• $9,6247
  • €11,2054
  • 554.184
  • 1479.93
11 Nisan 2013 Perşembe

Bunu bir daha yazmalıyım...

Hafta başı Bursa, dün de İzmir’de idim öğrencilerle buluştum. Öğrenciler yeni OBP konusunda çok dertli ben de bunu dile getirmeye söz verdim ve daha önce yazdığım konuyu tekrar yazmalıyım diye düşündüm. Belki bu sefer duyan olur.

Gerek üniversite sınavında gerekse SBS’de okul başarı puanları kullanıyoruz. Hatta bu puanın kullanımı konusunda yıllardır büyük tartışmalar sürüp gidiyor. Bütün tartışmaların temeli de bu puanların objektifliği ve kullanılış şekliyle ilgili. Hatta ÖSYM o kadar çok üzerinde çalıştı ki son yayınladığı OBP hesaplama yönergesini anlayan çıkmadı. SBS’de kullanılan yılsonu başarı puanı ise tam bir felaket hele hele bu yıl uygulanacak olan şekli tam mahkemelik. Bunların temelinde ne var biliyor musunuz? Kimse okulda verilen puanların objektif ve bilimsel olduğuna inanmıyor. Hal böyle olunca da bu puanların kullanılması sürekli tartışılıyor.

İşin en kritik tarafı ise bu yıl üniversite sınavında kullanılacak olan kısmı, tam bir komedi ama öğrenciler için önlem alınmazsa bu komedi drama dönüşecek. Kesintili 12 yıllık zorunlu eğitim yasasına mecliste bir madde eklenmişti. Madde ile üniversite giriş sisteminin okul başarısını hesaplayan kısmını yani AOBP’yi kaldırmayı ve OBP’yi yeniden düzenlemeyi amaçladılar. Geçen yıl uygulanması için harekete geçildi ama tepkiler üzerine YÖK uygulamayı bu yıla erteledi. ÖSYM 2013-ÖSYS kılavuzundaki değişiklik yayınlandı.

FORMÜLLERİ BİLİM ADAMLARI YAPMALI

Değişikliği hatırlamanız açısından kısaca anlatayım, eski sistemde öğrencilerin okul puanları okulların puan verme işlemi birbirinden farklı ve subjektif olmasından dolayı yeni bir işleme tutularak objektif bir ayarlama yapılıyordu. Böylece not şişirme, bol keseden not verme gibi eşitsizlikler çözülüyordu. Kısacası okulun notları şişirmemesi için istatistiksel ayarlamalar yapılıyordu. Örneğin bir okul notları şişirmişse ÖSYM bu okulun notlarını çan eğrisi sistemine göre düşürüyordu. Düşük olan okulu da yükseltiyordu.

Şimdi bu değişti hem de ne değişiklik. Sistem o kadar kabaca ve istatistikten yoksun ki sormayın gitsin. Yeni okul başarı sistemi şöyle çalışıyor; öğrencinin 100’lük sistemde başarı puanı “5” ile çarpılıyor çıkan rakam da “0.12” ile çarpılıp öğrencinin sınav puanına ekleniyor. Bu bir felaket bu ne ölçme değerlendirme bilimine uyar, ne istatistiğe uyar. Bu tam bir rezalet, şimdi bir düşünün bir okul bütün öğrencilerine “100” tam puan verse bütün öğrenciler 500 OBP ve bunun karşısında tam puan olan 60 puan alıyor. Bunu engelleyen hiçbir şey yok. Daha basit anlatayım bir okulun birincisi 100 diğer okulun 90 ise, 100 olan 60 puan alıyor 90 olan 54 puan alıyor. 90 olan okulun birincisi “6” puan kaybediyor. Bu çok ciddi bir kayıp, dolayısıyla okul yöneticileri öğrencilerine düşük ya da yüksek not verdiğinde eski sistemde bu istatistikî yöntemlerle eşitlenirken şimdi tam tersi yüksek ve şişirilmiş not veren destekleniyor. İşin ilginci bunu engelleyen bir yaptırım da yok.

Kısacası her gün tartıştığımız sınavların o kadar güzel bir puan adaleti var ki bunu anlatmaya bile gerek yok. Ama okul başarı puanına bakar mısınız? Bu tam bir adam kayırmaca ve adaletsizlik kokuyor. Bunu hem MEB hem de YÖK hemen düzeltmelidir. Bu vebalin altından kimse kalkamaz günahtır. Bu, çocukların hakkını yiyen bir sistemdir. Benim önerim okul başarısının ya tamamen devre dışı bırakılması ya da politikacıların değil bilim adamlarının yaptığı formüllerin kullanılmasıdır.

<p>Futbol, sahaları aşıp evlerimizdeki televizyonlara, günlük  aktivitelere ve tabi ki son olarak oy

Neden PES Atarız?

Kütahyalı marangoz ahşaptan susuz ceviz soyma makinesi icat etti

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları (22 Ekim 2021)

Eren-13 operasyonları kapsamında 4 terörist etkisiz hale getirildi