HAVA DURUMU

Yaşadığınız şehrin günlük hava durumunu görüntüleyin

B'iota ABD pazarına 7.300 mağazayla girdi

B'iota, 3 yıllık çalışmanın ardından ABD'de... CVC Pharmacy ile anlaşan şirketin hedefi 3 yıl sonra Walmart...

Esin GEDİK-esin.gedik@aksam.com.tr

Yüzündeki sivilceleri tedavi etmek için başladığı arayışı bugün 100 milyon dolar büyüklüğünde bir şirkete dönüştüren Cihat Dündar, B'iota Laboratuvarları ile ABD pazarına girdi. Şirket, Bioxcin, Biomen, Bioblas gibi markaların sahibi olan şirket 3 yıllık çalışmanın ardından 7 bin 300 mağazası bulunan ABD'li eczane zinciri CSV Pharmacy ile anlaşma imzaladı. ABD pazarının kendileri için çok önemli olduğunu söyleyen B'iota Yönetim Kurulu Başkanı Dündar, 'Avrupa ve Latin Amerika'da varız ancak  en büyük pazar  ABD' dedi. ABD pazarına girişle ilgili Los Angeles'taki basın toplantısına şirketin kurucusu Dündar, Dış Ticaret Müdürü Serhat Oran ile ABD Genel Müdür John Van Houden katıldı. ABD pazarında saç bakım sektörünün en büyük markası Rogaine. Prostat tedavisi için kullanılan bu ilaç kıllanmayı artırdığı saptanınca saç serumu olarak piyasaya sürülmüş. Dündar 'Rogaine pazarın hakimi ancak ABD'de sadece saç serumu var, şampuan yok, biz şampuanı olan tek markayız' diyor.
HEDEF WALMART
Dündar, 'CVS'de başarılı olup diğer zincirlere geçeceğiz, hedefimiz üç yıl sonra Walmart' dedi. Dündar ve ekibi ABD'den oldukça ümitli, iki yılda 10 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaşacaklarını düşünüyorlar. Dündar, 'Ürünümüze güveniyoruz, Yapacağımız tek şey doğru tanıtım yapmak. 2.5 milyon dolarlık reklam-tanıtım bütçesi ayırdık. Ürününüzü satan zincir, raf bedeli istemiyor. 'Reklam, yapın, satışı artırın' diyor. Türkiye'de ise zincirler marka başına 300 bin euro raf bedeli istiyor' yorumunu yapıyor.

İHRACAT 50 MİLYON $'A ÇIKACAK
B'iota, kısa bir süre önce 34 bin metrekare büyüklüğündeki yeni fabrikasına taşındı. Fabrikada her ay 3 bine yakın araştırma yaptıklarını belirten Dündar, 'Türkiye bitki zenginliği açısından çok önemli bir ülke. Endemik bitkileri kullanarak yeni ürünler çıkaracağız, ürün portföyümüze bebek ürünleri, kozmetik ve diş macununu da ekleyeceğiz' dedi.  Bu tesisle birlikte şirketin cirosunun da artacağını kaydeden Dündar 'Hedefimiz 2012'de iç pazar cirosunun 60 milyon dolara, ihracatı da 50 milyon dolara çıkarmak' şeklinde konuştu.