• $7,6671
  • €9,1111
  • 415.841
  • 1533.53
17 Ocak 2021 Pazar 17:57 | Son Güncelleme:

Geçmişten günümüze Türkiye'de ulaşım: "Yeniye çabuk alışıyor eskiyi çabuk unutuyoruz"

Geçmişten günümüze Türkiye'de ulaşım: "Yeniye çabuk alışıyor eskiyi çabuk unutuyoruz"
AKSAM.COM.TR

Türkiye'nin 18 yıllık ulaşım yatırımları ülke kalkınmasında dikkat çekici bir noktaya ulaştı. Karayolları, köprüler, demiryolları, havaalanları ve daha nice ulaşım yatırımlarıyla büyüyen Türkiye'nin 2002 yılından günümüze ulaşım yatırımlarına gelin göz atalım.

Türkiye'nin ulaşım alanındaki 18 yıl önceki durumuyla bu gününüz karşılaştırdığımda önümüze dikkat çekici bir tablo çıkıyor.

Turkey's Flashback adlı youtube kanalının hazırladığı, Geçmişten Günümüze Türkiye (Ulaşım) programında Türkiye'nin 18 yıllık ulaşım hikayesine odaklanıldı.

Programda, "Yeniye çabuk alışıyor eskiyi çabuk unutuyoruz." sloganıyla, Türkiye'nin 2002 öncesi yol projelerine değinilerek, asırlık hayallerin bitimsiz özlemlerin ve ertelenmiş yatırımlar nasıl bir bir hayata geçirildiği tek tek açıklandı.

18 YILDA OTOYOL UZUNLUĞU İKİ KATINA ÇIKTI

Türkiye'nin 2002 öncesi toplam bölünmüş yol uzunluğu 6 bin 100 km'ydi, 2020 itibariyle bu uzunluk 27 bin 700 km'ye ulaştı.

2002'de 1.715 km olan toplam otoyol uzunluğu iki kat artarak, 2020'de 3 bin 523 km'ye ulaştı.

1923-2002 yılları arasında inşa edilen tünellerin uzunluğu 50 km'ydi, son 18 yılda 10 kattan fazla artarak 512 km tünel inşa edildi. Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim ve Osman Gazi Köprüleri, İstanbul-İzmir, Kuzey Marmara ve Ankara-Niğde Otoyollarıyla asırlık hayaller gerçekleşti.

TREN YOLU YATIRIM BİLANÇOSU

2002'de 10 bin 948 km olan demiryolu hatları 2020'de 12 bin 803 km'ye, 2003 yılında 2 bin 505 km olan sinyal hat uzunluğu, 2020'de 6 bin 626 km'ye 2003'te 2 bin 83 km olan elektrikli hat uzunluğu, 2020'de 5 bin 733 km'ye ulaştı. Konya, Ankara, Eskişehir, İstanbul hızlı tren hatları ve asrın projesi Marmaray hizmete alındı. Bu dönemde Bin 213 km hızlı tren hattı yapıldı. Londra'dan Pekin'e kesintisiz demir yolu ulaşımı Kars-Tiflis-Bakü Demir Yolu Projesi'yle hayata geçirildi. Demiryoluyla taşınan yolcu sayısı 2002'de 3.9 milyonken 2019'da 17.5 milyona ulaştı. Demiryoluyla taşınan yük miktarı 2002'de 6.6 milyon tonken 2020'de 30 milyona ulaştı.

HAVA YOLU HALKIN YOLU

2002 yılında 26 olan havaalanı sayısı, 2020 yılında 56 oldu. Yıllık toplam yolcu sayısı 208 milyonun üzerine çıktı. 2002'de Türkiye'den 60 noktaya gidilirken, bu sayı 2020 yılında 329'a yükseldi. 2002 yılın 2.2 milyar dolar olan havacılık sektörü cirosu 2019 yılında 27.2 milyar dolara çıktı.

DENİZCİLİK SEKTÖRÜ

2002 yılında 150 milyon ton yük miktarı seviyesinden 2019 yılında 484 milyon ton seviyesine çıktı.

Ulaşım alanında yapılan dev yatırımlarla 100 yılı 18 yıla sığdıran Türkiye sevdası ve hizmet aşkı devam ediyor. Dünü unutma, bugün #Hatırla ...

<p>24 Ekonomi Müdürü Sadi Özdemir, yeni haftada ulusal ve  uluslararası piyasaların nabzını ve tüm b

Altın ve dolarda nasıl bir seyir var?

Şans eseri ölümden dönen insanlar

ABD'nin Yunanistan'a hibe edeceği silahlar! İşte o liste

Adana'da yanan ormanlık alanlar tekrar ağaçlandırılmak üzere hazırlanıyor