Zeytinyağında ihracat fiyatının market rafındaki ürünün yaklaşık yarı fiyatına yapıldığını söyleyen Ege İhracatçı Birlikleri Başkanı Ali Nedim Güreli, marketlerin yüksek raf kirası istemesi nedeniyle birçok şirketin pazara giremediğini savundu. Bu nedenle zeytinyağı piyasasının 3-4 markanın hakimiyetine bırakıldığını öne süren Güreli, 'İç piyasada marka bağımlılığına bağlı bir oligopol var. Yüz yağın 85'i üç firmaya ait olursa iktisadi olarak buna oligopol denir. Bu yapının farkında olan iç piyasacılar ciddi kar maksimizasyonu yapıyor' dedi. Üreticinin borsada 5 liraya sattığı yağın markette 15 liraya satıldığını, bu durumun da şimdiye kadar sorgulanmadığını bildiren Güreli, zeytinyağında üretim bollaştıkça fiyatın düştüğünü söyledi. Güreli, diğer yağlarla aradaki fiyat farkının azaldığını ancak bunun rafa yansımadığını savundu.
Yüzde 40 daha ucuza satılabilir
GÜRELİ, 'Teklife üç market zincirinden olumlu yanıt geldi. Bir market zinciriyle görüşmeler devam ediyor. Marketler 'raf parası almayacağız, gelin' yanıtını verdi. Zeytinyağını piyasadaki pahalı yağlara göre en az yüzde 40 daha ucuza satacağız' dedi.