HAVA DURUMU

Yaşadığınız şehrin günlük hava durumunu görüntüleyin

  • 5,4655
  • 6,1492
  • 211.227
  • 91.445
SON DAKİKA HABERLERİ
Tümü
Reklamı Kapat

Outlet'e 'Salı Pazarı' kurdu ziyaretçi sayısını %40 artırdı

Olivium Genel Müdürü Berna Yüksel, gelenekselleşen ‘Salı Pazarı’ organizasyonunun AVM'ye bir hafta sonu günü daha kazandırdığını belirterek, "Ekstra kampanyalarla salı günleri ziyaretçi sayımız yüzde 40 artıyor” dedi.

x

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE
senay.kosdere@aksam.com.tr

Zeytinburnu ilçesinde konumlanan Olivium Outlet Alışveriş Merkezi, İstanbul’un ilk outlet’i olma özelliğini taşıyor. İndirimli ürünlerin satıldığı Olivium’da  hafta içi salı günleri ise  indirim ve fırsatlar daha da farklı boyutlara ulaşıyor. O güne özel, ürünlerde ekstra kampanyalar, fiyatlar ve fırsatlar uygulanıyor. Olivium Genel Müdürü Berna Yüksel, 'Salı Pazarı' ismi altında gerçekleştirdikleri uygulamanın Olivium'a bir hafta sonu günü daha kazandırdığını, organizasyonun ziyaretçi sayısını ve ciroyu normal günlere oranla yüzde 40 artırdığını belirtiyor. 

16. YILINI KUTLAYACAK

İstanbul'un en eksi AVM'lerinden birisiniz değil mi. Ne zaman açıldı Olivium?   
Olivium Outlet Center 2000 yılında  kapılarını açtı. 1 Nisan’da 16. yılımızı kutlayacağız.  Açıldığımız günden bu yana da outlet kimliğimizden ödün vermeden hizmet veriyoruz. Uzun bir süre İstanbul’un ilk ve tek outleti olma özelliğimizi koruduk. Sonraki süreçlerde İstanbul ‘da farklı outletler açılmasına rağmen özellikle Avrupa yakasındaki gücümüzü hâlâ koruyoruz. Öte yandan Olivium hâlâ Zeytinburnu  ilçesinin tek AVM'si.

Hafta içi gündüz vakti olmasına rağmen AVM'nin içi oldukça kalabalık. Nasıl sağladınız bunu? 
Bugün günlerden salı. Salı günleri uzun yıllardır uyguladığımız ve artık geleneksel hale gelen Salı Pazarı organizasyonumuz var. Bu organizasyonun benzerleri farklı alışveriş merkezlerinde var. Olivium’daki Salı Pazarı çok daha eski ve köklü, bu sebeple de bilinirliği çok daha fazla. Biz bir outletiz. Fiyatlarımız zaten diğer AVM'lere göre oldukça uygun. Salı ise ekstra fiyatların ve ekstra kampanyaların düzenlendiği bir gün. 

M2 verimliliği 1000 TL

Ne kadarlık bir artış oluyor kapı girişlerinde?
Salı günü Olivium’da bir hafta sonu günü daha anlamına geliyor. Cumartesi ve pazar günleri elbette ki hafta içi sayısının üzerinde bir sayıda ziyaretçi ağırlıyoruz. Salı Pazarı organizasyonu sebebiyle Salı günleri hafta sonu günlerininkine benzer rakamlar gözlemliyoruz . Ziyaretçi sayısı olarak sıradan bir hafta içi gününe göre yüzde 40 daha fazla ziyaretçi alıyoruz. Rakam olaraksa salı günlerinin ortalama ziyaretçi sayısı 40 bin olarak gerçekleşiyor. Bu ve benzeri etkenler neticesinde Olivium Outlet’te aylık m2 ciro verimliği ortalama 900 - 1000TL bandında seyrediyor.

Yabancılar tarafından da tanınıyor mu Olivium?
Ortadoğuda., Körfez'de oldukça iyi bilinen bir merkeziz. Haliyle bu bölgeden çok ziyaretçi alıyoruz. Özellikle Nevruz dönemi, bayram ve yaz dönemlerinde yabancı ziyaretçi sayısında rakamlar çok ciddi seviyelere geliyor. Yabancı turistlerin ciroya katkısı yüzde 10-20’yi bulabiliyor. 

Yabancı lüks markalar Türkiye'de outlet hazırlığında

Şu anda outlet operasyonuna hazırlanan bilmediğimiz markalar var mı?
Türkiye de outlet operasyonuna hazırlanan yerli ve yabancı markalar olduğunu biliyoruz. Uzun zamandır büyük lüks markaların Türkiye'de outlet operasyonuna başlamasına dair çalışmalar var. Bu planlar orta vadede hayata geçirilecektir. 

Outlet sayısının kontrolsüz artması doğru değil

İstanbul'daki outlet sayısı her geçen gün artıyor. Siz bu durumdan etkilenmiyor musunuz?
Bugünün realitesinde diğer outletlerle birbirimizi negatifetkileyecek bir durumumuz olmadığını söyleyebilirim. İlçede tek AVM olma özelliğimizi koruyoruz. Ayrıca ana arter üzerinde yer alan bir AVM olmadığımız gibi şehrin içinde bulunuyoruz.Alışveriş merkezinin çevresi konutların yoğun olduğu bir yerleşim bölgesi. Bunun yarattığı yaya trafiği gücümüze  güç katıyor. Öte yandan İstanbul'daki outlet sayısınınkontrolsüz şekilde artmasını da doğru bulmuyorum. Bir outlet için perakendecinin yeteri kadar outlet ürün tedariği yapabilmesi çok önemli. Outlet Alışveriş merkezi sayılarının kontrolsüz artması durumunda perakendeci ürün olarak yeterli ve doyurucu olabilecek mi bilemiyorum.. 

Bir de sonradan outlet konseptine dönenler oldu değil mi?
Bazı alışveriş merkezleri süreç içerisinde bir takım etkenler zebebi ile dönüşümler yaşayabiliyor Normal bir AVM olarak hizmet verip, stratejik bir kararla sancılı süreçlerden geçerek outlete dönen AVM’leri oldu elbette. 

Outlete özel üretim yapan var

Bazı markaların outletlere özel daha düşük kalitede üretim yaptığını duyuyoruz doğru mu?
Evet outlet için özel üretim yapan perakendeciler var. Ürünün diğer mağazalara göre outlet mağazada daha uygun fiyatta olması özel üretimden, defodan, sezon sonu ya da stok fazlası ürün olmasından kaynaklanıyor olabilir. Tüketiciye ürünle ilgili doğru bilgi aktarıldığı sürece bunu yanlış bulmuyorum.

Tüketici her şeye rağmen AVM'leri güvenli buluyor 

Türkiye bir süredir terör riskiyle karşı karşıya. AVM’lerde tedirginlik var mı?
Tüketicinin tepkisi çok uzun süreçlere yayılmıyor. Olivium'da ilk iki ayın ciro artış oranı yüzde 25'in üzerinde. Burada outlet olmanın ve ciddi anlamda yabancı turist ağırlıyor olmanın etkisi var. Öte yandan ziyaretçilerin yaşanan olumsuzluklara rağmen AVM'leri güvenli bulduklarını düşünüyorum.

Geçen yılı nasıl kapattınız?
Geçen yılı bir önceki yıla kıyasla ciro bazında yüzde 25’e yakın oranda bir artışla kapattık. Yabancı tursitsayısındaki artışı ise yüzde 20 oldu. 

Son dakika haberleri, son dakika haber, son dakika gelişmeleri
Son dakika haberleri
Şehit Piyade Topçu Er Melih Sancar´ın naaşı Edirnekapı Şehitliği´ne defnedilecek. Şehidimiz son yolc

Hakkari şehitleri son yolculuğuna uğurlanıyor

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları

Dünyanın merakla beklediği maçtan kareler

İstanbullu Gelin'de beyin yakan sahne! İzleyicinin tepesi attı

En Çok Okunanlar