• $13,2417
  • €15,0102
  • 757.833
  • 1857.4
21 Temmuz 2013 Pazar

Limonata efsanesi yeni formatında

City’s AVM yönetimi – İzzet Çapa kavgasının ardından Çapamarka, Mahalle’ye danışmanlık yapmayı bırakıp, kendi markaları Yanar-Döner ve Limonata’yı AVM’den çekme kararı almıştı. Nişantaşı hanımlarının akşamüstü tercihi, sinema öncesi buluşma mekânı Limonata fenomeni son bulacak derken İzzet Çapa Akaretler’de açacağı ‘Limonata Downtown’ın müjdesini vermişti.

Büyüleyen detaylar
İzzet Çapa imzasındaki bir mekândan söz ediyorsanız ‘yenilik’ sadece ismin sonuna gelen isimle olmaz. Konsept ve mimaride her zaman şaşırtıcı detaylar yaşanırken mutfakta Bilal-Gazi Ateş kardeşler lezzetlerini hep bir seviye daha üste taşımayı başarırlar. O yüzden Limonata Downtown eski efsane mekândan beklediklerinizin fazlasını size verecektir. Eski Beyrouth’un yerinde açılan mekânın dekorasyonunda mimar Ali Türker harikalar yaratmış. Her dekor birbirinden farklı olsa da masanızda oturduğunuzda ambiyans ile nasıl bütünleştiğini görüyorsunuz. Detaylarda ise Mustafa Taviloğlu’nun Mudo için getirdiği özel koleksiyondan parçalar var.
Ambiyans ve hedeflenen kitleye baktığımda Limonata Downtown bana City’sdeki havasından çok 4 yıl öncenin trend mekânı Çapamarka imzalı Longtable’ı andırdı. Limonata AVM kuralcılığından çıkmasının ve 18.00’den sonra hizmete girecek ‘lounge’ tarzının bunda katkısı büyük. Perşembe günleri yapılacak dünyaca ünlü djlerin partileri de bana Longtable’ın eski meşhur salı partilerini andıran bir başka detay.

Ayşe Kadın Tempura’yı deneyin
Lezzetleri gelince ise atıştırmalıklar harika. Ayşe Kadın Tempura’yı mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Sosuna batırıp çekirdek gibi farkına varmadan tüketiyorsunuz. Peynirli türüflü lahmacun, alinazikli burgu makarna, tandırlı şehriyeli risotto gibi Ateş kardeşlerin buluşu füzyon tatlar deneyenler için farklı bir deneyim olacaktır. Tatlı olarak ise kaymaklı Lübnan kadayıfını çok beğendim. 

Yeni Limonata’lar yolda…
Limonata markası sadece ‘downtown’ ile sınırlı kalmayacak. İlk sürpriz Etiler Nisbetiye Caddesi’nde olacak. Lokasyonun dokusuna en uymayan mekân olan Cafe Cadde’nin yerine açılacak yeni Limonata, Nisbetiye’nin havasını değiştirecektir. Çapamarka ekibinin mekânla ilgili sürprizlerini önümüzdeki haftalarda bu köşeden sizlerle paylaşacağım. 

Tabelayla kurumsallık olmuyor!
Yeme-içme sektöründe yatırımlar arttıkça markalar büyümeyi şubeleşme yoluyla tercih ediyor. Sağlam temelleri olmayan, daha doğrusu kurumsallaşmayı beceremeyenlerin sadece tabelası aynı oluyor. Şubeden şubeye değişen lezzet, servis ve sunum farkı nedeniyle birçok marka tarih olmakla yüzleşmek zorunda kalıyor. Bu tehlikeyi gördüğüm markalardan biri de Burger House. Anadolu Yakası’nda yaşayan biri olduğum için hem Cadde’deki hem de Acarkent’teki şubelerinin müdavimi oldum. Burada lezzetler bire bir diyebilirim. ‘Burger House Special’ ise markanın en sevdiğim lezzetlerindendir. Geçtiğimiz hafta yolum Beylikdüzü Migros’a düştüğünde buradaki Burger House’a uğradım. Her zaman ki tercihimi sipariş ettim tabii. Burger House etiketinde bambaşka bir şey geldi. Burger House’ın o özel ekmekleri ise bayat, un ufak parçalara ayrılmış ve ısıtılmamış şekilde servis ediliyor, ‘handmade’ sosis anlamsızca çizilerek patlak bir görüntü almış. Lezzetten bahsetmiyorum bile! Bir kereye mahsus mu acaba sorusunun cevabını bulmak için arkadaşım Önder Sarıahmetoğlu’na da uğramasını rica ettim. Aynı şeyler onun da başına gelmiş. Konuyla ilgili merkezi aradım, dönen olmadı. Sanırım şikayetlerle ilgilenen bir birim kurmaya gerek gömemişler. Kurumsallık tabela, çatal bıçak koymakla olmuyor. Aynı lezzeti, kaliteyi takip etmezseniz iyi olan şubeleriniz bile zamanla yok olup gider. Tarihte buna benzer çok mekân gördük…

Eğitmenlere açılış rötarı!
Kuveytli Shaya Grup’un temsilcisi olduğu, dünyaca ünlü Shake Shack’ın Türkiye’deki ilk şubesi geçtiğimiz aylarda İstinye Park’ta açıldı. Kısa sürede birçok şube açmayı planlayan marka ikinci şube için Galata’yı seçmişti. Personel eğitimi için New York’tan İstanbul’a gelen görevliler 2 dükkanı açıp geri döneceklerdi. Taksim’de yaşanan olaylar nedeniyle neredeyse hizmete hazır durumda olan Galata’daki şube bir türlü açılamadı. Bu rötar nedeniyle ülkemize gelen eğitmen personel ise mecburi olarak kalış sürelerini uzattılar. Galata Shake&Shack açıldıktan 1 ay sonra eğitmen personelin New York’a geri döneceğini öğrendim.

Şimdi moda deniz yolu
Yaz aylarında İstanbul yeme-içme, eğlence hayatı Ortaköy – Bebek hattına taşınır. İnsanlar eskiden trend mekânlara gitmek için saatlerce sahil trafiğinde kalırlardı. Bu yıl nedense eskiye göre trafikte azalma olduğunu gözlemledim. Mekânların doluluğunda ise bir değişiklik yok. Bu hattın en popüler mekânı Reina’yı inceledim. Aldığım bilgilere göre müşterilerin yüzde 20’si mekâna deniz yoluyla gelmeyi tercih ediyor. Sortie, Mia-Mensa, Chilai, Poseidon gibi diğer denize kıyısı olan mekânlarda da denizden gelen müşteri sayısında muazzam bir artış var. Eskiden deniz yoluyla mekânlara gelenlerin sayısı bir elin parmağını geçmezdi. Şimdilerde ise hem pratikliği hem de trend olması nedeniyle deniz yolu çok fazla tercih ediliyor. Rezervasyonsuz deniz taksi bulmanız neredeyse imkansız. 3 tarafı denizlerle çevrili bir ülkede deniz yolunun önümüzdeki yıllarda daha da fazla tercih edileceğine eminim…

<p> </p>

Ali Babacan casusluktan tutuklanan Metin Gürcan'ı nasıl savundu?

Harran Sarayı'nın 9 asırlık salonu gün yüzüne çıkarıldı

2. el dükkanından aldı servet sahibi oldu

Kolanın daha önce duymadığınız 8 farklı kullanım alanı