• $13,6631
  • €15,2337
  • 788.992
  • 2018.17
2 Şubat 2013 Cumartesi

Bahçeşehir’in son transferi

Harcama gücü yüksek, lüks tüketim yapabilecek müşteri potansiyelini gören başarılı işletmeler hızla bu bölgede şubeleşiyor. Bu şubeleşmeyi gerçekleştiren büyük markalardan sonuncusu da Chocolate Bistro. 12 yıl önce Süzer Plaza’da açılan Chocolate, cafe-bistro kültürünün ülkemizdeki ilk temsilcilerinden. Uzun süre yavaş ve emin adımlarla büyüyen Chocolate’ın ortakları geçtiğimiz yıl aldıkları kararla franchise dağıtmaya başlamıştı.

Değişen mimarinin ilk uygulaması

Franchise kararının ardından açılan ilk şube olan Bahçeşehir Chocolate’da farklı bir mimari uygulandı. Engin Özmen’in mimarlığında mekan ağaç tonlarında eskiye göre daha koyu detaylarla tasarlandı. 300 m2 kapalı, 150 m2 açık alanda hizmet veren mekanda ev yapımı yemek ürertimi için özel mutfak kuruldu.

Ev yapımı makarnaları deneyin

Mekanın özel spesyelleri arasında ise pazı-sarmayı önerebilirim. Özel mutfakta taze hazırlanan makarnalarıda denerseniz pişman olmayacağınıza eminim. Bu arada Chocolate’lar şubeleşip büyümeye hızlı bir şekilde devam edecek. Antalya, İzmir, Ankara’da yeni açılacak şubeler için görüşmeler sürüyor. İstanbul Anadolu Yakası’nda ise Şaşkınbakkal’ın haricinde 2 yeni şube daha açılacak….

Bu işi ısıramadı (!)

Medyada gerektiği kadar yer verilmesede son 10 yılın en çok gelişme kaydeden girişimleri arasında şüphesiz yeme-içme sektörü başlarda gelir. Gelişim arttıkça mekanlardaki kalite çıtasıda artıyor. Müşteriler daha lezzetlisini, iyisini ve en iyi hizmeti aradığı için ufak detaylara bile çok dikkat ediyor. O yüzden bu işi ciddiye alanlar başarıya ulaşırken hobi olarak yapanlar ise pek başarılı olamıyor. Sözüm ona bu “hobi” girişimcilerden biri de Ivana Sert. Ivana Hanım modellikten modacılığa, modacılıktan da başarılı bir şekilde televizyon starına dönüşmeyi başardı. Ivana Hanım, güzel ve zevkli olduğu kadar, zekasıyla da girdiği her işte başarılı oldu. Atiye Sokak’ın trafiğe kapanmasının ardından buradaki mağazasının cafe-bar konseptine uygun olabileceğini erken görsede  kira sözleşmesindeki bazı maddelerden dolayı bu proje biraz geç hayata geçti. Nihayetinde hizmete giren Ivana Hanım’ın The Bite ismini verdiği mekan zaman zaman dolu gözüksede sokağın elitlerinin pek uğramadığı, trend olmayı başaramayan bir görüntü içerisindeydi.

Bence, The Bite’ın trend olamama sebebi ise Ivana Hanım’ın mekana müşteri gibi ara-sıra uğramasından kaynaklanıyor. Yeme-içme sektörü diğer sektörlere benzemez! Hele ki Nişantaşı gibi iddialı işletmelerin bulunduğu bir yerde sadece isminizi koyup mekan açarsanız o iş geri teper. “Benim mekanım” diye reklam yapıyorsan, müşteriler seni işinin başında görmek ister. Sen kendi mekanına uğramıyorsan müşteri bu duruma şüpheli bakar. Bence Ivana Hanım bu işi ısıramadı(!) Masa - sandalye sorunu nedeniyle bir süre kapalı kalan mekanda Ivana Hanım bu işe vakit ayıramıyorsa daha da geç olmadan ismini The Bite’dan ismini çekmeli…..

twitter.com/orkunbulut
orkunbulut@gmail.com

<p> </p>

Kamu işçisinin maaşı ne kadar artacak?

Dalış sırasında köpekbalığına yem oluyordu! Okyanusta dehşet anları

Polisleri şaşkına çeviren suçluların ilginç fotoğrafları

dünyanın en zor testi olduğu iddia edilen dikkat testi! Sosyal medyayı salladı