• $7,4126
  • €9,0363
  • 441.833
  • 1542.45
20 Kasım 2011 Pazar

Günay ve sahnesindekiler...

Günay sahnesi önemlidir... Marka değeri geçmişte yaptığı başarılı işlere dayalı olan Günay, sahnesine her önüne geleni kabul etmediği için Günay'dır bir anlamda da... Bugüne kadar İbrahim Tatlıses, Sibel Can, Ebru Gündeş, Bülent Ersoy gibi önemli isimlerin sahnelerini izlediğim mekanda, geçtiğimiz hafta sonu da Funda Arar ve Kubat'ı dinlemek için hazırdım.
Kubat benim için çok önemlidir... Her albümünü zevkle dinlememin ötesinde, halk müziğini yorumlayış ve sunuş tarzı örnektir bence. Örnekliği, albümlerinde çok gelişmiş armoniler ve yeri geldiğinde çağının ötesinde düzenlemeler sunmasındandır. Aslına bakarsanız, halk müziği camiası biraz zor bir camiadır. Her yapılan beğenilmez. Eski jenerasyonun en çok eleştirdiği nokta, halk ezgilerinin yapısının ve tavrının dejenere edilmesidir. İşte tam bu noktada ortaya çıkar Kubat'ın farkı. Kubat, albümlerindeki düzenlemelerde geleneksellikten uzaklaşıyor gibi görünse de sahip olduğu halk müziği geleneği ve terbiyesi sayesinde özden uzaklaşmaz. Bu özellikler ve ardından giden takipçileri sayesinde de kendi ekolünü oluşturmuştur. Hemen hemen her albümünde bulunan caz senkopları artık Kubat'ın imzası niteliğindedir. Sahnesi de yine muhteşemdi... 'Bugün'le sahneye çıktı, ikinci şarkı 'İnce ince', üçüncüsü de 'Karaağaç' olunca, gecenin nasıl muhteşem olacağı da belli oldu... Ardından Eyüp Hamiş'in lezzetli açışıyla 'Sevmişem Görmüşem' ve tabii ki 'Kesik Çayır'... Kubat sahnede devleştikçe devleşti ve ben bir kez daha yaptığı işin önünde saygıyla eğildim. İyi ki varsın...

Hep ol Kubat...
Ben Kubat'ın sarhoşluğunu yaşarken sahnede göründü Funda Arar. Kırmızılar içinde... 1999 sonundan bu yana dikkatlice takip ettiğim bir isimdir Funda Arar. İlk günden bugüne zarafeti, müzikten ödün vermeyişi ve çizgisi, içinde bulunduğu sektörün önde gelenlerinden olmasını sağlamıştır. Herkesin 'cup tıs cup tıs' müzik yaptığı günlerde Necip Fazıl'ın 'Kaldırımlar'ı ile çıkması bunun ilk işaretiydi belki de! Yaptığı albümler hep iyi olmuştur ama 'yaptığı en iyi şey nedir?' diye sorarsanız 'Febyo ile evlenmesidir' derim sanırım. Febyo Taşel'i sahnede görmenizi isterim... Bir orkestranın bu denli problemsiz, tek bir ruh gibi çalışabilmesi çok kolay bir iş değildir. İlk şarkıdan, finale kadar Febyo Taşel'in müzikal otoritesi takdire şayandı. Arkasında 'hayatı paylaştığı' bir adam olunca Funda Arar'ın performansı da pik yaptı tabii... 'Benim için üzülme', 'Camdan kalp', 'Alagül' gibi Arar şarkıları sonrası Türk Müziği'nin sevilen eserleri de seslendirildi. Funda Arar'ın sahne performansının oldukça başarılı olduğunu da söylemeliyim... İlk dakikalarda sezilen konser havası, her şarkıda biraz daha kırıldı. Bir ara Günay'da herkesin elleri havadaydı. Sahnesinin sonuna doğru salondaki tüm masaları bir bir ziyaret ederek şarkılarını seslendiren Arar, o gece orada olan hemen herkesin gönlünde taht kurdu...
Uzun lafın kısası kaliteli müzikle dolu müthiş bir geceydi... Bu iki ismin sahnelerini izlemeyenler mutlaka izlesinler...

twitter.com/OnderSariahmet

<p>Peki, yeni gelen aşılar nasıl uygulanacak? Toplum  Kovid-19’a karşı ne zaman bağışıklık kaz

Kısıtlamalar kalkıyor mu?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

'Bora-12' ve Ejder aktif hale getirildi: Karadeniz'de PKK operasyonu

Ankara'nın simgelerinden Kuğulu Park buz tuttu