• $31,3879
  • €34,0706
  • 2100.98
  • 9097.15
30 Ocak 2024 Salı

Koyun değil seçmen

Gerçeklerin üzerini kapatıp algıları iyi yönetiyorlar. Para bol, depremle mücadeleden kısıp reklam bütçesini yüksek tutuyorlar. Bir de arkalarında her şart altında kendilerini destekleyecek, tuvalet terliğine bile oy verebilecek belli bir kitle var.

İddialarını sürdürüyorlar...

Mesela İstanbul'da Ekrem İmamoğlu ne yaptı? Ciddi bir proje ortaya koymadığı gibi, mevcutları da mundar etti. Kadir Topbaş döneminde başlatılan, Dolmabahçe-Levazım Tüneli gibi projelerin yapımını durdurdu. Proje, 70 dakikalık yolu 10 dakikaya indirecekti. Yılda 400 milyon lira yakıt tasarrufu sağlayacaktı. Gitti, yok oldu.

Lafı uzatmaya gerek yok. Temel Atmama Töreni bile düzenledi. Kendini yapraklara alkışlattı...

Bir benzeri de Ankara'da var. O da aynı yoldan gitti. Koskoca bir Ankapark'ı çürüttü. Üstelik algıları iyi kullanarak bunu da kendisine reklam malzemesi yaptı. Ama mazgalları bile temizleyemediği için her yağmur felakete dönüştü.

"Mansur Yavaş ne yaptı?" derseniz, Ankara'da yaşıyorum ve verecek bir cevap bulamıyorum.

***

Başkent'in her yanı reklam afişleri ile dolu...

Her birinde de "Şunu yaptık, bunu ettik; 40 yıllık problemi çözdük" türünden ifadeler var. Tam bir reklam ve algı belediyeciliği!

Oysa, seçmenin karşısına çıktığında 58 kilometre metro hattı inşa edeceği sözünü vermişti. O ekran benim, bu ekran senin gezip "en büyük proje" olarak bunu göstermişti. Koskoca bir 5 yıl geçti. Ama ortada 58 santimlik çalışma ve iş yok.

"Yaptık" dedikleri rutin belediyecilik hizmetleri. Bir de daha önce de yapılan ve her belediyenin yürüttüğü sosyal yardımlar. Onlar da abartılı ifadelerle millete sunuluyor. Mesela, eline mikrofonu alıp "Kızılcahamam suyunu Polatlı'ya vermeye başladık" dedi. Çıldırttı vatandaşı bu ifadeler. Kimi "su yok", kimi de "gelsin de su dediği akan çamuru görsün" diye tepki gösterdi.

Ankara'nın da İstanbul'dan farkı yok. İş yok, ama reklam çok...

***

Mansur Yavaş'ın rakibi, Keçiören Belediye Başkanı Turgut Altınok. Arkasında ise büyük bir başarı hikâyesi var...

Kendisini tanıdığım günden beri sokakta. Onlarca yıldır vatandaşın arasında geziyor. Keçiören'i kasabadan modern bir şehir haline getirdi. Yaptıklarını saymaya gerek yok, zaten vatandaş biliyor. Reklamla değil, icraatlarıyla öne çıkıyor.

Şimdi soruyorum:

Ne yapacak seçmen sandığa gittiğinde? Algı operasyonlarına, reklama, hatta sosyal medya trollerinin dediği gibi tuvalet terliğine mi oy verecek? Kusura bakmayın, ama koyun değil seçmen. Gözünün önünde gerçekleşiyor her şey. Görüyor olup biteni.

Sonuçta bu şehirlerde yaşayan onlar. Daha iyi yaşamak ve çocuklarına daha iyi bir gelecek bırakmak hakları. Belki küçük bir grup ideolojik davranıp tavrını değiştirmeyecek. Ama seçmenin büyük çoğunluğu tartacak, ölçüp biçecek ve ona göre tavrını belirleyecek.

Zaten kamuoyu araştırmaları bunu gösteriyor. Ekrem İmamoğlu ile Mansur Yavaş sürekli kan kaybediyor.

Diğer şehirlerde de durum farklı değil. Önümüzdeki yerel seçimde reklam ve algı ile gerçekler yarışacak. Göreceksiniz, ideolojik reklam belediyeciliği önümüzdeki seçimde çok büyük darbe yiyecek.

<p>Çevresinde kaçak kazı yapılarak çukurların bırakıldığı 196 yıllık su bendinin uğradığı tahribat h

196 yıllık mirası böyle talan ettiler

BİM'de bu Salı neler var? BİM 5 Mart 2024 aktüel ürünler kataloğu

Tanzanya'da 3 Mart Dünya Yaban Hayatı Günü

Kriz sürüyor... Yasa dışı geçişler böyle görüntülendi