• $13,1445
  • €14,9551
  • 758.3
  • 1811.07
17 Temmuz 2013 Çarşamba

Güler Sabancı’nın ‘Sunum’u

Güler Sabancı’nın bugüne kadar ‘dünya’da aldığı ödüllerin, liyakat nişanlarının haddi hesabı yok. En son Hong Kong’dan aldığı ‘fahri doktora’ ödülünün ise (haberi önceki gün hemen hemen tüm gazetelerde yer aldı) yeri ayrı. Nedeni ‘Sunum.’ 
Türkiye’nin liberal ekonomiye geçmeye başladığı 80’lerden beri, iş âlemi sürekli sanayi-üniversite işbirliğinin önemini vurgular. Bugün gelişmiş ekonominin olmazsa olmaz kuralı olan ‘bilgi teknoloji’lerinin başlangıç noktası da sanayi-üniversite işbirliğidir.  
Güler Sabancı’ya fahri doktora unvanı veren Hong Kong Polytechnic Üniversitesi dünyada sanayi-üniversite işbirliği konusunda küresel lider olarak kabul ediliyor. Sabancı’nın fahri doktorasının  önemini Sabancı Üniversitesi yetkilileri şöyle anlattı: “Sabancı Üniversitesi Nanoteknoloji Araştırma ve Uygulama Merkezi (SUNUM) yetkinliklerini, öğretim üyelerinin araştırma yetenekleri ve ileri teknoloji altyapısıyla birleştirerek bir sinerji oluşturuyor. SUNUM, akademik ve sanayi paydaşları ile malzeme, çevre, sağlık, enerji, savunma, gıda alanlarında, insan odaklı, güvenlikli araştırma ve uygulama alanlarına öncelik veriyor.” Şu bilginin de altını çizmem gerekiyor: SUNUM, ileri teknoloji alanlarında sanayi ARGE merkezleri, üniversiteler ve araştırma kurumlarıyla tematik ve rekabet öncesi işbirlikleri oluşturuyor.  Dahası SUNUM’un araştırma olanakları tüm akademik kurumlar, kamu sektörü ve özel sektörden araştırmacıların kullanımına açık. 

MELİH GÖKÇEK EN VİZYONER BAŞKAN

Baştan belirteyim, agresif tarzı beni fazlasıyla rahatsız ediyor. Atalarımız da ne demiş, yiğidi öldür hakkını yeme. Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkanı Melih Gökçek’i 2011 sonunda elektrik motorlu otomobil alımını askıya aldığı için eleştirmiştim. Başkan’ın gerekçesi Fransa’nın ‘soykırım yasasını’ protesto etmekti. 
‘Elektrik motorlu Renault’u protesto ettiğinizde, Fransa’yı değil, Bursa’daki Türk işçileri protesto etmiş oluyorsunuz.
Renault markasıyla ‘seri üretimine’ geçilen, elektrik motorlu otomobiller sadece ve sadece Bursa’daki fabrikada üretiliyor” demiştim. 
Fransa’nın soykırım yasası mücadelesi sıcaklığını kaybetti, konu unutuldu. Ankara Büyükşehir Belediyesi de şu ana kadar 20 tane elektrik motorlu otomobil satın altı, kullanıyor.  Yanlış anlaşılmasın, derdim Renault’un satışı değil elbette. Elektrik motorlu otomobiller hem cebi koruyor, hem çevreyi.  Elektrik motorlu otomobil kullanımında şu an birinci sırada Ankara Büyükşehir geliyor, kamu kurumları arasında.  Ankara Belediyesi araçların 100 bin kilometreye ulaşmasını bekliyormuş, ‘doğru veri’ elde edebilmek için. Ardından televizyon programı yapıp, halka tavsiye edeceklermiş. 

İBRAHİM AYBAR'IN MAKAM ARABASI

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar’ın makam arabası elektrik motorluymuş. “Bir şarjla 150-160 kilometre gidiyoruz. Ayda 2 bin kilometre yapıyorum ve aylık elektrik masrafım 68 lira” diyor. 
Benzinli veya dizel araçlarla karşılaştırılamayacak kadar hesaplı. 
Şehir içi kullanımda çok avantajlı ama benim gibi şehirlerarası yolculuk yapan biri için tercih etmek mümkün değil. 
Sorun şarj sisteminin yaygınlaşmamasında. Sonuçta yeni nesil araçların da daha çok geliştirilmesi gerekiyor. İbrahim Aybar, “Bir şarjla İstanbul-Ankara arası gittiği zaman bu araçların satışı da patlayacak” diyor. 
 

<p> </p>

Sergen Yalçın'ın istifasına ret kararı

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları (30 Kasım 2021)

2300 yılından geldiğini iddia ediyor! 300 yıl sonra neler olacak

Türkiye'de satılan en ucuz sıfır otomobiller ve fiyatları