• $ 7,3352
  • € 8,6062
  • 471.302
  • 1075.52
Haber Hattı
Haber hattı
0530 708 54 54
Bip""/
Haber hattı
0530 708 54 54
Reklamı Kapat

Rutin Hareketler ve Egzersiz

Günlük yaşamda yapılan birçok rutin hareketler vücudun kendi kas ağırlığı ile çalışmasını sağlamaktadır. Doğal olarak vücudun denge ve performans ile yapabildiği tüm hareketler kalistenik egzersizler olarak adlandırılıp fonksiyonel yani kasların bir arada çalışması ile herkes için yararlıdır. Yani birçok insanın spor salonuna yazılmadan egzersiz yapamayacağı düşüncesi yanlıştır. Bu egzersiz biçimindeki hareketler gün içinde herkesin yapmış olduğu yaşamsal koşullarla bağlantılı hareketler olup, kişilerin farkında olmadığı şekillendirilmemiş egzersiz biçimini ifade etmektedir. Yani hareketlerin şiddeti, tekrar sayısı, süresi ve sıklığı belirlenmemiş olarak bilinçli uygulanmamaktadır. Oysaki bu hareketler gün içerisinde planlanarak yapıldığında kişilerin zorunlu ihtiyaçlarını karşılamalarında yardımcı olacak, kendi ihtiyacına cevap verebilecek ve beden sağlığını koruyacaktır.

EVDE NASIL EGZERSİZ YAPILABİLİR?

Sizlere söylemek istediğim bir sandalyeye oturmak-kalkmak, merdiven inip çıkmak, diş fırçalamak… Yaşamda sıkça yapılan bu hareketlerin verimliliğini artırarak hareketleri doğru ve işlevsel olarak uygularsanız daha sağlıklı bir bedene sahip olabilirsiniz. Burada en önemli nokta yukarıda bahsettiğim gibi devamlılığı olan düzenli ve disiplinli çalışma sistemini uygulamaktır. Örneğin; diş temizliği yaparken tek ayak üzerinde ayak değiştirerek durmak, sandalye veya koltuk vb. oturma ve kalkma hareketi ile tekrar sayısını belirleyerek, şınav hareketi ile tüm vücut kaslarını çalıştırabilirsiniz. Çeşitlendirebilecek birçok hareketi düzenli uygulandığınızda kas kütlenizi artırabilir ve fit bir görünüme sahip olabilirsiniz. Bu konu ile birçok örnekleme yapabiliriz ancak; dikkat edilmesi gereken uygulayıcının yaşı, kilosu, egzersiz geçmişi, süresi ve herhangi bir uzvunda yaralanmasının olmamasıdır. Diz, eklem ağrıları gibi şikâyetleriniz var ise hareketleri uygularken eklem yerlerinizi zorlayabilir ve ağrınızı artırabilirsiniz. Böyle bir durum ile karşılaşmamak için kendi spor alanınızı ve egzersiz disiplininizi oluştururken egzersiz uzmanı ve bir hekime danışarak hareket etmeniz en doğru yol olacaktır. Her yaş grubunun yapabileceği bu hareketler uygun şekilde yapıldığında yaralanma riski olmadan tüm uygulayıcıların yaşam kalitelerinde farkındalık oluşturmalarına yardımcı olacaktır.

Kendini sev hareketli kal…!

Doç. Dr. Özlem Kırandı Diğer Yazıları

Küçükçekmece'de sopalar havada uçuştu, bıçaklar çekildi! O anlar kamerada

Küçükçekmece'de sopalar havada uçuştu, bıçaklar çekildi! O anlar kamerada

Kiraladığı daireden gizli zindan çıktı

Kiraladığı daireden gizli zindan çıktı

9 Ağustos tarihli reyting sonuçları listesi!

9 Ağustos tarihli reyting sonuçları listesi!

Bu tahta parçasını muhteşem bir yüzüğe dön&#

Bu tahta parçasını muhteşem bir yüzüğe dönüştürdü