• $8,528
  • €10,1011
  • 493.682
  • 1431.78
6 Temmuz 2013 Cumartesi

Oruçla zayıflamaya çalışmayın!

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Ramazan ayı, bir süredir, sıcak yaz aylarına denk geliyor; bu nedenle uzun süre tok tutan sağlıklı besinler tüketmeli, içtiğiniz su miktarını iyi ayarlamalısınız. İftara çorbayla başlayın; 15 dakika ara verin ve mutlaka yavaş yiyin. Sahurdan önce kırmızı meyveler ya da ceviz-badem atıştırın. Ve unutmayın; mutlaka sahura kalkın!

İftar sofralarımız aslında sağlıklı beslenmeye çok uygun bir geleneğe sahip... Bütün gün aç kalan mideyi, önce hurma, zeytin, peynir gibi hafif gıdalarla alıştırmak çok önemli tabii ki miktarları ayarlayabilirsek. Oruç tutarken sizi aç ve susuz bırakmayacak birkaç önerim var:

- Mutlaka sahura kalkın: Sahursuz tutulan oruç, kilo almanıza neden olabilir. Uzun süreli açlık, kan şekerini düşürerek karaciğere ve sindirim organlarına binen yükü artırır. Tansiyonu ve şekeri olumsuz yönde etkiler. Gün içinde tek öğünle beslenildiği için, iftarda yenen yemeğin hacmi gittikçe artar ve kişi kilo alabilir. Sahurda ölçülü yendiği takdirde kilo alınmaz. Bu nedenle kesinlikle sahur yapılmalıdır.
- Yumurta yiyin: Yumurta içeriğindeki proteinin vücut tarafından tam kullanılması nedeniyle örnek proteindir; uzun süre tok kalmamızı sağlar. Bu nedenle sahurda yumurta tüketin.
- Kalsiyumdan zengin beslenin: Kalsiyum içeren gıdalar hem daha rahat bir Ramazan geçirmenizi, hem tok kalmanızı sağlar. Kalsiyumdan zengin beslenirseniz, daha az halsizlik ve yorgunluk belirtileri yaşarsınız. Kalsiyum ve magnezyum içeriği yönünden zengin olan süt, yoğurt, ayran, kefir ve peyniri mutlaka tüketin. 
- İftarla sahur arasında bir ara öğün yiyin: Bu ara öğün sayesinde günlük almanız gereken kaloriyi tamamlarsınız ve sindirim sisteminizin rahatlamasına yardım edersiniz. Bu ara öğünde, likopen yönünden zengin karpuz, mürdüm eriği gibi meyveleri veya potasyum içeriği nedeniyle kavun veya kayısı tercih edebilirsiniz. 
- Yağlı tohumlar tüketin: Her gün, mutlaka iki ceviz veya beş badem yiyin. Tok tutmasının yanı sıra kalp sağlığını koruyan omega-3 yağ asitlerini de içerir.
- Orucunuzu çorbayla açın: Çorbalar daha az enerji tüketmek için iyi bir yoldur. Ayrıca, tokluk hissi yaratarak, gereksiz kalori alımını engeller. Türk mutfağında, pek çok çorba çeşidi var. 
- Bol salata tüketin: Öğünlere büyük bir kâse salatayla başlamak veya öğün içinde bolca salata tüketmek, alınan kaloriyi azaltabilir. Sebzeler yüksek posa yoğunluklarıyla midede yer tutarak daha çabuk doymanıza ayrıca Ramazan’da yaşanabilecek kabızlık sorununun çözümüne yardımcı olur... Salatanıza dereotu ve taze kırmızıbiber de ekleyin; tok tutma süresi uzar.
- Bol su için: Su içmek kendinizi tok hissetmeniz açısından önemli. Ayrıca vücudunuz susuz kaldığında çoğu zaman açlık hissine benzer sinyaller gönderir. 
Su tüketimine dikkat edilmezse vücut su oranı azalır, su-tuz dengesi bozulur ve işte verimsizlik, depresyon, konsantrasyon güçlüğü, uyuklama, mide ağrısı, hazımsızlık, tansiyon düşmesi gibi birçok sağlık problemi yaşanabilir. İftarda azar azar su içmeye başlayarak sahura kadar günlük su tüketimi miktarımızı tamamlamalıyız.

VE SON ÖNERİ!

Orucu zayıflamak için fırsat olarak görmeyin. Önceliğiniz Ramazan döneminde de sağlıklı beslenme olmalı. Orucunuzu açıp çorbanızı içtikten sonra 10-15 dakika ara verin; sonra ana öğüne geçin. Mutlaka yavaş yiyin. Yemekten bir saat sonra yavaş tempoda bir yürüyüş yapın. Öğün düzeniniz değiştiği için en fazla 1-2 kilo alıp vermeniz mümkün. Ancak kilo verebilmek için düşük kalorili beslenmek, Ramazan sonunda kas kaybetmenize yol açabilir. 

<p>Kadına ve çocuğa yönelik şiddetin arttığı dünyamızda hukuk alanında bilmediğimiz ya da eksik bild

Aile içinde şiddetine maruz kalanlar ne yapmalı?

Iğdır'da yıkılan cezaevinin yerine yapılan sosyal yaşam alanı ilgi görüyor

Milli Güvenlik Kurulu Cumhurbaşkanı Erdoğan başkanlığında toplandı

Uludağ'da yangın ihtimaline karşı helikopterli denetimler artırıldı