• $7,3746
  • €8,9713
  • 441.947
  • 1545.68
22 Temmuz 2012 Pazar

‘Su perisi’ denizle buluştu

Egeria yani ‘su perisi’ sektörün uzun zamandır beklediği yatlardan biri. Türkiye’nin en büyük yatı olan Egeria’nın suya kavuşması büyük ses getirdi; denize uzak duran ana akım medyada bile haber oldu. Bizim için ‘bir ilk’ olan Egeria’yı biraz daha yakından görelim, hikâyesini öğrenelim istedim…

Egeria’nın sahibi Altunbaş Turizm. Şirketin kurucusu Rüştü Altunbaş ve oğlu Volkan Altunbaş, Egeria ile dördüncü yatlarına imza attılar. Ürettikleri yatları satan ya da kiraya veren Altunbaş, yeni ve daha görkemli bir yat için kolları sıvadı bile... Volkan Altunbaş, “Türklerin nasıl yat ürettiğini göstermek için Monaco Boat Show’a katılacağız” diyor. Yapımına yeni başlanan tekne 72,5 metrelik boyuyla Egeria’yı da geride bırakacak.

İçinde helikopter pisti, yüzme havuzu, sauna ve spor salonu bulunan 58 metre uzunluğundaki Egeria, helikopter pistini kullanabilmek için Türk karasularının dışına çıkmak zorunda, çünkü yasalar izin vermiyor. Volkan Altunbaş, bu durumdan oldukça şikayetçi: Sahil güvenlik mevzuatında yapılan son değişiklik yüzünden Türkiye’de yatların üzerine helikopter inmesi yasaklandı. Yatı tam denize indireceğiz, böyle bir karar alındı. Türkiye lüks yatların ülkemize gelmesini özendireceğine, yasaklıyor. Bu ciddi bir turizm geliri kaybı demek. Örneğin Monaco’ya her yıl lüks yat sahipleri              2 milyar euro bırakıyor. Türkiye bu kitleyi nasıl marinalarına çekebileceğini planlaması gerekirken yasakçı zihniyet devreye giriyor. Üretilen bu yatın üzerine mecburen Türk karasuları dışında helikopter indirebileceğiz.

5 yılda tamamlanan yatından çok memnun olduğunu söyleyen Rüştü Altunbaş, “Hiçbir masraftan kaçınılmadı. Daha denize inmeden yurtiçinden ve dışından satın alma talepleriyle karşılaştım. İstediğim fiyatı yakalarsam satmaktan çekinmem” diyor.

Altunbaş Ailesi, 50 yıldır turizm sektörünün içinde. Denize ve teknelere tutkun olan Rüştü Altunbaş, ürettiği ilk modeli 1984 yılında denize indirmiş. Oğlu Volkan Altunbaş ise 2004 yılında aile şirketini devralarak ‘Egeria’ markasına hayat vermiş.

UZAY ÜSSÜ GİBİ TEKNOLOJİK
Balıkesir Bandırma’daki A.E. Tersanesi’nde 5 yılda bitirilen 10 metre genişliği, 58 metre uzunluğundaki Egeria’da bir master, bir VIP ve beş adet misafir kamarasının yanı sıra yüzme havuzu, sauna ve spor salonu da var. Son derece lüks olan yatın ışıklandırmalarında Swaroski kristalleri kullanılmış. 4 güvertesi, Chris Craft tekne ve iki  jet-ski de var. 100 metrekare büyüklüğünde bir de garajı bulunan yatın her fonksiyonu otomasyonla idare ediliyor. Kamaralar, havalandırma, mutfak eşyaları kameralarla kontrol ediliyor.

Her noktası en ince ayrıntısına kadar titizlikle tasarlanmış olan yatın en göze çarpan özelliklerinden biri havuzluğu. Oldukça geniş ve birkaç bölüme ayrılmış olan flybridge alanında, farklı şeylerle uğraşmak mümkün. Jakuzili havuz, havuzun yanındaki bar ve dinlenme alanları hem dinlendirici hem de uzay üssü gibi teknolojik.

İLGİ ÇOK AMA HENÜZ SATILMADI
Egeria’nın iç tasarımını Altunbaşlar yapmış, Volkan Altunbaş, kullanılan ahşap, deri gibi malzemelerin özenle seçildiğini ve bir konsept kapsamında yerleştirildiğini belirtiyor. Beyaz oturma grubu, duvardan tavana uzanan Swarovski aydınlatmalı siyah kaplama zemin göze çarpıyor.

Teknede 12 kişi, 6 lüks ve geniş kamarada geceleyebiliyor. 11 mürettebat için de misafir alanlarından ayrı tutulmuş bir alan var. Gövdesi çelik konstrüksiyon olan yatın iç yapısında çelik profil üzerine ahşap kaplama var. 2 adet 2.158 beygir gücünde Mitsubishi dizel motorla 19 knota ulaşmak mümkün. Egeria’nın açıklanan fiyatı ise  30 milyon euro. Volkan Altunbaş, yata ilginin olduğunu belirtiyor ancak henüz bir satış sözleşmesi imzalamadıklarını da ekliyor.

<p>Çin'den sipariş edilen koronavirüs aşısının ikinci partisini taşıyan uçak, İstanbul'a geldi.</p>

6,5 milyon doz aşı Türkiye'de

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Haftanın yalanları

Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu, Mustafa Şentop'u ziyaret etti