan baklavaya pek çok ürünü dövizdeki avantajla başta MENA bölgesi olmak üzere dünyanın dörtbir yanına ihraç edebilir” değerlendirmesinde bulundu.

PAZAR 250 MİLYAR TL’YE ULAŞTI

Koronavirüs döneminde kendi online satış kanalını açan şirketlerin yanı sıra aynı anda bir çok tüketiciye ulaşmak isteyen işletmeler online pazaryerlerinde mağaza açmaya başladı. Türkiye’nin en büyük pazaryerlerinde 2020 yılında binlerce yeni mağaza açıldı. Trendyol’da geçen yıl açılan mağaza sayısı bir önceki yıla göre yüzde 180 artarak 100 bine ulaşırken Hepsiburada’nın açılan mağaza sayısı yüzde 62 yükseldi. Gittigidiyor’un mağaza sayısı yüzde 73 yükselişle 100 bine çıktı. PttAVM’nin mağaza sayısı ise 25 binleri buldu. ETİD Başkanı Emre Ekmekçi’nin verdiği bilgilere göre 2019 yılını 136 milyar liralık ciroyla kapatan Türkiye e-ticaret sektörü, 2020 yılında bu rakamı yüzde 85’lik büyümeyle 250 milyar liraya çıkardı. Pandeminin etkisiyle bu rakamın 2021 yılında 400 milyarı bulması öngörülüyor. 

<h3>Başkan Erdoğan: Görev değişiklikleri mutlaka olacak</h3><p>Başkan Erdoğan 2 ilde düzenlenen AK P

20 Ocak 2021 Güncel Haberler

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Sağlık Bakanlığı koronavirüs aşısı için 10 kuralı belirledi! İşte o detaylar...

ABD'de güvenlik önlemleri arttırıldı! Askerler sokaklara indi