• $9,5126
  • €11,0913
  • 546.251
  • 1455.42
23 Ekim 2013 Çarşamba

Yeni ‘amiral gemisi’: WSJ

Türk basınının “amiral gemisi” Hürriyet’in yerini anlaşılan “Cumhuriyetçilerin Pravda’sı” olarak niletenen WSJ (Wall Street Journal) aldı. Gazete en son MİT Müsteşarı Hakan Fidan aleyhinde bir karalama kampanyası başlattı. Türkiye’yle ilgili kritik “haberler”, bir süredir WSJ üzerinden dolaşıma sokuluyor. Uludere katliamı ve Suriye’de düşürülen uçak konusunda da WSJ devredeydi. 
Oysa eskiden bu işlere Hürriyet gazetesi bakardı. Hükümet yapıp yıkmayı gazetenin asli görevi olarak gördüklerinden, manipülatif haber, dezenformasyon, tahrik ve kışkırtma içeren yayınlar serbestti. Hürriyet’in yayın çizgisini bir sloganla özetleyin deseler, aklıma ilk gelen slogan şu olur: “Vesayet sisteminin amansız savunucusu, seçilmişlerin amansız düşmanı”.  
28 Şubat’ta nasıl feci bir rol oynadığını hatırlayalım; eminim hiçbir gazete halkın nefretini Hürriyet kadar üzerine çekmemiştir. Askerin tüm zorbalığını, kıyıcılığını, kabalığını yayın çizgilerinde bütünleştirmişlerdi. 
Halk sandıkta statükoyu aşmıştı ama karşısında yine bu gazeteyi bulmuştu; Erbakan iktidarını 28 Şubat’ta düşüren askerin müdahalesinden daha çok Hürriyet’in gayretli yayınlarıydı. Attıkları “bomba manşetler”, askerin tankından, topundan etkiliydi. 
AK Parti iktidarına karşı da yüzlerce “bomba” manşetle direndi; halkın yüzde 50’sinin seçtiği bu iktidara karşı alttan alta orduyu kışkırttı, darbecileri destekledi, siyasi suikastları perdeledi, saptırdı, siyasi komplolar tezgâhladı. 
Her zaman en kritik, en vurucu siyasi haberlere Hürriyet imza attı. 
Ancak o kadar deşifre oldu ki, artık etkisini ve gücünü yitirdi. 
Eskisi gibi “büyük” savaş verecek gücü kalmadı. 
“Amiral gemisi”nin ünlü kaptanı Ertuğrul Özkök büyük denizlerde yüzmüyor artık, küçük bir nehir kenarına yerleşti. 
Türk basınının “amiral gemisi” olma özelliğini şimdilik WSJ’a bıraktı. 
Hükümet yıkacak, hükümet yapacak haberlere Neo-con’ların (İsrail’e yakın) WSJ’ı bakıyor. Diğer “kardeş” yayın organları da WSJ haberlerini, Türkiye halkına ulaştırmakla yetiniyor. 
Uludere katliamıyla ilgili en kritik “haberi” WSJ yayımladı; WSJ (Amerikan yetkililerine dayanarak), konvoyu ilk olarak Amerikan Predatorları’nın tespit ettiğini, grubun sivil olabileceği kaydıyla Türk yetkililerinin uyarıldığını yazdı. Yani Türk yetkililer sivil konvoyu bilerek, isteyerek bombaladı. Haber çok geçmeden hem ABD’li hem de Türk yetkililer tarafından yalanlandı. Ancak bu durum, haberin içeride siyasi operasyon için kullanılmasını engellemedi. Uludere üzerinden Başbakan ve MİT Müsteşarı’nı hedef aldılar. “Başbakan yargılanacak” türünden tehdit içeren sözler, bu haberle birlikte dolaşıma sokuldu. 
Suriye’de düşürülen uçakla ilgili olarak yine aynı muhabirlerin imzasıyla kritik bir “haber” yayımlandı. WSJ, Amerikan istihbarat kaynaklarına dayanarak Ankara’nın tezlerinin aksine Türk uçağının Suriye’de düşürüldüğünü yazdı. Amerikan Dışişleri kaynakları ise WSJ’ın haberini o günlerde bir Türk gazeteciye şöyle yalanladı: “Olayla ilgili çok bilinmeyen var. Şu ana kadar gördüğümüz hiçbir şey Türkiye’nin söyledikleriyle çelişen nitelikte değil. Türkiye’nin var olan gerçekler ışığında yaptığı çıkarımlar, inandırıcı. Temel gerçek Suriye açısından bile tartışma götürmez: Suriye, kendi karasuları içinde ya da yakınında dahi olsa, bu tarz durumlarda alışılagelmedik bir şekilde bir Türk uçağını düşürmüştür. Bu kabul edilemez.” 
WSJ’ın yaptığı “habercilik” falan değil, düpedüz siyasi operasyon. Bu tür yayınları Türkiye’de pazarlayanlar elbette var, olabilir, bu konuda herkes özgürdür; ama hiç olmazsa WSJ için “çok saygın bir gazete” palavralarını bırakın derim. 

<p>Verdiğiniz nefes aldığınız nefesle  karışmıyor. Akıllı maske telefonla kontrol ediliyor.</p><p>Ak

Akıllı maske nefes aldıracak

Güney Kore ilk yerli roketi 'Nuri'yi uzaya fırlattı

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Üsküdar'da bir kafede vatandaşlarla sohbet etti

Niğde'de 20 milyon yıllık fosil bulundu