• $7,8394
  • €9,2072
  • 477.629
  • 1123.25
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
13 Mayıs 2016 Cuma 01:00 | Son Güncelleme:

Nissan'dan rakibi Mitsubishi'ye 2.2 milyar $

Nissan'dan rakibi Mitsubishi'ye 2.2 milyar $

Uzun süredir beklenen oldu ve emisyon skandalı Mitsubishi’yi rakibine sattırdı.

Geçtiğimiz günlerde emisyon rakamlarında tüketiciyi yıllar boyunca yanılttığını açıklayıp özür dileyen Japon Mitsubishi, hisse satışıyla direksiyonu rakibi Nissan’a teslim etmeye hazırlanıyor. Yapılan açıklamaya göre, Nissan Motor Co. Mitsubishi Motors’un yüzde 34 hissesini 237 milyar Japon Yeni (yaklaşık 2.2 milyar dolar) ödeyerek satın alacağını duyurdu. İki şirket Mitsubishi'nin "güveni tekrar kazanması" için çaba harcayacak. Mitsubishi Motors, Nissan adına dünkü kapanış fiyatına yüzde 5.3 iskonto anlamına gelen 2.18 milyar dolar değerinde yeni hisse çıkartacak. Nissan böylece Mitsubishi sermayesinde Japon yasalarına göre kontrol hakkı veren üçte bir paya sahip olacak. 

TEPE YÖNETİM DEĞİŞiYOR

Kontrol hisselerinin Nissan’a geçmesiyle birlikte Mitsubishi’de tepe yöneticilerin tümüyle değiştirilmesinin de gündeme gelmesi bekleniyor. Dün Japonya’da kapalı bir oturumla bir araya gelen Nissan CEO'su Carlos Ghosn ve Mitsubishi CEO'su Osamu Masuko, hisse satışı için prensipte anlaştıkları açıklaması yaptı. Carlos Ghosn, “Biz Mitsubishi’nin potansiyeline inanıyoruz. Markanın zedelenen güveninin tekrar yükseltilmesi, yönetimin sağlıklı bir şekilde yeniden yapılandırılması için elimizden geleni yapacağız" ifadelerini kullandı.

Asya'da eli güçlenencek

Son 20 yıl içinde skandallarla boğuşan Japon Mitsubishi’yi satın almasıyla birlikte, Çin dışında, Asya pazarlarına girmekte zorlanan Renault-Nissan ittifakı için önemli bir kapı aralaması bekleniyor. Mistubishi Tayland ve Filipinler gibi pazarlarda son derece güçlü bir marka. 

3 milyar $ erimişti

Mitsubishi’nin 19 Nisan’da açıklayıp, özür dilediği emisyon skandalının ardından piyasa değeri 3 milyar dolar düşmüştü. Mitsubishi'den yüzde 34 pay alan Nissan'ın yüzde 43.4'ünün sahibi ise Fransız otomobil üreticisi Renault. Üç marka yıllık 9.3 milyon adetle Toyota ve Volkswagen'in ardından dünyanın en büyük üreticisi haline gelecek.

Editör: Eda Cabul <a href='#0'>eda.cabul@turkmedya.com.tr</a>

3 yıllık Ekonomi Programının detayları neler?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Atakule, Azerbaycan Bayrağı'nın renkleriyle ışıklandırıldı

En kolay kahvaltılık sos tarifi