• $32,3164
  • 35,0935
  • 2308.64
  • 9079.97
14 Temmuz 2013 Pazar 02:00 | Son Güncelleme:

YETENEK AJANLARI

YETENEK AJANLARI

Lady Gaga’nın şarkısına yaptığınız remiks müzik listelerini altüst etsin; UGG için çocuk botu yapın, tüm dünyada satılsın! Rüya mı; imkânsız mı? İkisi de değil. Yaratıcı çalışmalarınızı ‘sosyal medya’ kuyusuna atmadan, doğrudan ‘ünlü’ birine ya da ‘ünlü’ bir markaya ulaştırmak için kurulan Talenthouse’un yarışmaları tam da bunu için. Türkiye temsilcileri anlattı…

    MEHMET ÖZDOĞAN
    mehmet.ozdogan@aksam.com.tr

Yetenek yarışmalarından ve Youtube şöhretlerinden geçilmeyen bir çağdayız. Andy Warhol, “Herkes bir gün 15 dakikalığına şöhret olacak” derken, aslında tam da bu dönemi kastetmiş meğer... Elbette sosyal medya, evinde ‘yetenekli yetenekli’ oturanları gün yüzüne çıkarıyor ama katılım büyüdükçe internet âlemi tam bir ‘yetenek çöplüğüne’ dönüşüyor, ‘iyi’ler harcanıyor. 
İşte tam da bu ‘çokluk’, Talenthouse’un (Yetenek Evi) kuruluş amacını oluşturmuş. Gerçek yetenekleri, yarışmalar sayesinde doğru kişilerle buluşturuyor. Üstelik öğrendik ki, San Francisco’da yaşayan iki de Türk temsilcisi varmış: Ayda Güven ve Zeynep Gabralı… 
Yapmanız gereken çok basit. talenthouse.com’a giriyorsunuz, açılan yarışmaları takip ediyorsunuz. İngilizce bilmenize de gerek yok; site Türkçe... İster tişört tasarlayın, isterseniz bir şarkıyı remix’leyin. Sadece yarışmalara bağlı da değilsiniz. Sitenin blogunda video, ses kaydı veya çizimlerle ‘özgürce’ yeteneginizi gösterin. Dünyaca ünlü bir sanatçı veya markanın sizi keşfetmesi, an meselesi... 
Türkiye’den yetenekleri yurtdışına sunan bu iki ‘yetenek avcısı’yla ülke olarak potansiyellerimizi, yetenekli olduğumuz alanları ve Talenthouse’u konuştuk, sorularımızı birlikte cevapladılar. 

- Talenthouse nedir, ne amaçla ve ne zaman kuruldu? 
Fotoğraf, dans, müzik, tasarım ve film gibi sanatın farklı dallarıyla ilgili projeleri, yarışma haberlerini kapsayan global bir yaratıcılık platformu... 2009’da kuruldu. Bu platformla hedeflenen, yükselen yeteneklerin gizli kalmış projelerini veya eserlerini ortaya çıkarmalarına yardımcı olmak ve sanatla ilgili bu kişileri endüstrideki doğru isimlerle yani ünlülerle veya markalarla buluşturmaktı. Platformun, bu nedenle aslında bir nevi köprü görevi gördüğünü de söyleyebiliriz.

- Kimlerle çalıştınız? 
2009’dan bu yana Talenthouse; Justin Timberlake, Kylie Minogue, Maroon 5, Lady Gaga, No Doubt, Linkin Park, Eric Clapton, Elton John gibi sanatçılarla ve Nokia, Adidas, Dolce&Gabbana gibi tanınmış markalarla birlikte pek çok projeye imza attık.Talenthouse’un adı global olarak duyulmaya başladı. 2012’de ABD’nin gelecek vaat eden şirketlerini ve girişimcilerini içeren Red Herring Top 100 listesine girmeyi de başardı.

NOKIA SİZE SPONSOR OLABİLİR
- Buna benzer başka kurumlar var mı dünyada? Varsa Talenthouse’un “Biz şu yüzden farklıyız” gibi bir iddiası olduğunu söyleyebilir miyiz?

Tabii var. Örneğin 99 Designs, DesignCrowd, CrowdSpring bunlardan bazıları… Talenthouse’un bu platformlardan farklılığı sadece tasarıma değil; film, dans, müzik, remiks, fotoğraf gibi oldukça geniş bir yelpazeye ulaşması... Ayrıca, bu platform sessiz kalmış projeleri ortaya çıkarmayı kendine görev edindiğinden amatörden profesyonele kadar her alanda çok geniş bir kitleye hitap ediyor. Bunun dışında, 2013’ün başlarında yeni bir şey başlattık. Artık, Talenthouse kullanıcıları, “Üyeden üyeye davet” ismini verdiğimiz projelerle birlikte kendi yarışmalarını başlatabiliyor ve birlikte çalışabilecekleri yetenekleri kolaylıkla seçebiliyor. Hatta bu tür projelerden bazıları, Nokia, Avid gibi ortak sponsorlarımız tarafından destek görebiliyor. 

- Onlarca sosyal medya mecrası varken, ‘yetenekler’ neden bir ‘aracı’ ihtiyacı duyuyor? Örneğin Youtube için yetenek çöplüğüne dönüştü diyebilir miyiz? 
Binlerce kişi, eserlerini doğru kişilere ulaştırmak istediğinde çoğu zaman kalp kırıklıklarıyla evlerine dönüyor. Bu yetenekler, platformda yer alan ve ilgi alanı geniş olan yarışmaları incelerken öncelikli olarak her türden projeyi tek bir platformda bulabiliyor. Örneğin Linkin Park seven bir grafik tasarımcı, hemen sitede yer alan “Linkin Park için tişört tasarlayın” yarışmasını görüp katılabiliyor. Hatta yarışmayı kazandığında grupla birlikte çalışma fırsatını da yakalayabiliyor. Bunun dışında ünlüler açısından duruma baktığımızda, onlar da projelerini birebir hayranları üzerinden hayata geçirebiliyor ve Talenthouse’un uluslararası ekibi aracılığıyla farklı dillere çevrilen yarışma haberlerini dünya çapında tüm hayranlarına, kolayca anlayabilecekleri bir dilden ulaştırabiliyor.

TÜRKLER TASARIMDA BAŞARILI
- Dünya genelinde insanların kendilerini ‘en yetenekli’ bulduğu alanlar neler size göre? Yani daha çok albüm kapağı mı tasarlıyorlar, yoksa bir şarkıya remiks yapanlar mı çoğunlukta? 

Almanya, ABD gibi ülkelerde DJ/remiks yarışmaları daha çok katılım alırken Rusça konuşan ülkelerde daha çok moda, fotoğraf ve baleye ilgi duyuluyor. Portekizce ve İspanyolca konuşan ülkelerde tasarıma ve fotoğrafa ilgi yüksek. Türkiye açısından bakarsak, tasarımla ilgili olan yarışmaların ön planda olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle, tişört tasarım yarışmaları ülkemizde oldukça seviliyor. Bunun dışında albüm kapak tasarımıyla ilgili yarışmalara da katılım oldukça yüksek. Son zamanlarda, remiks yarışmalarına da ilginin arttığını söyleyebiliriz.

- Talenthouse, neden bir Türkiye ekibi kurmak istedi? 
Türkiye aslında başlangıçta deneme amaçlı olarak açılan bir pazardı. Çünkü Talenthouse bünyesinde yer alan Brezilya, Meksika, Rusya gibi ülkelere göre daha küçük bir nüfusa sahip. Türkiye; Facebook, Twitter gibi sosyal medya kanallarını oldukça aktif olarak kullanan bir pazar olduğundan birkaç ay sonra Talenthouse Türkiye’nin başlatılmasına karar verildi.  

RUSYA VE BREZİLYA’YLA BAŞA BAŞ
- Kaç ülkenin temsilcisi var? 
Uluslararası ekibimizde şu an İngilizce dışında 6 dil mevcut. Türkiye’ye biz bakıyoruz. Bunun dışında Rusça konuşan ülkeler için 2-3 kişi, Fransızca konuşan ülkeler için 1 kişi, İspanyolca konuşan ülkeler için 2-3 kişi, Portekizce konuşan ülkeler için 2-3 kişi ve son olarak Almanca konuşan ülkeler için 1-2 kişi görev yapıyor. San Francisco, Los Angeles ve Londra’da ekiplerimiz var. Ülke seçilirken herhangi özel bir kriter aranmıyor. Ancak, Rusya ve Latin Amerika gibi kültürel anlamda gelişmiş büyük pazarların önemi de ortada… 

- Siz olaya nasıl dahil oluyorsunuz?
Türkiye yüksek potansiyele ve genç bir nüfusa sahip bir ülke. Sosyal ağlardaki takipçiler neredeyse Rusya ve Brezilya ile başa baş gidiyor. Böyle bir ilgiden Talenthouse çalışanları oldukça memnun. 
Yarışmaların Türkçe’ye çevrilip siteye yüklenmesi bittikten sonra yarışma haberlerimizi yayınlamak isteyecek websitelerine ve bloglarında paylaşmak isteyecek bireylere basın bültenlerini ulaştırmaya çalışıyoruz. Yarışmanın konusuna göre araştırmalar yapıyoruz. Örneğin filmle ilgili bir yarışma ise film yapımcılarını arıyoruz. Bunun dışında yine her ülkenin kendi başarı hikâyelerini paylaşabileceği, moda/tasarım/film/fotoğraf/dans gibi konularda yazılar yazabileceği bir bloğu var. Sanatçılarla yapılan röportajları, yarışmalarla ilgili ipuçlarını, tavsiyeleri; her şeyi  http://blog.talenthouse.com/?lang=tr adresinden okumak mümkün.

TÜRKİYE’DEN KİMLER KAZANDI? 

l Yrd. Doç. N. Irmak Akçadoğan şu an Doğuş Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde Dekan Yardımcısı ve 2012 yılında U2 grubu ile gerçekleştirdiğimiz bir kolaj tasarım yarışmasını kazandı.
l Öykü Şentürk adlı fotoğrafçı; Justin Timberlake’in düzenlediği bir fotoğraf yarışmasının finalistlerindendi.
l Berat Hocaoğlu, Papernomad isimli bir firmanın düzenlediği iPad kılıfı tasarım yarışmasının kazananıydı.
l Buket Pamuk, bir öğrenci ve o da UGG Australia’nın çocuklar için düzenlediği bir bot tasarım yarışmasını kazandı.
l Tolga Mermer, Moogfest remiks yarışmasında en yüksek oyu almış bir yapımcı.
l Nurgül Geçin, Karen Ruimy albüm kapağı tasarım yarışmasında en yüksek oyu alan tasarımcı…

BİR UÇAKLA ABD’YE

- Bir yarışmaya ortalama kaç başvuru geliyor?
Bazen 10-20 kişi katılırken bazen yüzlerce katılım alıyoruz... Ancak genel olarak tüm ülkeler için bakarsak yarışmalara katılımların ortalama 500-600 civarında olduğunu görebiliyoruz.

- Peki, Türkiye’den gelen başvurular arasında hangi kategoridekiler daha başarılı oluyor? 
Daha çok grafik tasarımla ilgili olduğu söyleyebilirim. Fotoğraf veya remiks yarışmalarında da iyi durumdayız

- Katılım ücretsiz midir? Para ödülü de var mı? 
Yarışmaların hepsine katılım ücretsiz. Bazı yarışmalarda bin dolar ödül verilirken bazılarında 2 bin veya 5 bin dolar veriliyor. Para ödülü dışında kazanan kişilerin eserleri ünlü sanatçı ve markaların sosyal medya kanallarında ve websitelerinde tanıtılıyor. Bazen seyahat masraflarının karşılandığı bir uçak bileti, konser bileti alabiliyorlar. Katılımcılar, sanatçıların fotoğraf veya tasarım ekiplerine katılıp onlarla birlikte çalışabiliyor. 

DEVAM EDEN YARIŞMALAR

l David Guetta için ‘bot’ tasarlayabilirsiniz.
l Jessie J’in 15 Eylül’deki konseri için sahne kıyafetini hazırlayabilirsiniz.
l Jimmy Cliff, yeni parçası ‘Reggae Music’ için birtakım çekimler yaptı. Çekimleri indirip, bir müzik videosuna dönüştürebilir ve Jamaika’da müthiş bir tatil yapabilirsiniz. 
l Yapacağınız bir remiks’le dünyaca ünlü prodüktör Benny Benassi’nin ekibine katılabilirsiniz. 
l H.A.R.O.N’un son albüm kapağı da size emanet…

 

Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı
Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı

Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı

Vatandaş, 'Bize neyin sözünü verebilirsiniz?' diye sordu... İstanbul'a yeni metro müjdesi!
Vatandaş, 'Bize neyin sözünü verebilirsiniz?' diye sordu... İstanbul'a yeni metro müjdesi!

Vatandaş, 'Bize neyin sözünü verebilirsiniz?' diye sordu... İstanbul'a yeni metro müjdesi!

Deprem uzmanlarından korkutan İstanbul uyarısı! Riskli ilçeleri açıkladılar
Deprem uzmanlarından korkutan İstanbul uyarısı! Riskli ilçeleri açıkladılar

Deprem uzmanlarından korkutan İstanbul uyarısı! Riskli ilçeleri açıkladılar