• $ 5,3376
  • € 6,0949
  • 221.653
  • 96.817
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
Reklamı Kapat

Nil'le diyetli günler

NİL ŞAHİN GÜRHAN

x

nil@nildiyet.com?

Hayatımızın rutini içinde farklı bir renktir yılbaşı geceleri. Bir gecede çok şey değişecek, her şey daha güzel olacak ümidiyle, bir heyecan kaplar içimizi. Yeni yılda yeni kararlar alır, yepyeni güzelliklere kucak açarız.

Ben yeni yılda her şeyden çok, sağlıklı ve enerjik yaşamayı diliyorum, önce sağlık diyorum. Sağlıklıysak güzellikleri doya doya yaşayabiliriz.

Sağlığımızı korumak ve geliştirmek için en temel gereklilik; yeterli, dengeli ve düzenli beslenme alışkanlığı kazanmak ve sürdürmek.

ÖĞLEN PROTEİN, AKŞAM SEVDİĞİNİZ YEMEĞİ TÜKETİN

- Sağlam derken; sağlıklı, dengeli, yeterli. Çünkü gece uzun olacak.

- Sabah kahvaltınızı geciktirmeyin. Uyandıktan sonra bir saat içinde yapın.

-Kahvaltıya başlarken; 1 su bardağı kadar ılık su, arkasından en az birkaç yudum  daha serin su için.

- Öğle yemeğinde, protein içeren sağlıklı bir yemek yiyin. Sebze yemeği, 1- 2 dilim tam buğday ekmeği, 1 kâse kadar yoğurt ve bir miktar zeytinyağı salata sağlıklı bir seçim olur. 

- İkindi saatinde, akşama doğru, protein içeren sağlıklı bir atıştırma yapmayı ihmal etmeyin. 1 küçük avuç yağlı kuruyemiş( fındık, fıstık, badem, ceviz vb.) veya 1 su bardağı süt – yoğurt – kefir gibi kalsiyum grubu içecek yerinde seçimlere örnek.

- Yılbaşı yemeği evde ya da dışarıda olun fark etmez. Yiyecek gruplarına dikkat ederek, her gruptan besin tüketmeye özen göstererek sevdiğiniz yiyecekleri tüketin.

1 grup: Et ve et çeşitleri (hindi ilk tercih veya kırmızı et veya balık)

2 grup: Ekmek grubu (ekmek, pilav, makarna, fırında pişirilmiş börek vs.)

3 grup: Süt grubu (yoğurt, ayran, yoğurtlu mezeler)

4 grup: Sebze ve meyveler (zeytinyağlılar, salatalar, meyveler)

Bu dört gruptan besin tükettiğiniz zaman dengeli beslenmeden fire vermediğiniz için, yılbaşı yemeği sizi yormaz, ağır gelmez ve  istemediğiniz sonuçlara sebep olmaz.

SOFRAYI SİZ HAZIRLIYORSANIZ...

Sadece seçtiğiniz besinlere değil aynı zamanda pişirme yöntemlerine de dikkat etmelisiniz. Tencere, fırında veya ızgara pişirmelisiniz. Derin yağda kızartma yönteminden kaçınmalısınız. Sofranızda salata ve taze meyveye geniş yer ayırmalısınız. İçecek olarak doğal maden suyu, taze sıkılmış meyve suları, limonata, ayran ve bol miktarda su içmek en ideal olanıdır. Şeker içeren asitli içecekler veya hazır meyve sularını tüketmemelisiniz.

 

Son dakika haberleri, son dakika haber, son dakika gelişmeleri
Son dakika haberleri

Yaşlı teyzeden oy isteyen İmamoğlu´na şok cevap

Yaşlı teyzeden oy isteyen İmamoğlu´na şok cevap

İşsizlik maaşı için şart koşulan 120 günlük 'prim ödeyerek sürekli çalışma' maddesi değiştiriliyor

Galatasaray’dan ayrılması beklenen futbolcular

Gupse Özay: Benim haberim yok! Benden gizli yapıyorsa...

En Çok Okunanlar

Maksat Yarışmak Olsun - 11 Ocak 2019

Ataman ile Devr-i Alem - San Miguel - Meksika - 31 Aralık 2018

Diyet Günlüğü - Menopoz - 14 Ocak 2019