• $7,471
  • €9,0777
  • 441.953
  • 1565.01
12 Haziran 2009 Cuma

OECD ve önerileri

Dün gece bir televizyon kanalında eğitim tartışılıyordu. Çok geç bir saatte, eee... Zaten eğitim gece geç saatlerde tartışılır. Kırmızı noktalı bir konu ya, neyse en azından artık eğitim hakkında program yapılıyor buna şükredelim.
Bugün karne günü, bir eğitim döneminin sonuna geldik, birçok çocuk için karne mutluluk ve huzur demek ama bazıları için de üzüntü ve karamsarlık duygusu anlamına geliyor. Karne bir yılın sonucudur. Karne notlarına bakarak çocuklarınızı değerlendirmeyin. Karnenin iyi ya da zayıf olması çocuğunuzun değerli ya da değersiz olduğunu göstermez. Unutmayın o karne sadece çocuğunuza değil size de verilmiştir. Bir yılı değerlendirirken bunu unutmayın. Karne bir öğrencinin en güzel ödülüdür, karne için ödül almayın. Ama çocuğunuzu kutlayın. Başarısız karne için lütfen hızlı tepki vermeyin, sakince düşünüp gelecekte daha iyi karne için çocuğunuzla diyalog kurun.
Hazır karne konuşurken OECD'nin ülkemiz eğitim sisteminin düzenlenmesi adına önerilerine değinmek istiyorum. Bakın OECD ne diyor:
¦ Akademik seçimleri ileri yaşlara erteleyin,
¦ Okul tercihlerini fırsat eşitliğine yönelik riskleri dikkate alarak düzenleyin,
¦ Ortaöğretimde mesleki beceri veya pratikte üst öğrenime devam yeterliliği kazandırmayan seçenekleri iptal edin,
¦ Temel eğitimden ve becerilerden yoksun olanlar için ikinci şanslar sunun,
¦ Sınıf tekrarı yararsız. Başarısız öğrencilere okulda destek programları uygulayın,
¦ Okul ve ev arasında bağlantıyı güçlendirin,
¦ Erken çocukluk eğitiminde (anaokulu) düşük ücretli veya ücretsiz eğitimi güçlendirin,
¦ Kaynaklan ilköğretime daha fazla yönlendirin,
¦ Fırsat eşitliği sağlamak için okul terkleri ve toplam eğitim yılının artırılması ile somut hedefler koyun, Bütün maddeleri dikkatlice bir daha okuyun lütfen, her madde o kadar can alıcı ki eğitimde yol haritamızı buna göre düzenlersek sanınm sorunlarımızın büyük çoğunluğunu halletmiş oluruz.
Ne diyor OECD; meslek liselerinde açtığınız bazı bölümleri kapatın, devamı olmayan gelecekte istihdam olanağı az olan bölümleri kapatın. Başka ne diyor; temel eğitime devam edemeyen öğrencilere yeni şanslar tanıyın. Başka; sınıf tekran yararsız, çocukların sınıfta kalması geliştirici değildir. Destek programları uygulayın ama sınıfta bırakmayın. Bunun maliyeti çok yüksek bunun yerine daha yoğun tekrar ve öğrenme programları üretin. Başka, okulöncesini zorunlu hale getirin. Okulöncesinde öğrenciye yaptığınız yatınmı on beş kat olarak geri alırsınız diyor.
Okul terklerini azaltın, engelleyin diyor. En önemlisi kaynakları ihtiyacın daha fazla olduğu yere yani ilköğretime yönlendirin diyor.
Tüm dünya ilköğretime yatınmı daha fazla yapıyor. Bizde ilköğretime yatınmı öncelik haline getirmeliyiz. Çünkü çocuğu ilk sekiz yılda iyi eğitirseniz, ilköğretim okullannı eşit hale getirebilirsiniz, sonra işiniz kolay.
OECD'nin önerileri arasında sınavlann kaldırılması veya dershanelerin kapatılması yok. Hay Allah herhalde düşünememişler, yoksa bu kadar siyasetçiden daha iyi bilemezler herhalde...

<p>Moldova asıllı ses sanatçısı Leonida Timuş, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'un son dönemdeki

Moldova asıllı sanatçı Macron'un İslamiyet karşıtı açıklamalarına Fransızca ilahi ile tepki gösterdi

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Engelli ve yaşlılara aşı uygulanmaya başladı

Yusufeli Barajı'nda sona yaklaşıldı