• $13,3644
  • €15,1467
  • 790.158
  • 2014.21
28 Mart 2014 Cuma

Sosyal medya mafyası

BU YAZIYI SPİKERDEN DİNLEMEK İÇİN TIKLAYIN

Bilinir reyting ölçüm sistemi dışında bir de sosyal medya reytinglerinin ölçümüne başlandı bir süre önce. İnternet ve sosyal medya paylaşımlarının 7/24 toplanıp analiz edildiği bir yöntemle hangi programın ne kadar izlendiği, ne derece popüler olduğu raporlanıyor. Facebook’un, Instagram’ın, Twitter’ın hayatımızdaki önemiyle doğru orantılı bir iş. Örneğin bir dizi izliyorsunuz ve başrol oyuncusuyla ilgili tweet atınız. İşte bu bir veri… Böyle binlerce veri oluşuyor sanal dünyada. Bu sistem her geçen gün önem kazanıyor. Reklam verenler, bu ölçümü de artık kriterleri arasında bulunduruyor. Hal böyle olunca da işin içine ‘yolsuzluk’ giriyor. Sistemi inceleyen bir grup ‘bilgisayar çocuğu’ önce açıkları tespit etmiş. Sonra insanımızın yumuşak karnı olan ‘çok takipçi isteğini’ kullanarak açtıkları bedava takipçi siteleri sayesinde binlerce bireysel hesabı ele geçirmişler. Bu hesaplardan paylaşım yapabilme gücünü kullanarak yapım şirketleriyle pazarlık masasına oturuyorlar şimdilerde. Dizisinin ya da programının sosyal medya reytinglerinde üst sıralarda yer almasını isteyenler de kendilerini bu ekibe teslim ediyor. Program/dizi saatinde ele geçirilen hesaplardan paylaşımlar yapılıyor ve hem sosyal medya reytingini hem share’ini hem de etkileşim skorunu etkiliyor. Bu hizmet için aylık 20 bin lira (bölüm başı 5 bin lira) civarında kaşeler alınıyor fakat alış veriş burada bitmiyor. Eğer müşteri sistemden çıkmak isterse aba altından sopa gösteriliyor. ‘Gidersen yaptıkların internete sızar’ deniyor nazikçe ve sistemin içinde tutuluyor. İşini layıkıyla yapanları tenzih ederim ama bu kirli sistemi kuranlar kendilerine ‘sosyal medya danışmanı’ diyor… Yeni dünyada mafyanın adı bir anda ‘danışman’ oluveriyor…

‘Yeter artık, gidiyorum!’

Artık resmen erkek Rüzgar Erkoçlar… Hayalini kurduğu, mavi bir nüfüs cüzdanına sahip. Peki mutlu mu, her şey bitti mi? Ne yazık ki hayır. Rüzgar içinden çıkılmaz bir durumda ve büyük bir karar aldı. Yakın çevresinden edindiğim bilgiye göre, Rüzgar Erkoçlar Türkiye’yi terk ediyor. Hayatının elinden alındığını söyleyen Erkoçlar ‘Türkiye’de adım atamıyorum. Maddi olarak da sıkıntıdayım, tüm kapılar kapandı. Yeter artık. Yurtdışına gidip sıfırdan bir hayat kuracağım’ diyerek dert yanıyor ailesine ve yakın arkadaşlarına…

Sosyetenin 'giyilebilir şeyler' sevdası

Söz konusu ‘giyilebilir’ şeyler olunca sosyetenin hassasiyetini tahmin edersiniz. Ünlü modacıların yeni koleksiyonundaki parçaları ilk kez giymek için birbirleriyle yarışırlar. Bu tekstilde, ayakkabıda, saatte hep böyle olmuştur. Şimdi bir başka giyilebilir ‘şeyi’ keşfetti sosyete, giyilebilir teknolojiyi… Google Glass son yılların en ilgi çekici icatlarından biri. Filmlerdeki ajanların gözlerinde benzerlerini gördüğümüzden mi bilinmez, ister istemez heyecanlandırıyor insanı. Bu teknolojik heyecan dışında bir de ‘ilk’ olma heyecanı mevcut sosyetede. Bu yüzden Melda Tuna ve Aslı Şen hemen birer Google Glass edinmişler bile. Aslında bu gözlük şu anda genel satışa açık değil. Google tarafından satışa davet alan isimlere ve onların refere edeceği 3’er kişiye satılıyor şu aşamada. Aslı Şen ve Melda Tuna bu ‘özel davetli’ listesinde değil. Aracılar vasıtasıyla bu gözlüklere sahip oldular. Hatta Aslı Şen’in 1500 dolarlık gözlüğe ederinin çok üzerinde bir fiyat ödeyerek amazon.com’dan aldığı söyleniyor. Bazı özellikleri Türkiye’de henüz çalışmasa da ‘ilk’ olmanın hazzı verilen paraya değiyor sanırım…

<p>Elon Musk liderliğindeki uzay taşımacılığı şirketi SpaceX tarafından geliştirilen Starship roketl

SpaceX roketleri, Katy Perry'nin klibinde oynadı | TeknoZone #15

67 yıldır banyo yapmayan dünyanın en pis insanı! Doktorları hayrete düşürdü!

Boğa'nın gazabı! Herkes kaçarken o kamerasını açtı ve...

Dev timsahı kepçeyle durdurabildi! Yaklaşık bir ton ağırlığında