• $ 7,3715
  • € 8,734
  • 461.028
  • 1083.83
Haber Hattı
Haber hattı
0530 708 54 54
Bip""/
Haber hattı
0530 708 54 54
Reklamı Kapat

Evde her egzersiz size uygun mu?

Düzenli egzersiz yapıyor ve oruç tutmaya başlamışsanız, egzersize ara vermemekte fayda var. Egzersiz yapma alışkanlığınızı devam ettirmek istiyorsanız egzersizin süresi ve şiddetini düşürülmelisiniz. Örneğin, sabah saatlerinde 30-40 dakikalık pilates ve yoga egzersizleri ( birçok hareketi kendinize uygun şekilde yapmak/yapmamak şeklinde davranabilirsiniz) yaparak günü daha zinde geçirerek daha düşük yoğunlukta egzersiz ile alışkanlıklara devam edilebilir.

Gün içinde kaybedilen enerji ve sıvı ihtiyacı, iftarda aşırıya kaçmadan vücudun ihtiyaç duyduğu kadar, aşırı yağlı olmayan yiyecekler ile dengeli ve yeterli beslenmeye dikkat edilerek karşılanmalı. Metabolizma uzun süreli açlıktan sonra besinleri sindirmeye çalışacaktır. Bundan dolayı yüksek tempolu egzersizlerden kaçınılmalıdır. İftardan yaklaşık 2 veya 2 buçuk saat sonrasında hareket etmek. Mümkün ise 30-40 dakika hafif tempoda yürüyüş yapmak besinlerin sindirimi sonrası iyi gelecektir. İmkânımız yok ise evimizde hareketli olmaya özen göstermeli ve temel hareketler içeren düşük şiddetli egzersizler yapmamız faydalı olacaktır.

HER EGZERSİZİ YAPMAK DOĞRU MU?

Günümüz şartları içinde önemli konulardan birisi de sosyal medyada paylaşılan görsel egzersiz kalıpları veya egzersiz videoları ile egzersiz yapılması. Bu videolardaki hareketler seyreden her insana uygun değildir. Her bireye yarar sağlamayacağı gibi zarar da verebilir. Anlatılmak istenen konu: Egzersizin yararını, bağışıklık sistemi üzerindeki desteğini okuyan, duyan birçok kişi (hayatında hiç egzersiz alışkanlığı olmamış kişilerde olabilir.) bu videoları uygulamaya çalışıyor. Her hareket, hareketin açısı, kişiye uygunluğu, egzersiz yapma geçmişi kişiye aittir. Faydalı olsun diye yapılacak uygun olmayan egzersiz modelleri daha üzücü durumlarla karşı karşıya kalınmasına sebep olabilir. Her yaşta insan egzersiz yapabilir ancak kendine uygun egzersizi seçmelidir.

Günlük hareket alışkanlıklarımız salgın hastalık yüzünden kısıtlandı, daha dar alanda yaşıyor, birçok alışkanlıklarımız ve beslenme şeklimiz değişim göstermeye başladı, evde vakit geçirme isteği yerini sıkıntıya bırakmaması için fizik ve zihin sağlığımızı koruyalım.

Egzersiz programlarının temel unsurlarını unutmadan gerektiğinde egzersiz uzmanlarından destek almak da amaca en yakın adımdır.

Ev içinde yürüme örnekleri

Dakika da 60 orta büyüklükte adım 20 dakika = 900m

Dakika da 80 orta büyüklükte adım 20 dakika = 1200m

Dakika da 90 orta büyüklükte adım 20 dakika = 1350m

Dakika da 100 orta büyüklükte adım 20 dakika = 1500m

Adım uzunluğu yaklaşık 75cm kabul edilmiştir.

Terliklerle yürümeyiniz. Kendilerine uygun olan ya da üç kez yürü bir üst şekle geç şeklinde yapılabilir.

KENDİNİ SEV HAREKETLİ KAL…

Bin günde memleket nedir?

Bin günde memleket nedir?

14 Ağustos 2020 altın fiyatları bugün ne kadar oldu?

14 Ağustos 2020 altın fiyatları bugün ne kadar oldu?

Bayraktar AKINCI TİHA'nın ikinci protopi ilk uçuş testini başar&#

Bayraktar AKINCI TİHA'nın ikinci protopi ilk uçuş testini başarıyla tamamladı

Sihirbazlığın sırlarını tek tek ortaya çıkar

Sihirbazlığın sırlarını tek tek ortaya çıkarıyor