• $7,3504
  • €8,9485
  • 437.086
  • 1536.11
07 Aralık 2020 Pazartesi

Hareketli kal

Doç. Dr. Özlem Kırandı
Doç. Dr. Özlem Kırandı
YAZARIN SAYFASI

Evde her zamankinden fazla vakit geçirdiğimiz bu dönemde günlük hareketliliğimizi evlerimize taşıdık. Günlük rutin yapılan işlerimizin birçoğunu gerçekleştiremediğimiz için, hareketsizlik ve birçoğumuzun düzenli yapmış olduğu egzersizler günlük rutin işlerin yerine geçerek hareketliliği tamamlamaya çalışıyor.

Kendi vücut ağırlığımızı direnç olarak kullanıp her yerde yapabileceğimiz (kalistenik) egzersizler ile kas gücü, koordinasyon, esneklik, çeviklik, denge ve performansımızı arttırarak vücudumuzu günlük yaşam akışında daha verimli kullanabiliriz. Yapacağımız tek şey harekete geçmek, ertelememek, vazgeçmemek ve bahaneler üretmemektir. Örneğin; Vücudumuzun yaptığı doğal hareketlerden ve var olan ağırlığımızla yapılan squat (çömelme) hareketi şınav hareketini yapmak gibi… Bu hareketleri bir sandalye kullanarak oturup-kalkma, bir duvar önünde sırt çalışmaları gibi kendi uygunluğumuza göre belirleyip, düzenli tekrarlar dahilinde bir program uygulamamız hayatımızın bedensel ve zihinsel açıdan daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Bu egzersizler birçok kişiye kolay gelebilir. Ancak her egzersizde olduğu gibi doğru ve kontrollü yapılan hareketler sorun oluşturmazken kontrolün ve hareket açılarının ayarlanamadığı durumlarda sportif yaralanmalara maruz kalınabilir.

Öncelikle hareketin doğru uygulanması, sonraki basamak ise hangi hareketlerin seçileceği olmalıdır. Nitekim vücudunuzun asimetrisini bozmadan bu hareketlerin uygulanması, vücudun hareket esnasında kaslara binen yükün dengeli dağılımı ve bazı kasların sabitliğini koruyarak hareketin gerçekleştirilmesi önemlidir.

Farklı güçteki kaslar normalden tamamen farklı baskı noktaları oluşturarak omurga ve diğer yapıların zarar görmesine sebep olabilir. Bu ve benzeri sorunlar ile karşılaşmamak için alanında uzman bir eğitmenin planladığını doğru bir egzersiz programıyla çalışmak daha doğru bir yaklaşımdır.

Unutmayalım egzersiz yaşam kalitemizi ve sağlığımızı korumak için vardır.

Kendini sev hareketli kal…

<p>İki ülke arasında gerçekleştirilen istikşafi görüşmelerin 61. turu tamamlandı. Bir sonraki turun

Atina ile hangi konular masada?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

40 kilometrelik alanı kaplayan Nazik Gölü'nün yüzeyi buzla kaplandı

Ağrı Dağı göçmen kuşlara ev sahipliği yapıyor