Türkiye'nin dünyadaki hem siyasi hem de hem de ekonomik ağırlığının önümüzdeki dönemde artması bekleniyor. Almanya Başbakanı Angela Merkel'in görevi devretmeden önce Türkiye'ye yaptığı ziyaret ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile görüşmesi de bu durumun göstergelerinden biri olarak yorumlandı. Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye-Almanya İş Konseyi Başkanı Steven Young da yaptığı değerlendirmede, "Mevcut dönemi, Türkiye'de yabancı yatırımlar için en elverişli dönem olarak görüyorum. Özellikle salgın sonrası 'Çin'de üret, batıda sat' modelinde gerçekleşecek değişim düşünüldüğünde, sadece Türkiye ile Almanya arasında değil, Türkiye ile Avrupa arasındaki ekonomik iş birliğini geliştirmek için de çok önemli bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Yeni dönem ile küresel tedarik zincirinin büyük bir değişime uğraması ve bölgesel tedarik taleplerinin artmasını avantaja dönüştürme şansı oldukça yüksek" dedi.
KOMŞU PAZARLARA ERİŞİMİ GÜÇLÜ
Türkiye'nin komşu pazarlara erişiminin güçlü olması nedeniyle yatırımlar için bölgesel bir merkez olarak konumlandırıldığına dikkati çeken Young, "Türkiye üzerinden yakın coğrafyalara, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya gibi gelişen ekonomilerin olduğu pazarlara erişim oldukça kolay. Elbette bu üçüncü ülkelerde, Alman-Türk ortaklıkları da yapılabilir. Alman firmalarının teknoloji altyapısı ve finansman desteği sunacağı, Türk firmalarının ise inşaat işleri ve operasyon yönetimini üstleneceği bir iş birliği modelinin üçüncü ülkelerdeki ortak projelerde başarılı olacağını düşünüyoruz" ifadelerini kullandı.
50 MİLYAR DOLAR ZOR DEĞİL
İki ülkenin ticaret hacminin geçen yıl sonunda 37,7 milyar dolara ulaştığını belirten Young, "Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınından dolayı biraz düşüş yaşadık ancak bu yılın verilerine göre ikili ticaretimiz 40 milyar doların üzerine çıkarak tarihinin en yüksek seviyesine ulaşacak. Ticari ilişkileri geliştirmek için büyük bir potansiyel var, 50 milyar dolar hedefine ulaşmak hiç de zor değil" dedi.
İHRACATIMIZ 16 MİLYAR DOLAR
Almanya, Türkiye'nin en önemli ticari partneri olarak öne çıkıyor. Türkiye'nin geçen yıl gerçekleştirdiği ihracatta Almanya ilk sırayı alırken bu ülkeye yapılan ihracat 15 milyar 975 milyon dolar oldu. Almanya, Türkiye'nin bu yılki 8 aylık ihracatında da ilk sırayı aldı. Söz konusu ülkeye ocak-ağustos döneminde 12 milyar 406 milyon dolarlık ihracat yapıldı. Almanya, Türkiye'nin ithalatında da Çin'in ardından ikinci sırada yer alıyor.