• $13,7962
  • €15,5908
  • 783.84
  • 1908.62
18 Eylül 2021 Cumartesi 07:00 | Son Güncelleme:

Yüksük otundan ilhamla yola çıktık…

Yüksük otundan ilhamla yola çıktık…
- MERVE YILMAZ ORUÇ / merve.oruc@aksam.com.tr

Büyülü ve şifalı bir bitki olarak tanımladığı yüksük otundan ilhamla Foxglove markasını kuran Ekin Ülkü, kadınlara her anda her ortama kendini hazır hissedecekleri ürünler sunuyor. Ülkü, "Başkahramanımız sahilde elbisesini sandaletiyle kombinlerken isterse aynı elbiseyle akşam yemeğine devam edebilmeli... Yani biz müşterimizin moduna göre kombinleyip şekillendirebileceği her yerde her an giyilebilecek dinamik, renkli ve ışıltılı parçalar yaratmak istedik." diyor.

Uzun yıllar tekstil sektöründe kurumsal firmalarda çalıştıktan sonra kendi hayallerinin peşinden giden ve Foxglove markasını kuran tekstil mühendisi Ekin Ülkü, bugün canlı, zamansız, hareketli, asi ve iddialı tasarımlardan oluşan elbise modelleriyle kadınların hayatına renk katıyor. "Markayı oluştururken hayalimiz Foxglove kadınının o gün kendini nasıl ifade etmek isteğine göre şekillenebilecek ürünler oluşturmaktı" diyen Ülkü hanım ile hoş sohbetimizden başlıklar...

Foxglove markasını kurmaya nasıl karar verdiniz?

Marka kurma hayalimiz çok eksiye dayanmıyor açıkçası. Kurumsal hayatı bırakıp kendi şirketimizi kurduğumuzda bitmiş ürün ihracatı yapmaya başladık. Koleksiyonlar hazırlayıp onları müşterilerimizin marka etiketi altında üretip ihracatını yapıyorduk. Bu çalışma şekli bizde kendi markamızı üretip başarılı bir Türk Markası olarak dünyaya açılma isteğini yarattı. 2021 Ocak gibi yoğun çalışmalarımız başladı. Mayıs başı da Foxglove'u müşterilerimizle buluşturduk.

Markanın adı yüksük otundan geliyor... Neden bu isim?

Yüksük otu çok güçlü bir çiçek. Yunan Mitolojisine ana tanrıça Hera bir erkeğe ihtiyaç duymadan doğum yapmanın bir yöntemi olarak keşfetmiş bitkiyi. Yüksük otu aynı zamanda büyülü bir çiçek. İskandinav mitolojisinde bitkinin peri çanı olduğuna inanılır. Periler yaklaşan avcılara karşı arkadaşlarını uyarmak için bu çiçekleri çan gibi çalarmış. Bir yandan da yüksük otu doğru kullanımda şifalı bir bitki. Ünlü ressam Van Gogh'un epilepsi hastalığını bu bitki ile iyileştirmeye çalıştığı söylenir. Aynı zamanda yüksük otunu ünlü tablosu 'Portrait of Dr. Gachet' 'te de resmettiğini de görebiliriz. Açıkçası bize bu kadar fazla anlam ifade eden bir bitkinin, yüksük otunun, yaratmak istediğimiz marka kimliği ile inanılmaz uyum sağlayacağını düşündük.

Bir ideolojiniz var mı?

Biz markayı kurarken müşterilerimizin özel hissetme arzularına güvenip özgün ve güncel olma ideolojisine tutunduk. Daha az renk opsiyonu ile daha fazla model seçeneği sunmak istedik ve sürekli üretmemiz gerektiğine inandık. Müşterilerimize ise mesajımız 'Oluşturduğumuz koleksiyonlarla sizi Foxglove giydiğiniz her anda, her yerde özel hissettirmeye devam edeceğiz.'

Kadınlara ne vaat ediyorsunuz?

Markayı oluştururken hayalimiz Foxglove kadınının o gün kendini nasıl ifade etmek isteğine göre şekillenebilecek ürünler yaratmaktı. Şöyle bir hikâye düşünmüştük; şehirde sneakerlarla kendini smartchic ifade edebilen kadın, aynı elbiseyi topuklularıyla kombinleyerek kendini akşamın yıldızı ilan edebilmeliydi. Yine başkahramanımız sahilde elbisesini sandaletiyle kombinlerken isterse aynı elbiseyle akşam yemeğine devam edebilmeliydi. Yani biz müşterimizin moduna göre kombinleyip şekillendirebileceği her yerde her an giyilebilecek dinamik, renkli ve ışıltılı parçalar yaratmak istedik.

Elbiseler ile ön plana çıkıyorsunuz... Neden elbiseleri tercih ettiniz?

Biz kendimizi elbise markası olarak konumlandırmak istedik. Müşterilerimizin elbise almak isteyince akıllarına gelen ilk marka olmak gibi bir hedefimiz var. Bu işte yılların tasarım ve teknik bilgisinden faydalanıyoruz yani en iyi bildiğimiz işi yaptığımız için en başarılı sonuçları elde edeceğimizi düşünüyoruz.

Sadece bayanlara yönelik parçalarınız var... Bir gün erkek giyimi üzerine çalışmalarınız olur mu?

İlhamımız ve motivasyonumuz sadece kadın giyim üzerine. En iyi bildiğimiz ve tanıdığımız işi yapmaya devam edeceğimizi düşünüyorum.

İLHAMIMIZ: GELECEK GÜZEL GÜNLER

Kreasyonları hazırlarken hangi düşünceden yola çıkıyorsunuz? Nelerden ilham alıyorsunuz?

Belirttiğimiz gibi yeni bir markayız ve 2021 yılının korona günlerinde koleksiyonumuzu hazırlamaya başladık. Sokaklarda özgürce yürüdüğümüz, gönlümüzce seyahat edebildiğimiz, sahilde arkadaşlarımızla keyifli zamanlar geçirdiğimiz günleri özleyerek, hayal ederek ilham bulduk. Foxglove enerjisini, dinamikliğini mutlu olduğumuz günlerin özleminden, gelecek özgür günlerin inancından aldı. Bu dinamiklik ve canlılık markamızın kimyası. Bununla birlikte kış kapsul koleksiyonu çalışmalarının son çeyreğindeyiz ve ilhamımızı açıklamak için sabırsızlanıyoruz.

Zamansız tasarımlar kelimesi moda yazılarında çok kullanılıyor. Sizi lanse ederken de bu iki kelimeyi çok gördüm... Nedir bu zamansız tasarımlar?

Zamansız tasarımlar derken aslında yıllarca giymeye devam edeceğimiz elbiselerden bahsetmedik. Hayat ve moda anlayışı zamanın karşısında duramıyor yanında akıp gidiyor zaman zaman eski yüzünü gösterse de. Biz zamansız derken koleksiyondaki parçaların her an her yere uygun olabilme yeteneklerini vurgulamak istedik. Sabah giydiğim Foxglove elbisemle tüm günümü geçirdikten sonra akşam da bana içinde olduğum elbise aynı ışıltıyı verebilecek zamansızlıkta olmalıydı.

SOHBAHARDA KENDİMİZİ YAZ AYINDA HİSSEDECEĞİZ

Sizce bu yazın trend parçası neydi?

Eminim birçok tasarım markasının koleksiyon oluştururken yapmayı en çok sevdiği şeylerden biri best seller parçanın hangisi olacağını seçmektir. Biz de bu seçimi yaparken ekibimizde bulunan neredeyse herkes farklı bir parçanın en çok satan ürün olacağını iddia etti. İnanır mısınız 7 model şu anda stokların tükendiği listenin en başında. Bu nedenle yazın trend parçasını seçerken hepsinin karışımı bir ifade kullanacağım. İddialı, dinamik, canlı renklerin, desenlerin ve tasarımların asi cutout detayları ile buluştuğu elbiselerimiz bu yazın en trend parçalarıydı.

Elbise rüzgârı sonbaharda ve kışın da devam eder mi sizce? Ne tarz elbiseler göreceğiz?

Bizim marka ruhumuz ilkbahar yazdan geliyor şahlanıyor. Daha çok yaz markasıyız bu yüzden. Bununla birlikte tabii ki müşterilerimiz için küçük kapsül koleksiyonlar hazırlıyoruz. Kasım başında sonbahar kış satışlarımız başlayacak. Kendi kimyamızı kış koleksiyonunda daha çok kumaşların dinamikliği ile ifade ediyor olacağız. Tabiİ ki yine asi yine özgün ve canlı olacağız. Yazı hep beraber özlerken Foxglove elbisemizin içinde kendimizi bir parça yaza ait hissedeceğiz.

  • marka
  • yüksük otu
  • foxglove
  • merve yılmaz oruç
Tüm zamanların en yükseği... Tarım sektöründen ihracat rekoru
Tüm zamanların en yükseği... Tarım sektöründen ihracat rekoru

Tüm zamanların en yükseği... Tarım sektöründen ihracat rekoru

Türkiye'den savunma ve havacılık sanayisi atağı... İhracat rekoru tazelendi
Türkiye'den savunma ve havacılık sanayisi atağı... İhracat rekoru tazelendi

Türkiye'den savunma ve havacılık sanayisi atağı... İhracat rekoru tazelendi

Tamamen Türk mühendislerinin ürünü... Atak helikopterine entegre edilecek
Tamamen Türk mühendislerinin ürünü... Atak helikopterine entegre edilecek

Tamamen Türk mühendislerinin ürünü... Atak helikopterine entegre edilecek

<p class='MsoNormal'>Dizi; Deli Yürek ve Kurtlar Vadisi projelerini hayata  geçiren Osman Sınav imza

Yeni 'Kurtlar Vadisi' olmaya geliyor! Yalnız Kurt'un konusu ne ve oyuncuları kimler?

UFO'lar savaş uçakları tarafından tespit edildi! İngiltere tüm dünyadan sakladı

Aralık ayı kira artış oranı açıklandı! Kira artış oranı ne kadar oldu?

Adana'da polisler engelli çocuklarla piste çıkıp dans etti