• $9,6153
  • €11,2367
  • 553.564
  • 1479.93
18 Nisan 2013 Perşembe

Üniversiteler ne öğretmeli?

Size bir soru; Okullar ne öğretir? Ne öğretmeli? Klasik okul teorisine göre "okul bilginin aktarıldığı öğrencilerin de bu bilgileri yaşamsal anlamada almaları" sürecini kapsar. Ancak günümüz okul teorisi bunun tam tersini söylüyor "Okul, bilgi deposu, merkezi, kalesi değil" diyor. Çünkü "Aristo Okulu" bireyi özgürleştirmek için kurulmuşken günümüz okulu bireyi özgürleştirmek bir yana bireyi kalıplaştıran ve ülkelerin politikaları yönünde yetiştirmeye çalışan kurumlar haline gelmiştir. Ancak günümüzde okulların "milli"liği hızla kırılmakta, okullar artık küresel yapılar haline gelmeye başlamıştır. İşte, okulların bu yeni tanımı ülkelerin eğitim sistemlerini çatırdatmaya başlamıştır. Çünkü yapılandırılmış formal eğitim bireyi hayata hazırlamak konusunda o kadar geride kalmıştır ki öğrenciler bilgileri okullardan önce sanal okullardan almakta. Bu durumda da okula gitmeyi sorgulamaya çoktan başlamışlar.

YENİLMEYE MAHKUMLAR 
Öğrenciler okullardan "yeni dünya" sürecine göre eğitim isteklerini sesli olarak dile getirmekteler. Örneğin üniversite öğrencileri mevcut üniversite eğitiminin kendilerine hitap etmediğini ve farklılaşması gerekliliğini dile getirmekteler ve bu süreç "milli üniversite" kavramının sorgulanmasına yol açmaktadır. Düşünün artık üniversitelerimizin Türkiye sınırları içinde ve sadece Türkçe eğitim yapması küresel şirketlerin beklentileri ile ne kadar örtüşüyor. Türk üniversiteleri yetiştirdikleri öğrencilerin nasıl bir dünyada çalışacaklarını bilerek mi program yapıyorlar. Eğer bu dünyayı tanımadan program yapıp öğrencilere kendi programlarını dayatmaya devam ederlerse maalesef yenilmeye mahkûm olacaklardır. 
Çünkü günümüz üniversiteleri kentlerin dışında kurulmuş kale gibi yapılar değildir. Örneğin ülkemizin çok önemli bir üniversitesi İstanbul'a 45 km mesafede kurulu bir kampusta, en iyi öğretim üyelerini bünyesinde barındırsa dahi öğrencilerine ne verebiliyor? Bu üniversite aslında bir Yatılı Bölge Okulu değil midir? Yaşamın içine katılamayan ve sadece kendisine sunulan kadarını alan öğrenci ne öğrenebilir. 
Size bu yeni üniversitelere bir örnek vermek istiyorum; üniversitenin adı Stanford Üniversitesi. ABD'de San Francisco'da silikon vadisinde bulunuyor. Üniversitenin içinde bulunduğu ekosistemde 25 bin teknoloji ve girişimcilik firması bulunuyor. Stanford Üniversitesi öğrencileri bu şirketlerde dersler görüyor ve öğrenciliklerinin büyük kısmını bu şirketlerin içinde geçiriyor. Mezun olduklarında hatta mezun olmadan önce üretime ve çalışmaya başlıyorlar. Şimdi Stanford Üniversitesi mi daha iyi mühendis yetiştirir yoksa ülkemizde kent dışında kurulmuş içeri girişlerin bile yasak olduğu anlı şanlı kampuslarda mı iyi mühendis yetişir? 
Aslında söylemek istediği şeyin özeti şudur; çocuklarımızı çok büyük bir üniversite sınav yalanı ile oyalıyoruz. Milyonlarca çocuğu bu ülkenin aslında hiçbir şey üretmeyen bir sürü üniversitesine teslim ediyoruz. Sonuçta yabancı dil bilmeyen, hayatı tanımayan, dünyayı ve gelişmeleri bilmeyen mezunlarla baş başa kalıyoruz. Bu ülkenin gençlerini de kaynaklarını da heba ediyoruz. 

SEÇİMDE ÜÇ KRİTER 
Sevgili gençler siz siz olun bırakın bu taban puanı, LYS'de çok yüksek puan almayı. Geleceğinizi sadece bunlara bağlamayın. Üniversite seçerken üç kriteriniz olsun. Birincisi seçtiğiniz üniversite kent içinde olsun ki hayattan kopmayın. İkincisi seçtiğiniz üniversite size dünya imkânlarını sunsun bir dönem sizi yurtdışına göndersin (ERASMUS) haricinde. Üçüncüsü eğitim dili İngilizce olsun Kendinizi geleceğe hazırlamak için doğru üniversite seçin.

 

<p>Futbol, sahaları aşıp evlerimizdeki televizyonlara, günlük  aktivitelere ve tabi ki son olarak oy

Neden PES Atarız?

Kütahyalı marangoz ahşaptan susuz ceviz soyma makinesi icat etti

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları (22 Ekim 2021)

Eren-13 operasyonları kapsamında 4 terörist etkisiz hale getirildi