• $8,4396
  • €10,0747
  • 492.239
  • 1392.91
3 Ağustos 2013 Cumartesi

“Ye” ısrarına “Dur” de!

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Ramazan Bayramı’na sayılı günler kaldı. 30 günlük oruçtan sonra, psikolojik olarak daha fazla yemek isteyeceksiniz. Aile ziyaretlerinde ardı ardına gelecek tatlı, çikolata, yemek ikramları ne kadar cazip olsa da bilinçli olun ve ısrarlı tekliflere “Hayır” deyin…

Oruç tutanlar, bayramda psikolojik olarak aşırı yemek yeme eğilimine girecektir… Ancak unutmayın ki hastanelerin gastroenteroloji bölümlerine özellikle Ramazan Bayramı’nda müracaatlar artar. Çünkü 30 günlük orucun ardından aşırı yemek yemek gaz, hazımsızlık ve mide bulantısına yol açabilir. 

Doğru seçimler yapın
Sindirim sisteminizi yormamak ve kilo almadan bayramı noktalamak için, kızartma yöntemiyle pişmiş yemekleri ya yemeyin ya da en az miktarda yiyin. Çok kişinin ve bol çeşidin olduğu bayram sofralarında tercihinizi ızgara, buğulama, fırında ve haşlama gibi yöntemlerle pişmiş yiyeceklerden yana kullanın.

Porsiyonu kontrollü kullanın
Ziyarete gittiğiniz bir evde tatlı yediyseniz, bir sonrakinde sadece içecek ikramlarını kabul edin. Her gittiğiniz ziyarette ikram edilenleri yemeniz gerektiğini düşünüyorsanız, küçük porsiyonlar tüketin. İkramlara hayır demeyi ya da yön vermeyi öğrenin.

Öğün atlamamaya özen gösterin 
Bayramda aile ziyaretleri sırasında, öğünler şaşabilir. Her gidilen yerde tatlı ikram edilir ve birçok öğün arada kaynar. Bu durumda bir türlü dengelenemeyen kan şekeriniz, yorgunluk ve tatlı krizleri yaşatır. Bunu önlemek için 
iyi bir günlük beslenme planı yapın. 

Tek yanlı beslenmekten kaçının  
Bayram mönülerini dengeli oluşturun. Eğer bayram yemeğini siz hazırlıyorsanız et, sebze, süt ve tahıl grubu yiyeceklerden sadece birer çeşit yemek hazırlayın ve hepsinden ölçülü tüketin. 

Şeker ve çikolataya dikkat edin 
Şeker, besin kalitesi yok denecek kadar az olan boş enerji kaynağıdır. Bu nedenle basit şeker ne kadar az yer alırsa beslenme programlarımız o kadar sağlıklı olur. Fazla çikolata ve tatlı tüketimi, mide yanması, bağırsak bozuklukları gibi şikâyetlere neden olabilir.

Susamayı beklemeden su için
Bol bol su için. Sıvı gereksiniminizi su, taze meyve suyu, ayran gibi sağlıklı içeceklerle karşılayın. Susamayı beklemeden aklınıza getirerek bol su tüketmeye dikkat edin.

Sağlık devrimini siz başlatın  
Ziyarete gelen konuklara kesinlikle ısrarcı davranmayın; tabaklarına yiyebilecekleri kadar yemek almalarına müsaade edin. İyi niyetle yapılan ısrarlar, sevdiklerinize zarar verebilir… Porsiyonlarımızı ayarlamanın kolay yolu, kâseleri ve tabakları küçük boylarından tercih etmektir.

Hareketi ihmal etmeyin 
Bayram ziyaretlerinizi, mesafeler yakınsa yürüyerek yapın. Her gün 30-60 dakika tempolu yürümek hem bağırsak hareketlerinizi düzenler hem de yavaşlayan metabolizmanızı hızlandırır. 

<p>Milli Savunma Bakanlığı, son iki ayda yurt içi ve sınır ötesinde terör örgütlerine karşı 10'u büy

2021'de 1595 terörist öldürüldü

Fransa'da 400 evsiz Vosges Meydanı'nda çadır kurdu

Nizip sabunu yurt içi ve dışından yoğun ilgi görüyor

Milas'taki yangında zarar gören 80 hektarlık ormanlık alan havadan görüntülendi