• $9,262
  • €10,7921
  • 526.391
  • 1409.56
27 Kasım 2014 Perşembe

İş takipçisi bakan

Katar

Eskiden böyle bir tabir hakaret sayılırdı. Bir siyasetçi için “iş takipçiliği” son derece yanlış ve zedeleyici bir uğraş olarak görülürdü.
Amerikalı, İngiliz, Fransız, Alman, Japon, hatta Çinli, o ülke benim, bu ülke senin koşuşturup durdu. Biz, “iş takipçiliği” yapmamak için oturduk. Siyasetçimiz, “falanca işadamının işini takip ediyor” dedirtmemek için kabuğuna çekildi.
Onlar yol aldı, biz yerimizde saydık.
Şimdi ortaya çıkan bu açığı kapatmak için çırpınıp duruyoruz. Yeni alanlar doğurup kendimize yol açmak için uğraşıyoruz.
* * *
Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan ile birlikte Katar’dayız…
Niye mi? Bakan, iş takipçiliği için yola çıktı. Çünkü Katar’da para çok. Kişi başına düşen milli gelir 80 bin doların üzerinde. İhracatı 12,7 milyar dolar. İthalatı ise 39,5 milyar dolar. Bizim Katar’la yıllık ticaret hacmimiz ise sadece 618 milyon dolar. Oldukça düşük. İstiyoruz ki bu miktar daha da artsın.
Tabii ki sadece bu kadar değil. Katar’da önemli inşaat yatırımları var. Hedefimiz, Türk müteahhitlerinin bu yatırımlardan daha fazla pay alması.
Ayrıca, Katar’da çok sayıda alt yapı yatırımı yapan işadamlarımız bulunuyor. Bakan Elvan onların bazı sorunlarını da çözmek istiyor.
Bir de ortak iş alanları arıyoruz. Katar’ın elindeki finansman imkânlarından yararlanmayı hedefliyoruz.
Dedim ya amaç tamamen iş takibi!
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan da, Başbakan Ahmet Davutoğlu ve bakanlarımız da artık dünyanın dört bir yanında iş takip ediyor.
İyi de yapıyor!
* * *
Türkiye’nin büyük projeleri var…
Mesela İzmir Çandarlı Limanı. Bu liman ile Ege’nin bir transit merkez olmasını planlıyoruz. Biliyorsunuz, İstanbul ve Çanakkale boğazlarından 300 metrenin üzerindeki gemilere geçiş izni vermiyoruz. Çandarlı bu yüzden önemli. Büyük gemilerin yüklerinin, orada küçüklere nakledilip, Karadeniz’e sevk edilmeleri planlanıyor.
Nitekim Katarlı yetkililer, Bakan Elvan’a “Neden gemilerimizin Karadeniz’e girmelerine izin vermiyorsunuz?” sorusunu yönelttiler.
Elvan da boğazların güvenliğini gerekçe olarak gösterip “Çandarlı’yı bunun için yapıyoruz” dedi:
-Gelin bu limanı birlikte inşa edelim.
Ardından Katarlılarla ortaklık şeklinde ya da “yap-işlet” modeli ile yapılabilecek büyük projeleri sıraladı:
-Ankara-Niğde Otoyolu.
-Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu.
-Mersin Taşucu Limanı.
-Çanakkale Köprüsü Geçişi.
-Tekirdağ-Kınalı ve Çanakkale Boğazı üzerinden Balıkesir’e uzanacak otoyol.
-Ankara-İstanbul arasını 1,5 saate indirecek ve toplam 4,5 milyar dolara mal olacak direkt YHT hattı.
Ve diğerleri…
* * *
Türkiye, YHT setleri ve metro sistemlerinin imalatında atağa geçmek istiyor. Amaç, demiryolu sektöründe dünya ile rekabet etmek. Önce iç talep karşılanacak. Sonra da bunlar Afrika, Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın diğer ülkelerine satılacak. Şu anda Türkiye’de bin civarında demiryolu sektörüne ürün yapan KOBİ ölçeğinde firma var.
Hedef, bunları daha da güçlendirmek.
Lütfi Elvan’ın Katar’daki görüşmeleri sırasında bu konu da gündeme geldi. Bakan Elvan, “Pazar mevcut” dedi:
-Bizde gerekli teknoloji, sizde de finansman var. Gelin, bu alanda sizlerle işbirliği yapalım.
Katar sermayesini Türkiye’yi çekmek için daha pek çok görüşmeler yapıldı. Geleceğe yönelik olumlu sinyaller alındı. Ve gördük ki, yıllarca içimize yerleşen ya da yerleştirilen “iş takipçiliği” ile ilgili o yanlış anlayış bize çok şey kaybettirmiş!

<p>Bozkurt'ta selde hasar gören 10 katlı bina iş makinesiyle yıkıldı.</p>

Bozkurt'ta 10 katlı bina böyle yıkıldı

Fenerbahçe, Trabzon'a ayak bastı

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları (16 Ekim 2021)

Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Angela Merkel ortak basın toplantısı düzenledi