• $8,5313
  • €10,094
  • 493.9
  • 1431.78
27 Temmuz 2013 Cumartesi

Hurma yaşlanmayı da önler, bronşiti de

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Ramazan’ın geldiğini bize hatırlatan hurma ve güllaç, sağlıklı beslenme için çok değerli iki besin. Oruç sırasında düşen kan şekerini dengelemenin yanı sıra deyim yerindeyse bin bir derde deva olan bu yiyecekleri yıl boyunca sofranızdan eksik etmeyin. 

Hurma, binlerce yıldır Ortadoğu’nun temel besin maddelerinden biri; Basra Körfezi civarında doğduğuna inanılıyor… Irak, İran, Arabistan ve Fas’ta geleneksel olarak yetiştirilen hurma; ABD’de, Güney Kaliforniya’da da ekiliyor. Ağaçları dikildikten 7 yıl sonra meyve vermeye başlıyor ve 10’uncu yıldan sonra ticari hasat yapılabiliyor. 
Geleneksel olarak Ramazan ayında tükettiğimiz hurmanın, sayısız faydası var; bu nedenle sadece Ramazan’da değil, diğer zamanlarda da tüketmenizi öneririm. Lif, yağ ve proteinler açısından zengin; sodyum, potasyum, kalsiyum, magnezyum, demir, kükürt, fosfor ve klor; betakaroten, A, B1, B2, B3, B6 vitaminleri ve folik asit de içerir. İşte hurmanın bazı faydaları:

- Günde iki adet tüketilen hurma kabızlık, iştahsızlık ve mide bulantısını önler; kanser başta olmak üzere birçok hastalığa karşı koruyucudur.
- Akşamdan bir bardak suya koyduğunuz iki hurmayı, sabah aç karnına yiyip suyunu içerseniz kabızlıktan kurtulabilirsiniz.
- Hurma, içerdiği kalsiyum nedeniyle bebek ve çocuklarda sağlıklı büyüme ve gelişmeyi destekler. 
- Emziren annelerde sütü artırır.
- İçeriğindeki oksitosin hormonu benzeri bir maddeyle doğumu kolaylaştırır.
- Beta karotenden zengindir ve düzenli tüketildiğinde özellikle gece körlüğüne faydalı olduğu biliniyor.
- Kalp hastalıklarında özellikle ritm bozukluklarında faydalıdır, LDL (kötü kolesterol) seviyesini düşürür.
- Amino asit içeriğinden dolayı hücre yaşlanmasına karşı korur. 
- Depresyon ve sinir hastalıklarına karşı da koruyucudur. 
- Aç karnına yediğiniz hurma, bağırsak parazitlerini öldürür.
- Boğaz ağrısını keser; bronşit, öksürük ve soğuk algınlığına iyi gelir.  

GÜLLACI 2 SAAT SONRA YİYİN 

Ramazan’ın bir diğer simge yiyeceği olan güllacın da çok sayıda faydası var.
İçeriğindeki protein, B ve E vitaminleri nedeniyle bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyor. Oruç nedeniyle düşen kan şekerinin normal seviyesine gelmesine yardımcı oluyor. Ayrıca hafif bir tatlı olduğu için oruç açıldıktan sonra mideyi rahatsız etmiyor, kolay sindiriliyor. 
İftardan iki saat sonra yiyeceğiniz bir dilim güllaç, yapılabilecek en iyi seçimlerden biri…
Bir dilim güllaç yediğinizde; 1 dilim ekmek, bir çay bardağı süt, bir meyve tüketmiş olursunuz. Cevizli olduğu için iki tatlı kaşığı yağ tükettiğinizi de unutmayın…

<p class='MsoNormal'>Komşusunun telefonuna ulaşamadıklarını belirten ünlü  komedyen Gökbakar evdeki

Şahan Gökbakar komşusunun evinin yandığını duyurdu

Iğdır'da yıkılan cezaevinin yerine yapılan sosyal yaşam alanı ilgi görüyor

Milli Güvenlik Kurulu Cumhurbaşkanı Erdoğan başkanlığında toplandı

Uludağ'da yangın ihtimaline karşı helikopterli denetimler artırıldı