• $13,6228
  • €15,3109
  • 793.717
  • 1951.17
9 Şubat 2013 Cumartesi

Egzersiz yapmaktan kaçmayın!

Egzersiz yapmak, dengeli beslenmek kadar önemli. Ancak egzersiz konusunda çok tembel bir milletiz... Egzersiz, vakitsizlik bahanesiyle ilk atlanan şey bizde, hâlbuki yurtdışında, gencinden yaşlısına herkesi spor yaparken görüyorum... Yürüyorlar, koşuyorlar, bisiklete biniyorlar… 

Sağlıklı ve düzgün bir vücuda sahip olmak için egzersiz yapmak şart. Ve işin güzel yanı, başladıktan 2-3 hafta sonra egzersiz yapmadan duramıyor hale geliyorsunuz. Egzersizin başka avantajları da var. 

- Daha hızlı kilo kaybetmenizi sağlar. 
- Aşırıya kaçtığınız yiyeceklere karşı olan isteğinizle birlikte iştahınız da azalır. 
- Gün boyunca enerjik hissedersiniz.
- Daha iyi uyursunuz.
- Stresiniz azalır. 
Bazılarımız için başlamak en zorudur... Bu grup, bir kere düzenli egzersize başladığında vazgeçemez olur. İkinci grup içinse alışmak zordur. 
Bu durumda tıpkı ‘sağlıklı’ beslenmede olduğu gibi, son derece kararlı olmalıyız. Bunun için bazı önerilerim var; deneyin, işe yaradığını göreceksiniz.

SEVDİĞİNİZİ SEÇİN
- Eğer sevdiğiniz bir sporu seçerseniz, devamlılık daha kolay olacaktır. Doğru egzersizi bulmak zaman alır, bu yüzden sabırlı olmalısınız. 
- Sizin için en uygun gün ve saatleri belirleyip, bunları takviminizde işaretleyin. Bahane bulmayı önlemek için, gerçekçi olun. Ayrıca günün en enerjik olduğunuz saatini seçin.

DOKTOR RANDEVUSU GİBİ…
- Egzersizi, doktorla randevunuz gibi görün ve kendinize verdiğiniz sözü tutun.
- Eğer neden egzersize zaman ayırmadığınız konusunda kendinizle tartışırsanız, durun! Bunu düşünmek için bile kendinize fırsat vermeyin. “Dişlerimi fırçalayıp, saçımı taramaya vaktim yok” diye düşündüğünüz oluyor mu? Tabii ki hayır! Egzersizi de ‘olamazsa olmaz’larınız arasına koyun. 

YENİ KIYAFET ALIN
- Yeni egzersiz kıyafetleri alın. Yeni bir şeyler giymek herkesin hoşuna gider.
- Takım sporları yapmak, egzersizi eğlenceli hale getirebilir. Örneğin arkadaşlarınızla birlikte turnuvalar düzenleyebilirsiniz. Bu aynı zamanda olaya heyecan katacaktır. 
- Bir arkadaşınızla çalışmak da motivasyonunuzu artırabilir. Hem egzersiz yapıp hem de sohbet edebilirsiniz.

HEDEF KOYUN
- Kendinize her gün için yeni bir hedef belirleyin. Koştuğunuz mesafeyi, kaldırdığınız ağırlığı her gün biraz daha artırın. Kendinizi kesinlikle başkalarıyla kıyaslamayın.
- Egzersizi aksatmanın (hastalık dışında) hiçbir geçerli mazereti olamaz. Eğer kendinize karşı dürüst olursanız, mazeretlerinizin geçersiz olduğunu göreceksiniz. Unutmayın ki, mazeretler sizi fazla kilolarınızdan kurtaramaz.

KENDİNİZİ ZORLAMAYIN
- Bazıları, kendilerini fazla zorladıkları için, ertesi gün egzersiz yapamayacak halde olur. Bu nedenle bir program hazırlarken gerçekçi olun.
- Herhangi bir seyahate çıkmak zorunda kalırsanız bile bunun programınızı bozmasına izin vermeyin. Gittiğiniz yerde de devam etmenin yollarını bulun.

SEVDİĞİNİZ EGZERSİZİ NASIL SEÇMELİSİNİZ?
- Yalnız olmayı mı tercih edersiniz?

O zaman, sizin için en uygunu evde televizyondan ya da CD’lerden egzersiz programlarını takip etmektir. Etrafınızda sizi harekete geçmeye zorlayacak birinin olmasını istemiyorsanız bu egzersizleri günlük yaşamınızı aksatmayacak şekilde düzenleyin. 
- Yanınızda size eşlik edecek bir kişinin olmasını mı istersiniz?
O zaman, tenis, pinpon gibi iki kişilik oyunları tercih edin. 
- Birçok insanla mı beraber olmak istersiniz?
O zaman pilates, dans okulları gibi seçenekleri değerlendirin. 
- Kapalı bir mekânda mı olmak istersiniz?
O halde spor salonları, kapalı yüzme havuzları veya evi tercih edin.
- Açık havada mı olmak istersiniz?
Öyleyse, bisiklet sürmek, yürüyüş yapmak hoşunuza gidebilir.

<p> </p>

İlçe belediyelerine tuz yerine kum mu verildi?

Çay tiryakilerine kötü haber! Öyle bir zararı var ki...

Bizi böyle kandırıyorlarmış! Tüm hileleri ortaya çıktı

Çıngıraklı yılanın kuyruğunda bakın ne var!