• $7,3712
  • €8,9791
  • 443.102
  • 1551.57
02 Ocak 2011 Pazar

Bu yıl durmayın, harekete geçin!

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Bir sene daha geride kaldı. Geçmişe bakmayın artık. Elimizde olan tek şey şimdi. 'Şimdi'de neler yapabileceğinize bakın ve harekete geçin. Üstelik ertelemeden hemen bugün harekete geçin! Pazartesiyi ya da yeni bir yılı daha beklemeyin istediklerinizi yapmak için. Planladığınız şeylere, bebek adımlarıyla bile olsa, başlamak önemlidir. Ertelenen işler zihnimizde de yer tutar ve bizi karışık, yorgun, güvensiz, kararsız hale getirir... Bu nedenle hemen başlayın! Denemeyin, başlayın ve ilerleyin! Aylık, haftalık, günlük yapılacaklar listesi tutmak ve takip etmek, bu yolda size büyük fayda sağlar.
Yıllardır her senenin son günlerinde yıl değerlendirmesi yaparız, en yakın arkadaşımla; yıl boyu neler yaptığımızı; hayatımızda neler olduğunu; nerelerde hata yaptığımızı; bu hataları tekrarlamamak için neler yapacağımızı ve önümüzdeki sene bu konularda nasıl önlemler alarak yola devam edebileceğimizi konuşuruz... Siz de bu değerlendirmeyi bir dostunuzla yapın. Ya da en azından aşağıdaki soruları kendinize sorun ve cevaplarını verin.
- 2010'da neler kazandım?
- Neler öğrendim?
- Bu hedefler benim için neden önemliydi?
- Bu yılın benim için en önemli 3 değeri neler oldu?
- Bu yıldan edindiklerimi düşününce, 2011'de gelişime açık alanlarım neler olabilir ve bu alanlarda gelişmek neden önemli?
- 2011'de nasıl bir ben istiyorum?
- Bu istediklerime ulaşmak üzere ne gibi desteklere ihtiyacım var?
- Hedeflerimi nasıl gerçekleştirebilirim?
- Kararlılıkla beni bu yolda neler yürütür?
Bu soruları kendiniz için cevaplayın, yeni yıla bu cevaplarla ilerleyin...
2011 için düşlediğiniz, hedeflediğiniz her şeyi gerçekleştirmeniz dileğiyle...

KIRMIZI ET VE KEBAP ZARARLI MIDIR?
Kırmızı et fazla yiyenlerde kalp hastalığı ve kalınbağırsak kanserinin daha sık görüldüğü saptanmıştır. Bunun nedeni kırmızı ette bulunan doymuş yağ nedeniyle kolesterolün artmasının damar sertliği yapması ve etin yüksek ateşte kızartılması sonucu, içindeki proteinlerin kanser yapıcı hale gelmesidir.
Kırmızı etin yenmesi tamamen zararlı değildir. Haftada 1-2 kez mutlaka yenmelidir. Hiç kırmızı et yemeyen kişilerde demir eksikliğine bağlı kansızlık ortaya çıkmaktadır.
NASIL YEMELİYİZ?
- Kırmızı et, yağları atıldıktan sonra haşlanarak veya fırında pişirilmeli.
- Et yemeği yerken yanında pirinç pilavı veya patates kızartması değil, sebze veya salata yemek daha sağlıklı bir tercih olur.
- Kebap yerken etin yağlarını tamamen temizlemek, pişirirken de eti yakmamak gerekiyor.
- Kebap veya dönerin üzerine tereyağı ilave etmenin de zararlı olduğunu unutmayın.

KETEN TOHUMU
Keten tohumu, kandaki kötü kolesterolü orta derecede azaltır. Vücutta antioksidan etki gösterir. Bunun yanında iltihabı önleyici, kan şekerini ve tansiyonu hafif derecede düşürücü özellikleri de vardır. Ayrıca posa içeriğinden dolayı kabızlığa ve hemoroite iyi gelir. Bağırsak hareketlerini yüzde 30 artırır.
Faydalarının yanında, enerji değerinin yüksek olduğunu hatırlatmakta fayda var diye düşünüyorum!  Keten tohumunun yapısında yüzde  41 oranında yağ, yüzde 28 oranında posa, yüzde 21 oranında protein var. Yağının yüzde 55'ini Omega-3 yağ asitleri oluşturur.
Fazla kullanımında şişkinlik yaparak sindirim sistemi üzerinde zararlı etkileri olabileceğini de unutmamak gerekir. Özellikle hamilelikte, emziklilikte, hormonal sorunlarınız varsa ve prostat-meme kanseri şüpheniz varsa kullanmamalısınız. Keten tohumu kaynatılarak içilebilir ya da döverek, toz haline getirip, bir kaşık ağza atıldıktan sonra arkasından su içilebilirsiniz. Yemeklere, yoğurda, salatalara, müsliye, unlu mamullere karıştırılabiliyor. Günde 1 çorba kaşığı keten tohumu, sağlıklı kalmak açısından yeterli.

<p>Merkez Bankası Para Politikası Kurulu faiz kararını açıkladı. Yüzde 17 olan politika faizi artmad

Yılın ilk faiz kararı

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Enerji timlerinin zorlu öesaisi

ABD'nin 46'ncı başkanı Joe Biden, Beyaz Saray'a geldi