• $9,5238
  • €11,093
  • 548.914
  • 1509.2
13 Ekim 2021 Çarşamba 13:45 | Son Güncelleme:

Gelişmiş ülkeler kıtlıkla boğuşuyor... Kovid-19'un hazırladığı yeni ekonomi modeli mi?

Gelişmiş ülkeler kıtlıkla boğuşuyor... Kovid-19'un hazırladığı yeni ekonomi modeli mi"

Dünya gelişmiş ülkelerinin ekonomi feryatlarıyla sarsılıyor. Yakıt krizi ve marketlerde yaşanan tedarik sıkıntılarıyla boğuşan İngiltere'den, şirketleri batan Çin'e, küresel ülkeler kıtlık ile yeniden karşı karşıya.

Kıtlık, dünya ekonomisinin küresel büyümesinin önündeki en büyük engel olarak yerini aldı. İngiliz The Economist dergisi bu haftaki kapak dosyasını "Kıtlık Ekonomisi" konusuna ayırdı.

Aksam.com.tr'nin The Economist'ten aktardığı habere göre, 2010'ların bollukları yerini kıtlık ekonomisine bıraktı.

"Hükümetler ekonomiyi canlandırdıkça ve tüketiciler paramparça olurken, harcamalar görkemli bir biçimde geri geldi." ifadesinin kullanıldığı makalede, talepteki güçlü artışa arz yetiştirmenin zorlaştığını belirtti.

Birçok ülkede yatırımcıları korkutacak derecede yükselen enflasyon rakamlarının oluştuğu bilirildi. Başlıca neden olarak Kovid-19 pandemisi gösterilirken, The Economist, yaklaşık 10.4 trilyon dolarlık küresel teşvik sonucu, tüketicilerin normalden daha fazla mal harcadığını buna karşın toparlanmanınsa orantısız olduğunu aktardı.

Kıtlık ekonomisini dekarbonizasyon ve korumacılık adı altında iki derin güce bağlayan dergi, "Kömürden yenilenebilir enerjiye geçiş, Avrupa'yı ve özellikle İngiltere'yi, bu hafta bir noktada spot fiyatları %60'ın üzerinde artıran bir doğal gaz arzı paniğine karşı savunmasız bıraktı. Avrupa Birliği'nin emisyon ticareti planında yükselen bir karbon fiyatı, diğer kirli enerji biçimlerine geçişi zorlaştırdı. Çin'in bazı bölgeleri, sıkı çevresel hedeflere ulaşmak için mücadele ederken, elektrik kesintileriyle karşı karşıya kaldı." değerlendirmelerini yaptı.

Öte yandan, The Economist'teki makaleye göre, bu hafta Joe Biden yönetimi, Donald Trump'ın yaptığı gibi Çin üzerindeki ortalama %19'luk tarifelerini tutacağını ve yalnızca firmaların muafiyet için başvurabileceğini vaat ettiğini doğruladı. İngiltere'nin kamyon şoförü eksikliği "ekonomik milliyetçilik" nedenliydi, Brexit ile daha da kötüleşti. Hindistan ise, yakıt ithalatını kesmeye gitmesi nedeniyle kömür sıkıntısı yaşıyor.

Makalede "Bütün bunlar, birçok yerin benzin pompası kuyruklarıyla, çift haneli fiyat artışlarıyla ve yavaş büyümeyle karşı karşıya kaldığı 1970'leri ürkütücü bir şekilde anımsatabilir. Şimdilik, kontrol dışı enflasyon olası görünmüyor. Enerji fiyatları kıştan sonra gevşemelidir. Önümüzdeki yıl, aşıların yayılması ve Kovid-19 için yeni tedaviler kesintileri azaltacaktır." morumu yapıldı.

<p>Evi alev alev yandı. Tabloları küle döndü. O, gözyaşları içinde basın açıklaması yaptı.</p><p>Ola

Çevreci ressamın evi yandı

Kepçe ile yol kapatıp drift yaptılar

Muğla'daki fosil alanında yeni buluntulara ulaşıldı

''UÇBEY''in ilk kez kullanıldığı operasyonda gri listedeki terörist vuruldu