• $7,4246
  • €9,0376
  • 439.708
  • 1527.8
19 Mayıs 2012 Cumartesi

C kuşağı

Serdar Akinan
Serdar Akinan
YAZARIN SAYFASI

Generation Do it Online (GDOL) etkinliğinden Campaign dergisi sayesinde haberdar oldum. Son sayısında GDOL Manifesto ekinde hayli ilginç bölümler var.
Tüm bu bölümler içinde Dijital Sosyolog, Fütürist Brian Solis'in yazısı başlıbaşına önemliydi.
Solis olan biteni 'Dijital Darwinizm' olarak adlandırıyor.
'Markalar ya değişen koşullara ayak uyduracak ya da yok olacak' diyor Solis ve ekliyor, 'Günümüzde yepyeni bir tüketici profili var. Yaşlarıyla değil yaptıklarıyla değerlendiriyoruz onları. Ben onlara -Generation C- diyorum. Connected (bağlı) kelimesinin baş harfinden dolayı. Yeni tüketiciler satın alma süreçlerinde önce Google'da araştırma yapıyor. Bu kuşağın etkilenme süreçleri farklı.
Nokia, Blackberry, Tower records bu dev markaların hepsi yok olmak üzere.'
Aynı konferansta konuşan bir başka fütürist David Passig de aynı noktaya vurgu yapıyor: 'Markalar değişimle başa çıkmalı. Apple bile altı ayda bir kendini değiştiremezse beş yıl içinde sonu gelir.'
C kuşağının bizden daha ileri olduğunu fark etmemizi tavsiye ediyor, 'IQ seviyesi son 50 yılda yüzde 17 oranında arttı. Yani 30-40 yaşındaysanız çocuğunuz otomatikman sizden yüzde 17 daha zeki.'
Meselenin sadece zekayla da ilgili olmadığını internet kullanımındaki artış, bağlantı süratleri, içerik çeşitliliği, sosyal ağların yaratageldiği sosyo psikololoji bu yeni kuşakla ilgili çok fazla ipucu veriyor.
Dokunulan insan sayısı, sosyal hareketlilik ve tüketim ister istemez dünya devlerinin iştahını kabartıyor.
Pazarlama guruları, C kuşağına konvansiyonel metotlarla ürün veya hizmet satılamayacağını vazediyor.
Haksız değiller.
Bir tüketici olarak başıma gelenleri twitter'da paylaştığım anda ilk tepki veren burnundan kıl aldırmayan dev firmalar oluyor.
Bu tek taraflı bir ilişki de değil.
Aralık 2011'de bir Fedex kuryesini müşteriye teslim etmesi gereken monitörü çitin üstünden fırlatırken gösteren video YouTube'de 48 saat içinde 3 milyon kişi tarafından izlenmiş.
FedEx bu skandalı görmezden gelmek yerine ne yapıyor dersiniz?
'Kesinlikle, olumlu bir şekilde, kabul edilemez' başlıklı bir blog yazıyor ve özür diliyor.
Flawsome sosyal medyada hayat buluyor.
Tüketici ile firmalar arasında yeni bir ilişki mimarisi şekilleniyor.
'Hatalarını saklamayan müthiş olur' mottosuyla ötekiyle empatik bir ilişki kuruluyor.
North Carolina Üniversitesi'nden yardımcı profesör Zeynep Tüfekçi, insanlık tarihinde ilk 'oyun bozan teknoloji'nin yazı olduğundan hareketle şöyle bir saptama yapmıştı: ''Yazıdan sonra sırasıyla telgraf, radyo, TV ve internet.'' Nasıl ki matbaa Katolik iktidarı yıktı ama ortadan kaldırmadıysa her oyun bozan teknolojinin ardından mutlaka oyun kuran bir teknoloji gelmiştir. n İnternet iktidarların kontrol altına almak için uğraştıkları bir teknoloji.
İktidar derken kapitalizmi de kastediyor sanırım. Şirketler de ellerinden geldiğince kontrol etmeye çabalıyor.

<p>Merakla beklenen Bayraktar AKINCI Taarruzî İnsansız Hava Aracının (TİHA) 3'üncü prototipine PT-3ü

Selçuk Bayraktar bu sözlerle paylaştı: Yuvadan uçmadan önce son selfie

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları (22 Ocak 2021)

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, yarıyıl tatili zilini çaldı