• $9,2887
  • €10,7734
  • 527.414
  • 1413.63
28 Ekim 2013 Pazartesi

Çılgın bir insan bu Tayyip Erdoğan

Marmara’nın 62 metre altındayız. Ulaştırma ve Denizcilik Bakanı Binali Yıldırım, Marmaray’ın 29 Ekim’deki açılış töreni öncesinde gazetelerin yayın yönetmenlerine, yazarlarına bir sunum yaptı ve gerçeğe dönüşen 150 yıllık rüyanın ilk yolculuğunu yaptırdı. 
1860’ta Sultan Abdülmecid tarafından düşünce bazında rüyası görülen ve Osmanlı’yı adeta yeniden inşa eden Sultan Abdülhamid tarafından Fransız, Alman ve İngilizlere hazırlatılan “Tüneli Bahri” projelerinin AK Parti iktidarı tarafından hayata 
geçirilişinin tarihsel anına tanıklık ediyoruz. 
Marmaray’ın Yenikapı’daki istasyonundayız… Daha tünele girmeden, istasyonda bir tarih ve sanat şöleniyle buluşuyoruz. Çünkü Marmaray projesi, bizi sadece bir ulaşım şaheseriyle buluşturmakla kalmıyor aynı zamanda İstanbul’un 8500 yıl önceki tarihiyle de buluşturuyor. Sunumda, kazılarla ilgili bilgiler veren hanımefendi Cilalı Taş devrine ait bir köye ulaştıklarını belirtiyor. Kazıda elde edilen tarihsel değerlerin 
sembolik çizimleriyle süslenen istasyonun duvarları ise tam bir görsel şölen niteliğinde… 
Yenikapı istasyonundan Kadıköy’deki Ayrılık Çeşmesi’ne gitmek üzere tramvaya binerken tarifi imkânsız duygular içindeydim. Kolay değil, Marmara’nın mavi derinliklerinin altında yani 62 metre aşağıda hem de denizin altında demirden bir kompartımanın içinde ilk kez bir yolculuğa çıkıyorsunuz. Neler olacak, nefes alabilecek miyim, ya o mavi karanlığın altında bir şey olursa gibi karmaşık duygular işte… 
Ama yolculuk başladığında her şey normalleşti, adım adım bir teknoloji harikasının içinde yol alıyorduk. Öyle ki, Marmara’nın tam ortasında durup tramvaydan inerek resimler çektirdik ve adım adım 150 yıllık rüyanın gerçekleşmesine tanıklık ediyoruz. 
Avrupa’nın en derinden geçen tüneli Marmaray… Yeraltındaki tünel uzunluğu 13.6 kilometre, tüp tünel uzunluğu ise 1387 metre. Proje bütün bağlantılarıyla birlikte toplam hat uzunluğu 76.3 kilometre. Bu hatla saatte 75 bin yolcu taşıma hedefleniyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin projeleriyle birlikte 2020 yılında toplam 250 kilometrelik bir raylı sistem ağına sahip olmuş olacak. Bu arada Marmaray, iki yıl sonra banliyö hatlarıyla buluştuğunda aynı zamanda uluslararası bir koridor haline gelecek.  AK Parti iktidarı 11 yılda gerçekleştirdiği 
demokratikleşme ve değişim hamleleriyle birlikte ekonomide ve özellikle de ulaşımda devrim niteliğinde projelerin altına imza atıyor. Düşünün ki, Abdülhamid’in tahttan indirilişiyle birlikte raflara kaldırılan 
bir rüyayı AK Parti iktidarı gerçekleştiriyor. 
Bütün saldırılara, hatta kapatma tehditlerine rağmen yeni Türkiye’nin inşası için geceleri de gündüzlere ekleyen Bu Tayyip Erdoğan ve arkadaşları çılgın insanlar… 
Bakan Yıldırım, projeyi anlatırken adeta gözlerinin içi parlıyordu. Haklı bir gururun 
ve mutluluğun fotoğrafı… 
Tam da yerel yönetim adaylarının belirlendiği şu günlerde ve özellikle de İstanbul’a ilişkin müthiş senaryolar yazılıyor. Eğer vicdanlı ve adaletli olacaksak, böylesine asrın projelerini gerçekleştiren AK Parti iktidarının karşısında İstanbul’da başka bir alternatif olabilir mi?

Marmaray’ın tam ortasında, 62 metre derinlikte Bakan Binali Yıldırım’la... 

 

<p><span style='font-size: 1.6rem;'>Haftanın gündemine oturan en önemli gelişmelerden biri Uzay Yolu

Elon Musk ve Jeff Bezos arasında sular durulmuyor | TeknoZone #5

Çanakkale Boğazı tek yönlü olarak transit gemi geçişlerine kapatıldı

Dünyanın en değerli 100 markası belli oldu!

Temizlik işçileri greve gitti sokaklar çöp yığınları ile doldu