• $8,4047
  • €10,1808
  • 506.756
  • 1460.86
18 Mayıs 2013 Cumartesi

Diyete sadık kalmanın 11 yolu

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Diyet yapmaya başladınız. Motivasyona ihtiyacınız var. Diyetten vazgeçmemek, sağlıklı beslenmeyi alışkanlık haline getirmek şart. Ama nasıl? İşte 11 maddede diyete sadık kalmanın formülü. 

Pek çok insan için diyete başlama kararı almak zordur. Bu kararı sürdürebilmek daha da zordur. Hayatınızda bazı küçük değişikliklerle bu süreci daha kolay hale getirebilirsiniz. 
Herkes diyete başladığı gün tüm sağlıklı beslenme kurallarını yerine getirebilmek için büyük bir çabaya girer. Hâlbuki bu süreçte en önemli şey, her yaptığınız küçük değişiklikte kendinizi kutlamanızdır. Unutmayın her şey tek bir adımla başlar... 
Diyet yapmaya başlayan kişilerin kazanması gereken bazı alışkanlıkları maddeleştirdim. Eğer uygulamadıklarınız varsa mutlaka hayatınıza sokmalısınız. 
1 - Yemeklerinizi her gün aynı saatte yemeye başlayın.
2 - Her zaman oturarak yemeye çalışın. Buzdolabının önünde yerseniz ne kadar yediğinizin farkına varmazsınız.
3 - Yemek için masaya oturduğunuzda yemeğe başlamadan önce 2 dakika bekleyin. Bu iki dakika sayesinde daha yavaş ve daha rahat bir yemek için ilk adımı yapmış olursunuz.
4 - Lokmanızı yavaş çiğneyin ve her lokmada çatalınızı tabağınızın kenarına koyun. Biliyorum; bunu daha önce duydunuz ama yapıyor musunuz?
5 - Yemeğin ortasında, en azından iki dakika, yemeyi bırakın. Devam etmeden önce başka bir odaya gidip birkaç dakika gerinmek masadan kalkmak için iyi bir fikir olabilir. Bu, midenizin beyninize, yiyecekle dolmaya başladığını bildirmesi için zaman kazanmasını sağlayacaktır ve tabii ki aşırıya kaçmak üzereyseniz, fikrinizi değiştirmek için size zaman kazandırır.
6 - Tabağınızda en azından bir kaşık yemek bırakmayı alışkanlık haline getirin.
7 - Yemek yerken, tüm dikkatinizi yemeğe verin, böylece kendinizi daha tok hissedersiniz. Pek çok insan yemek yerken okur, televizyon seyreder, çalışır. Bu şekilde ne yediğinizin farkında olmazsınız.
8 - Yemek yerken duyumsadıklarınızın tadını çıkarın. Yemekte hangi renkler var? Nasıl kokuyor? Ağzınızdaki yiyeceğin yapısı nedir? Size ne hissettiriyor? Tokken ne hissediyorsunuz? Bu tür sorulara dikkat etmek, sizi aşırıya kaçmaktan korumaya yardımcı olur.
9 - Diyetinizi bozacağınızı düşündüğünüz an, dikkatinizi fiziksel aktivitelere çevirin. Eğer bir kafede oturuyorsanız kalkıp içeride biraz yürüyün veya ayağa kalkıp gerinin. Eğer evdeyseniz, evin dışına çıkıp bir tur atın. Bu aktiviteler, sizi yemek alışkanlığınızdan uzak tutmakla kalmayacak, kilo verme amacınızı da size hatırlatacak. Bununla birlikte egzersiz, iştahı azaltmak için iyi bir yoldur. 
10 - Yemek aralarında, yemek için dayanılmaz istek duyduğunuz zamanlarda, dişlerinizi fırçalayın veya gargara yapın. Ağzınızı temiz hissettiğinizden yiyecek için duyulan istek körelecek.
11 - Yemeği bir eğlence olarak görmekten vazgeçin. Böyle düşünen insanlar genelde, aşırı çalışan ve aşırı sorumluluk yüklenen kişilerdir ve hayatlarında sadece eğlenmeye ve rahatlamaya yer vermezler. Yemek bu insanları kısa süreli bir rahatlama için zorlar; onlar da büyük bir zevkle yemek ve eğlenceyi aynı şey olarak kabul ederler. Siz de böyle biriyseniz, kendinize şu soruyu sormanız önemlidir: Aşırı yemek gerçekten eğlenceli mi ve bütün o tatsız duygular aşırı yediğinizde kayboluyor mu? 
Şişman, uyuşuk olduğunuz, kontrolden çıkmış olduğunuz ve kendinize devamlı kızdığınız zamanları hatırlayın. Eğlenmenin gerçekten daha iyi bir yolu yok mu?

<p class='MSONORMAL'>'DÜNYADA 2 MİLYAR İNSAN BÖCEKLERİ BESİN OLARAK TÜKETİYOR'</p><p class='M

Gelecekte nelerle besleneceğiz?

Bakımı yasak maymun koruma altına alındı

Milli Savunma Bakanı Akar, Libya Görev Grup Komutanlığını ziyaret etti

Sümela Manastırı'nın saklı şapeli için restorasyon çalışması başlatılıyor