• $13,2393
  • €15,0336
  • 757.931
  • 1857.4
28 Temmuz 2013 Pazar

Balıkev Nispetiye’ye indi

Fishmekan’da tüm sosyeteye balık yediren Çetin Kırışgil bunu halka indirmek için yaptığı proje neticesinde Balıkev’leri açmıştı. İstinyePark, City’s ve Aqua Florya’da şubeler açıp oldukça başarılı olan Balıkev, Etiler Nispetiye Caddesi’nde açtıkları mekânla sektörün şampiyonlar ligine dönmüş oldu. Balıkev için bu hamle önemliydi. AVM içerisinde başarıyı yakalasada gerçek potansiyeli oluşturmak için popüler bir caddede şube açması gerekiyordu. Çetin Kırışgil 1 yıldır doğru lokasyon için dükkan arıyordu. Nihayetinde Nispetiye Caddesi’nde istediği standartlarda bir dükkan yaptı. Mekâna girer girmez aldığınız heyecan duygusunu size veren mimar Ali Türker duvarlarda ahşap ve bol aynalı bir dekorasyonu tercih etmiş.

Simit-çay fiyatına balık satacaklar
Balıkev caddeye inmesine rağmen fiyatları yine AVM’lerde olduğu düzeyde olacak. Herkesin balık yemesini isteyen Kırışgil bununla ilgili olarak “ simit – çay fiyatına balık satacağız” diyor. Bu stratejinin doğru olup olmadığını ilerleyen tarihlerde göreceğiz.
Etiler’e özel kokoreç ve dürüm
Lezzetlere gelince ise balık çorbası, balık köfte, somon döner ve levrek kavurmayı kesinlikle denemenizi öneririm. Diğer şubelerden farklı olarak Etiler Balıkev’de, balık kokoreç ve balıklı dürümde müşterilerin hizmetinde olacak.

Yeme- içme personelinde Kamer etkisi

Doğuş Grubu’nun yeme-içme sektöründe yarattığı rüzgarın ardından iş dünyasının bir çok isim sektörle ilgili yatırım hazırlığına girişmişti. Bu isimler arasında en hızlısı Atasay Grubu’nun patronu Cihan Kamer çıktı. İlk olarak benim duyurduğum Huqqa’nın kısa sürede başarıya ulaşmasının ardından Kamer ikinci markası “The Market”i de hizmete açtı. Yatırımlarını daha da büyütecek olan Cihan Kamer strateji olarak Doğuş Grubu’nun yeme-içme sektöründeki iştirakı d.ream’den çok daha farklı bir yol izliyor. D.ream başarılı bulduğu markaları bünyesine katma yolunu seçerken, Kamer 0’dan marka oluşturuyor. Sektördeki kalifiye elemanları bünyesine katmak için de ciddi transfer ücretleri öneriyor. Hal böyle olunca ustalarını elinde tutmak isteyen patronlar elemanlarına zam yapıp sözleşme imzalatıyorlar. 

Chilai’den garip uygulama

22 milyon dolarlık yatırımı, muhteşem mimarisi ve zengin mönüsüyle Türk Turizmine kazandırılmış dört dörtlük bir tesis olduğunu her fırsatta belirttiğim Chilai nedense işletme mantığında bu başarıyı yakalayamıyor. Geçtiğimiz aylarda “neden trend olamadıklarının” analizini yapmamamın ardından kurumsal twitter hesaplarından  “ Ayda 20 bin müşterisi olan bir yere trend olmamış diyemezsiniz” yazarak bana cevap vermişlerdi. Ben de mekanın nitelik yerine, niceliği tercih ettiğini düşünüp ticari mantalitelerine karışıp haddimi aşmak istemediğimden buna cevap vermedim. İstanbul’un en güzel mekânı olması gereken bu yerde işletme anlayışı ile ilgili sorunlar maalesef devam ediyor. Yazın çok popüler olan Chilai’nin deniz kenarı masalarında yeni bir uygulama başladı. Mekânda şef-garsonları tanımıyorsanız(!) yemeğinizi yer yemez deniz kenarındaki masadan kalkıp içeri gitmeniz kibar bir dille size söylenebilir. Böyle bir uygulamayı dünyanın hiçbir yerinde ne duydum, ne gördüm! Buna önlem almak isteyen mekânlar yemek saatlerini seanslara bölüp, buna göre rezervasyon alırlar.

Babasına ismiyle rakip oldu

Kebap’ı kurumsallaştırıp, şubeleşmeyi başaran ilk marka Köşebaşı’nın sahibi Ali Akkaş’ın oğlu Okan Akkaş sessiz sedasız babasına rakip olmaya hazırlanıyor. Önce City’s Mahalle içerisinde Ali isminde kebapçı açan Okan Akkaş, Karaköy’de yeni açacağı kebapçı ile sektördeki iddiasını ortaya koyacak. 2007 yılından bu yana Akkol isimli firmasıyla büyük şirketlere catering yapan Okan Akkaş, babasına rakip olurken, kendisini onurlandırmak istediği için ‘Ali Şef’ ismini koyduğunu söylüyor. 
180 derecelik tarihi yarımada manzarası
Bu hafta açılacak olan Karaköy ‘Ali’yi herkesten önceden görme fırsatı buldum. Tarihi Griffin Han’ın 4. katında bulunan Ali’nin manzarası tek kelimeyle harika. Karaköy’de olupta tarihi yarımadayı 180 derece görebilen çok fazla mekân yok. Ali Şef’de bir değişik uygulama ise pide ve ekmekler için ocakbaşının yanına kurulan ‘tandır fırın’. Okan Akkaş kebap mönüsüne ise ‘Ali Kebabı’ seçeneğini sunmuşlar. Ali Kebabını Adana ve Urfa’dan farklı yapan ise içerisinde %70 dana eti kullanılması. :Kısaca, sevgili Ali Akkaş oğlu Okan ile ne kadar gurur duysa az.

<p class='MsoNormal'>Peki, Başkan Erdoğan grup konuşmasında hangi mesajları  verdi? Asgari ücretin n

Başkan Erdoğan açıkladı: Asgari ücrette tarihi zam

Harran Sarayı'nın 9 asırlık salonu gün yüzüne çıkarıldı

2. el dükkanından aldı servet sahibi oldu

Kolanın daha önce duymadığınız 8 farklı kullanım alanı