• $8,5408
  • €10,099
  • 494.026
  • 1431.78
27 Nisan 2013 Cumartesi

Diyetkolik misiniz?

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Bahar geldi diye zayıflama ilaçları ve şok diyetlere sarılmadan önce bu yazıyı okuyun. Hazırladığımız testi çözüp ‘iflah olmaz bir diyetkolik misiniz?’ karar verin ve ardından diyetin püf noktaları listemize bakıp sağlıklı beslenme kararı vermek için ilk adımı atın… 

Herkesi bir telaş aldı; sanki bütün kış o sağlıksız ve dengesiz yemekleri biz yememişiz gibi tüm sorumluluğu bedenimize yükleme zamanı!


Tabii, biz değil, kesinlikle o yapmıştır. Şimdi de bedelini ödemesi gerekir. En kısa zamanda en çok kilo verdiren diyet veya ilaçla bu işi hemen halletmeliyiz! Şimdi zamanımız yok, sağlıklı beslenerek kilo vermeye...
En son çıkan, en moda, en çok kilo verdiren diyetin peşinde bir baharı daha yaşarız; bedenimize ne yaptığımızı düşünmeden... Sonra yaz gelir; şimdi de tatil zamanıdır; “Yediklerime dikkat edemem, bir daha nerede yiyeceğim bu tatlıyı!” 
Yine yeme zamanıdır. 
Böylece sağlıklı beslenme fikri, hiç gelemeyen bir bahara ertelenir...
Bazen düşünüyorum da vücudumuz konuşsa ne derdi acaba bize?
Vücudumuz konuşamadığına göre ben söyleyeyim, siz yine de beni dinlemeyin! Yazıyı okuduktan sonra gazeteyi bir kenara bırakın ve “Çok doğru söylüyor ama benim yine de acil kilo vermem lazım” deyin.

BEDEN BİR EMANETTİR
Gömleğiniz eskiyince atıp yenisini alıyorsunuz. Peki, bedeninizi değiştirebilir misiniz? Bu beden kaç sene daha size hizmet edecek? Bedenimize iyi bakmak, hayatımızdaki en öncelikli sorumluluğumuz. İnanın, bedeniniz sağlıksız olmayı istemez ama siz bedeninizle bağlantıyı kopardıysanız onu duyamazsınız. 
Bedeninizi dinleyin…
Bedeninizin alarmlarından biri kilo almaktır ve aldığınız kiloları geri veremiyor, aksine yeniden ve yeniden diyetlere başlıyorsanız siz aslında sağlıklı beslenme nedir önce onu öğrenmelisiniz. 

BU TESTİ YAPIN
Aşağıdaki sorulardan en az beş tanesine “Evet” yanıtı verdiyseniz siz bir diyetkoliksiniz.
l Hayatınıza uygun olmayan diyet programlarını kilo kaybetmek amacıyla bir süre uyguladınız mı?
l Az yemenin daha fazla kilo kaybına yol açacağına inanıyor musunuz?
l Başkası için düzenlenmiş bir beslenme programını uyguladınız mı?
l Sizin için hazırlanmış bir beslenme programını, bir süre uygulayıp bıraktınız mı?
l Bazı yiyeceklerin kilo verdirip bazı yiyeceklerin kilo aldırdığına inanıyor musunuz?
l Diyet, sizce sıkıcı ve zor mudur?
l Profesyonel destek aldığınız halde çalıştığınız diyetisyenden bazı bilgileri saklıyor musunuz?
l Diyeti sadece kilo vermek amacıyla mı uyguladınız?
l Tek tip besin rejimi uyguladınız mı?
l Egzersizi sadece kilo vermek amacıyla mı yaptınız?
l Zayıflama ilaçları, bitkisel ürünler kullandınız mı?
l Her gün tartıya çıkar mısınız?

DİYETİ KOLAYLAŞTIRIN
Eğer diyetkolik çıktıysanız aşağıda sıralayacağım önerileri hayatınıza uygulayın. Böylece hem sağlıklı beslenir hem de kilo verebilirsiniz. 
l Diyeti zevke dönüştürün. 
l Her an yemek düşünmeyin. 
l Diyetinizi yaşam koşullarınıza en uygun şekilde planlayın. 
l Diyetinizdeki besinleri her yerde her an bulabileceğiniz şekilde planlayın. 
l Neden fazla yediğinizi keşfedin.
l Besinlerin sizdeki anlamını bulun ve ‘yemek’ sözcüğünü yeniden tanımlayın.
l Motivasyon desteği alın.
l Diyetin aslında ‘sağlıklı beslenme’ olduğunu ve sadece yasaklardan oluşmadığını fark edin.
l Her şeyi yiyebilirsiniz, önemli olan ‘doğru miktarda’ yemektir. 
l Yemeklerinizin sunumuna özen gösterin. 
l Boş kaldığınızda yiyecek atıştırmak yerine egzersiz yapın.

<p class='MsoNormal'>Çok Güzel Hareketler 2 programının sezon finali yapmasının  ardından soluğu Köy

Yılmaz Erdoğan, yardım malzemelerinin yangın bölgesine ulaştığını duyurdu

Iğdır'da yıkılan cezaevinin yerine yapılan sosyal yaşam alanı ilgi görüyor

Milli Güvenlik Kurulu Cumhurbaşkanı Erdoğan başkanlığında toplandı

Uludağ'da yangın ihtimaline karşı helikopterli denetimler artırıldı