• $9,6011
  • €11,1773
  • 557.464
  • 1472.03
5 Ocak 2015 Pazartesi

Devlet önce güvensin sonra tam denetlesin

Dün, 2014 yılının ihracat performansı masaya yatırıldı ve Türkiye İhracatçıları Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi“12 ayın 10’unda Cumhuriyet tarihi rekoru kırıldı” diyordu. Kesin ihracat rakamları ocak sonunda açıklanacak ama tahminler 2014’ün 158 milyar dolarlık ihracat ile tamamlandığı yönünde. 2015 içinse hedef 173 milyar dolar.

Türkiye’nin büyük adımlarla yürümesi, hatta koşması gerekiyor.

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi bir sohbetimizde koşabilmenin önemli bir aracı olarak markalaşmayı gösteriyor ve “Markalaşma konusunda ciddi bir altyapımız var. Bunu yapabilmek için de özellikle devlet desteklerinin markalaşma konusunda ciddi şekilde kolaylaştırılması ve çoğaltılması gerekiyor” diyordu.

Markalaşmada Turquality var ama Hikmet Tanrıverdi’ye göre sistem ağır işliyor, dahası küçük firmaları da kapsayacak bir sistem olmalı.

Hikmet Tanrıverdi şöyle savunuyor:

“Devletin güvene dayalı, sonradan denetimini yapabileceği bir sisteme dönmesi lazım. Yani iki sene sonra ödediğiniz paranın kıymeti kalmıyor çok fazla. Firmalar şu an parayı ödüyor, bir senenin sonunda bir kısmını alabiliyorlar, bir kısmını da her hangi bir evrak eksikliği gibi sıkıntılar yüzünden hiç alamıyorlar.”

Önce güven denilince akla geçmiş 30 yıldaki suiistimaller de geliyor. Önlemenin de tek yolu var, denetim.

MAĞAZA SAYISI 5 BİNE YAKLAŞTI

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi, “3-4 yıl önce 2 binin altında mağaza sayımız vardı, şimdi 4 bin 500-5 binlere çıktı. Altyapı oluştu, firmalar yurtdışındaki sistemi öğrendi. Bundan sonra büyütmek çok kolay, çığ gibi büyüyebilir” diyor.

Ve ekliyor: “Kendi ülkesinde kuvvetlenmeyen marka yurtdışında da başarılı olamaz. Türkiye’de büyüyen markalar dünyanın her yerinde mağaza açabilecek noktaya gelir. İyi bir strateji izlersek Türkiye’nin markaları 10 sene sonra dünyanın her yerinde olabilir.”

DEVLETİN KRİZ RİSKİNİ ÜSTLENMESİ ŞART

Türk markalarının en önemli pazarı, yakın bölgelerin hali malum. Hikmet Tanrıverdi, tek tek sayıyor:
“Suriye, mağaza açan firmalar vardı, devlet desteği olmasaydı, çok daha kolay sıkıntıya girerlerdi. Ukrayna’da çok ciddi firmalarımız var, bir kısmı kapatıyor veya işlerini askıya alıyorlar. Rusya aynı şekilde, ekonomik problemler nedeniyle mağazası olanların ciddi sıkıntısı olacak. Yunanistan’da mağaza açanlar vardı, birçoğu kapattı ama hala direnenler de var. Mısır, aynı şekilde. Tunus’ta, Libya’da mağaza açan firmalarımız vardı.”

Bir de şunu söylüyor: “Bu kadar jeopolitik riskin veya dünyada bu kadar riskin olduğu yerde, devletin bu riski karşılaması lazım. Ki insanlar daha rahat dışarıda yatırım yapsın, mağaza sayısını çoğaltsın. Bizim mağaza sayısını artırmamız lazım.”

<p>Futbol, sahaları aşıp evlerimizdeki televizyonlara, günlük  aktivitelere ve tabi ki son olarak oy

Neden PES Atarız?

Eren-13 operasyonları kapsamında 4 terörist etkisiz hale getirildi

Kuraklık nedeniyle Van Gölü'nde yeni adacıklar ortaya çıktı

NBA tarihinin en iyi 75 oyuncusu açıklandı! İşte listede yer alan isimler